آسمان خراش‌ها
تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین بازی خود در جام ملت‌های آسیا مقابل مالزی به برتری پر امتیاز رسید.
سوت آغاز بیست و هفتمین دوره مسابقات بسکتبال جام ملت های آسیا صبح امروز (پنجشنبه) با دیدار تیم های ایران و مالزی در دیدار افتتاحیه رقابت ها در شهر مانیل فیلیپین به صدا در آمد.

در این دیدار که از ساعت 7 و 30 دقیقه آغاز شد، ملی پوشان کشورمان با قدرت در میدان حاضر شدند و از همان ابتدا بازی یک طرفه ای را به نمایش گذاشتند و در نهایت 115 بر 25 پیروز شدند.

تیم ایران در کوارتر اول با ترکیب کامرانی، آفاق، نیکخواه بهرامی، ساهاکیان و حدادی وارد میدان شد موفق شد 42 بر 3 به برتری برسد و یک نتیجه خیره کننده را رقم بزند اما در کوارتر دوم این برتری نامحسوس شد و ملی پوشان کشورمان نتوانستند همان برتری زمان اول مسابقه را حفظ کنند و 16 بر 10 پیروز شدند. در این کوارتر بازیکنان مالزی دو پرتاب سه امتیازی خوب را انجام دادند تا امتیازهای خود را در نیمه اول به عدد  13 در مقابل 58 امتیاز ایران برسانند.

در نیمه دوم کوارتر سوم تیم ملی با ترکیب اصلی خود شامل مهدی کامرانی، صمد نیکخواه بهرامی، اوشین ساهاکیان، حامد آفاق و حامد حدادی وارد میدان شد و در ادامه ترکیب دوم ایران به زمین آمد.

همان بازی یک طرفه از سوی ایران در این کوارتر هم تکرار شد و مالزیایی ها نه در حمله و در دفاع حرفی برای گفتن نداشتند و تنها در 30 ثانیه آخر صاحب دو امتیاز شدند و در پایان 33 بر دو نتیجه را واگذار کردند.

در کوارتر چهارم هم امتیاز نخست را ایرانی ها کسب کردند و این در حالی بود که روند برتری یک طرفه آنها همچنان ادامه داشت. تیم ایران در این کوارتر با ترکیب دوم خود وارد میدان شد و تا آخر نیز بازی را ادامه داد و در پایان با حساب 24 بر 10 به برتری رسید تا در مجموع چهار کوارتر 115 بر 25 پیروز میدان لقب بگیرد.

این بازی نخستین مسابقه این رقابت ها بود و استقبال خوبی از سوی فیلیپینی هایی که ورزش اول کشورش بسکتبال محسوب می شود، نشده بود.

حدود 50 نفر ایرانی های مقیم فیلیپین نیز با حضور در سالن ملی پوشان کشورمان را از نزدیک تماشا کردند.

تیم ملی بسکتبال ایران فردا (جمعه) در دومین بازی خود ساعت 14 و 15 دقیقه به مصاف کره جنوبی می رود و روز شنبه در آخرین بازی دور مقدماتی هم مقابل چین، قهرمان دوره گذشته صف آرایی می کند.

این دوره از مسابقات از امروز 10 مرداد آغاز شده و تا 20 مرداد ادامه خواهد داشت.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:farsnews.com


مطالب پیشنهادی:
۱۲ بازیکن نهایی برای بسکتبال جام ملت‌های آسیا
یک میلیون دلار بدهید تا قرارداد خلعتبری فسخ شود
جام حذفی همزمان با لیگ برتر برگزار می‌شود
کارت ITC تیموریان و لاوره رسید
پوستر ورزشی- علی حمودی