کشتی با چوخه
برای اولین بار مسابقات بین‌المللی کشتی با چوخه در گود زینل خان اسفراین برگزار می‌شود.
آئین سنتی کشتی با چوخه هر ساله در 13 و 14 فروردین ماه در شهرستانهای خراسان برگزار می‌شود که شاخص ترین آن مسابقات کشتی با چوخه در گود زینل‌خان اسفراین است. امسال قرار است این رقابتها برای اولین بار به صورت بین‌المللی و با حضور تیمهای خارجی برگزار شود.

غلامرضا جعفری رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی، محلی در این باره گفت: کشتی با چوخه یکی از ورزشها و آئین‌های سنتی ما ایرانیان است که در راستای ترویج و توسعه این ورزش ملی، چند تیم خارجی در مسابقات کشتی با چوخه شرکت می‌کنند که برای اولین بار در گود زینل خان اسفراین، مسابقاتی بین‌المللی برگزار می‌شود.

جعفری در مورد تیمهای شرکت کننده گفت: گرجستان و آذربایجان تیمهایی هستند که در این رقابتها شرکت می‌کنند و مجموعا با 20 ورزشکار و همراه به اسفراین می‌آیند. این مسابقات امسال 13 فروردین برگزار می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از اهداف فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی، محلی صیانت از ورزشهای سنتی و ملی است که در کنار این وظیفه، در فکر بین‌المللی ساختن و ترویج ورزشهای سنتی خود در سطح جهانی هستیم که برگزاری مسابقات بین‌المللی کشتی با چوخه یکی از اقدامات انجام گرفته در این راستا است.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
شکست نایمخن برابر آیندهوون
پله و رونالدو در فیلم تبلیغاتی+ تصاویر
طرح استادیوم جدید رم+ تصاویر
برترین زنان اتومبیلران جهان
تمرینات تیم ملی والیبال از فردا آغاز می‌شود