والیبالیست‌های متین
تیم والیبال متین ورامین که برای شرکت در پانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا به شهر مانیل فیلیپین سفر کرده،‌ چهارشنبه با نماینده ژاپن مصاف می‌کند.
مانیل شهر رویایی فیلیپین در سواحل آرام اقیانوس پذیرای 16 تیم شرکت کننده در پانزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های آسیا است. هوای پایتخت فیلیپین شرجی است. این کشور در ساحل شرقی خلیج مانیل و در کنار رودخانه پاسیگ واقع شده است.

مانیل با جمعیتی برابر شانزده میلیون نفر دومین شهر پرجمعیت فیلیپین و از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان است. آسمان خراش های سربه فلک کشیده در حاشیه خیابان های باریک با انسان های کوتاه قد و رنگین پوست اما بسیار مهربان مهمترین ویژگی های میزبان مسابقات والیبال باشگاه های آسیاست.

ورزش بسکتبال در فیلیپین حرف اول را می زند. مردم این کشور عاشق بسکتبالیست ها هستند. عکس تیم ملی بسکتبال فیلیپین تقریبا روی در و دیوار تمام خیابان های مرکزی مانیل خودنمایی می کند. در مقابل اما والیبال در این کشور ورزشی نوپا محسوب می شود. فیلیپینی ها در گذشته نه چندان دور حتی تیم ملی والیبال هم نداشتند. اما در سال های اخیر دولتمردان این کشور سرمایه گذاری ویژه ای روی این ورزش کرده اند. از این رو شهر مانیل میزبان پانزدهمین دوره مسابقات والیبال جام باشگاه های آسیا شد.

در این دوره ابتدا 18 تیم برای شرکت در مسابقات ثبت نام کرده بودند. اما در نهایت تیم های هند و کویت انصراف دادند تا بازی ها در چهار گروه و با حضور 16 تیم برگزار شود. تیم والیبال متین ورامین به عنوان قهرمان لیگ برتر والیبال ایران در این مسابقات شرکت می کند. ایرانی ها پیش از این 9 قهرمانی را در والیبال باشگاهی آسیا تجربه کرده اند و حالا متین با ترکیبی از بهترین بازیکنان ایران در پی کسب دهمین قهرمانی در آسیاست.

تیم والیبال متین ورامین که بامداد روز یکشنبه پس از یک سفر طولانی به شهر مانیل فیلیپین رسید، 20 فروردین به دیدار نماینده ژاپن می‌رود.

برنامه مسابقات متین ورامین در مرحله مقدماتی جام باشگاه های آسیا:

متین ورامین - ژاپن (20 فروردین)

متین ورامین - ویتنام (21 فروردین)

متین ورامین - لبنان (23 فروردین )

*گروه بندی کامل این رقابت ها به قرار زیر است*

گروه A: فیلیپین، عراق، کویت، مغولستان

گروه B: ایران، ژاپن، لبنان، ویتنام

گروه C: قطر ، قزاقستان، عمان، هنگ کنک، ترکمنستان

گروه D: چین تایپه، چین، امارات، هند ، گینه نو


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
متین ورامین قهرمان لیگ برتر والیبال شد
تیپ جدید مایکل اوون+ عکس
الگو گرفتن علی کریمی از چگوارا+ عکس
استقلالی ها در سفره خانه+ تصاویر
زانوی سوراخ شده گران ترین بازیکن فوتبال+ عکس