متین
تیم والیبال متین ورامین نماینده ایران در پانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا با کسب سومین پیروزی متوالی در مرحله مقدماتی برابر لبنان مقندرانه به دور دوم صعود کرد.
در آخرین روز از مرحله مقدماتی پانزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا تیم والیبال متین ورامین به مصاف الزهرا المینا لبنان رفت.

متین ورامین پیش از این دو پیروزی 3 امتیازی برابر نمایندگان ژاپن و ویتنام کسب کرده بود. اما لبنانی‌ها تنها به دو پیروزی پنج گیمه اکتفا کرده بودند. هر دو تیم قبل از این مسابقه از صعود به مرحله بعدی رقابت‌ها مطمئن بودند اما برای تصاحب صدرنشینی در دور مقدمانی انگیزه زیادی برای پیروزی در بازی رو در رو داشتند.

متین ایران با پیراهن سورمه‌ای برابر سرخ پوشان لبنان به میدان رفت. این دیدار هم در ورزشگاه زیبای مو آرنای شهر مانیل برگزار شد. مثل دو بازی قبل جمعیت قابل توجهی از ایرانی‌های مقیم فیلیپین برای تماشای این مسابقه به ورزشگاه آمده بودند.

متین ورامین ایران با میانگین سنی 26 سال و میانگین قدی 196 شرایط مشابهی از تیم لبنان با میانگین قدی 190 و میانگین سنی 27 سال داشت.

**ست نخست: 25-16 (متین ایران)

در شروع این دیدار بازیکنان ایران خیلی زود برتری خود را به رخ حریف کشاندند. برونو فورتادو بازیکن معروف برزیل که سابقه بازی در لیگ ایران را دارد بارها توسط سد دفاعی محکم متین دفاع می‌شد. سرویس‌های خوب پوریا فیاضی و اسپک‌های فنی شهرام محمودی کار لبنانی‌ها را ساخته بود. بازی سازی خوب سعید معروف دفاع روی تور حریف را فریب می‌داد. متین ورامین خیلی راحت در ست نخست 26 بر 16 پیروز شد. حمایت هواداران پر تعداد ایران در سالن روحیه مضاعفی به بازیکنان می‌داد.

**ست دوم: 25-20 (متین ایران)

لبنانی‌ها که نمی‌خواستند بازی را واگذار کنند. در ست دوم تلاش بیشتری برای توپگیری انجام دادند. حملات آن‌ها روی پرواز‌های بلند برونو فورتادو متمرکز شده بود. اما سد دفاع سه نفره متین اجازه کار را به او نمی‌داد. در مقابل بازی خوب مصطفی شریفات و مجتبی میرزاجانپور برای متین امتیاز می‌گرفت. وحید سید عباسی در ست دوم به جای معروف به میدان رفت و مورد تشویق هواداران حاضر در سالن قرار گرفت. بانیولی با آرامش کار شاگردانش را زیر نظر داشت. متین ست دوم بازی را 25 بر 20 برد.

**ست سوم: 25-27 (الزهرا المینا البنان)

چند اشتباه فردی از بازیکنان ایران کافی بود که لبنانی‌های فرصت طلب کار را به تساوی بکشانند. اما هر گاه بانیولی احساس خطر می کرد پاس‌های طلایی معروف و اسپک‌های سرعتی موسوی تیر خلاص را به حریف می زد. داوری مسابقه اصلا در سطح بازی نبود. داور بارها مرتکب اشتباه می‌شد و این موضوع اعتراض بازیکنان متین را در پی داشت. اگر چه لبنانی‌ها تلاش زیادی می‌کردند تا از باخت 3 بر صفر خود جلوگیری کنند اما بازیکنان متین با حفظ 2 امتیاز اختلاف امتیاز همچنان پیش می‌رفتند. شهرام محمودی خیلی خوب قدر پاس‌های طلایی کاپیتان را می دانست و از آن امتیاز می ساخت. اگرچه لبنان تا دقایق پایانی پایاپای متین پیش آمد و حتی یک امتیاز جلو افتاد. چند اشتباه ساده از بازیکنان ایران کافی بود تا این ست در امتیاز 27 بر 25 به سود لبنان تمام شود.

**ست چهارم: 25-17 (متین ایران)

در ست چهارم بازی بازیکنان متین اصلاً سر شوخی نداشتند. هوشمندی مصطفی شریفات و دفاع خوب او نیز اجازه نمی داد حریف امتیاز بگیرد. متین بیشتر به اشتباه های خودش امتیاز می داد. باربتو دیگر اسپکر لبنان از پشت خط پروازهای تماشایی خود برای لبنان امتیاز می گرفت. متین ایران اختلاف امتیاز را به عدد 5 رساند. برونو فورتادو فراتر از انتظار بازی می کرد. او بارها با بازیکنان متین ورامین درگیری لفظی پیدا کرد. کار ترکیبی تیم متین جواب می داد. ترکیب ذخیره های ایران در ست چهارم کولاک کردند. متین ورامین ست چهارم مسابقه را برد.

در نهایت متین ورامین در دیدار با تیم الزهرا المینا لبنان با نتیجه 3 بر یک و امتیازهای ( 25-16، 25-20 و 25-27، 25-17 ) پیروز شد و به عنوان صدر نشین جواز حضور در مرحله دوم رقابت ها را بدست آورد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
متین نماینده ویتنام را از پیش رو برداشت
آقای گل لیگ سیزدهم
پرسپولیس آسیایی شد
جشن قهرمانی فولاد خوزستان+ تصاویر
مس و داماش سقوط کردند