شکست بانوان متین
تیم والیبال بانوان متین ایران در مرحله دوم رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا مقابل نماینده چین شکست خورد.
تیم والیبال بانوان متین ایران امروز (چهارشنبه سوم اردیبهشت) برابر تیم " بانک تایجین " چین به میدان رفت و با امتیازهای (25-17، 25-9 و 25-13) در مجموع با نتیجه 3 بر صفر شکست خورد.

ایران که در آخرین دیدار خود در مرحله مقدماتی برابر ویتنام با نتیجه 3 بر 2 به پیروزی رسیده بود، با روحیه بسیار خوب مقابل تیم چین به میدان رفت. هر چند شاگردان سیما صدیقی از قدرت تیم چین آگاه بودند و می‌دانستد که پیروزی برابر این تیم قدرتمند شاید بر روی کاغذ ممکن نیست اما تلاش آنها این بود که بتوانند بازی زیبایی را مقابل حریف خود به نمایش بگذارند.

در این مسابقه ترکیب تیم متین ایران را شبنم علیخانی،‌ مونا خواجه کلایی،‌ فرنوش شیخی (کاپیتان)،‌شکوفه صفری،‌ نیلوفر حجتی (لیبرو)،‌مائده برهانی و مهسا صابری تشکیل می‌دادند.

اما نماینده چین که در این رقابت‌ها تاکنون 12 بار عنوان قهرمانی را به دست آورده است،‌ در این دوره از رقابت‌ها با تیمی جدید به این مسابقات آمده و تنها دو، سه بازیکن قدیمی خود را در اختیار دارد. هر چند چینی‌ها آنقدر قدرتمند هستند که با این تیم نیز مدعی اصلی قهرمانی محسوب می‌شوند.

چینی‌ها با میانگین قدی 184 سانتی متر بلندترین دیوار قدی را در این مسابقات به خود اختصاص داده‌اند اما میانگین قدی بازیکنان ایران 179 سانتی متر است.

متین ایران در این بازی مانند مسابقه قبلی خود با لباس یک دست آبی به زمین رفت و تیم چین نیز با لباس‌های سپید رنگ برابر متینی‌ها قرارگرفتند.

**ست نخست: چین 25 - ایران 17

بازی با سرویس خوب شبنم علیخانی آغاز شد و با دفاع ناقص چینی‌ها اولین امتیاز به ایران رسید. هر چند علیخانی دومین سرویس خود را به تور زد تا چین امتیاز را به تساوی بکشاند.

ایران که بازی را قدرتی آغاز کرده بود توانست با اسپک قدرتمند مائده برهانی به امتیاز دو برسند اما بازیکنان چین بلافاصله با گرفتن دو امتیاز 3 بر دو نتیجه را به نفع خود تغییر دادند.

اسپک قدرتی برهانی امتیاز دیگری را برای ایران به ارمغان آورد اما توپ های سرعتی چین باعث می شد که امتیازها به صورت پایاپای به دست آید. دفاع خوب بازیکنان ایران بازی را به تساوی 6 بر 6 رساند. هر چند وقت استراحت فنی نخست با نتیجه 8 بر 6 به نفع چین آغاز شد.

پس از پایان وقت استراحت فنی نخست این چینی ها بودند که چند امتیاز را از آن خود کردند و نتیجه 10 بر 6 به نفع آن‌ها شد تا سیما صدیقی در این زمان درخواست وقت استراحت برای شاگردانش را تقاضا کند.

با امتیازی که فرنوش شیخی به دست آورد سرویس به دست تیم ایران افتاد و کلایی یک امتیاز هم از سرویس گرفت اما سرویس دوم خود را به تور زد و نتیجه 8 بر 11 به نفع چین شد.

در ادامه بازی این ست این چینی‌ها بودند که با بهره گیری از قد بلند و توپ های سرعتی شان امتیاز را 16 بر 10 به نفع خود تغییر دادند و زنگ وقت استراحت فنی دوم به صدا در آمد.

چین قدرت خود را پس از این دقایق به نمایش گذاشت و با اسپک های سرعتی امتیاز گرفت. بازیکنان ایران در توپ گیرها هر چه تلاش می کردند اما نمی‌توانستند مقابل ضربه های سرعتی چین نتیجه بگیرند. زمانی که ایران به امتیاز 13 رسیده بود این بازیکنان چین بودند که امتیاز 21 را از آن خود کردند. این ست با نتیجه 17 بر 25 به پایان رسید.

**ست دوم: چین 25 - ایران 9

این بار "یین" کاپیتان تیم چین سرویس نخست را به زمین ایران کوبید و با دفاع ناموفق برهانی اولین امتیاز به چین رسید. اما اسپک قدرتی شیخی نتیجه را به تساوی رساند.

چینی ها با یک جای خالی و اسپک سرعتی توانستند اختلاف امتیاز خود را به دو برسانند و نتیجه 3 بر یک شود. در این لحظات اشتباهات فردی تیم ایران بیشتر شده بود به طوری که یک بازیکنان ایران یک امتیاز دیگر را از دست دادند و صدیقی برای صحبت با شاگردانش در حالی که نتیجه 1 بر 4 به نفع چین بود،‌درخواست وقت استراحت کرد.

وقتی چین به امتیاز 5 رسید،‌با بیرون رفتن توپش یک امتیاز را به ایران تقدیم کرد. اما دقایقی بعد نتیجه 6 بر 2 نفع چینی ها رقم خورد.

چینی‌ها در این ست دست بازیکنان ایران را خوانده بودند و توپ های سرعتی خود را جای می فرستادند که دفاع بر روی این توپ ها بی نتیجه می ماند از سوی دیگر تمام حمالات ایران هم به دیوار بلند چین برخورد می کرد. با این که توپ بین هر دو تیم در رفت و برگشت بود اما در نهایت چینی ها امتیاز را از آن خود می کردند و تا نتیجه مسابقه 16 بر 5 به نفع این تیم رقم بخورد.

پس از پایان وقت استراحت فنی دوم،‌ مائده برهانی امتیاز 6 را برای ایران به دست آورد اما امتیاز 17 با برخورد توپ صابری به تور به چینی ها رسید.

تیم چین به امتیاز 20 رسیده بود که سرمربی تیم متین دومین وقت استراحت را برای تیمش درخواست کرد هر چند در نهایت امتیاز 21 با سرویس کاپیتان تیم چین پس از دریافت به امتیاز تبدیل شد. اشتباهات فردی در این ست هم یکی دیگر از دلایلی بود که اختلاف امتیاز را بین دو تیم بیشتر کرد و بازی با نتیجه 23 بر 7 ادامه یافت. اما مهسا صابری با اسپک قدرتی خود امتیاز 8 را از آن ایران کرد و با اشتباه بازیکنان چین امتیاز 9 به ایران رسید.

چین با بیرون رفتن توپ شیخی و اسپک سرعتی خود با نتیجه 25 بر 9 پیروز شد.

**ست سوم: چین 25 - ایران 13

ایران این بازی را با سرویس علیخانی آغاز کرد هر چند با توپ های سرعتی تیم چین نتیجه 3 بر صفر شد. شکوفه صفری اولین امتیاز را برای ایران به دست آورد ولی باز هم بازیکنان چین اختلاف را به چهار امتیاز رساندند.

زمانی که مائده برهانی در خط سرویس قرار گرفت،‌نتیجه 6 بر 2 به نفع حریف بود اما این بازیکن توپ خود را به تور زد و سرویس در اختیار چینی ها قرار گرفت.

بازیکن چین هم اشتباه برهانی را تکرار کرد و امتیاز 4 بر 7 شد. چینی ها این بار هم با رسیدن به امتیاز 8 به عنوان تیم پیشتاز به وقت استراحت فنی نخست رفتند.

امتیاز نهم و دهم این دیدار در شرایطی از آن چین شد که ایران تلاش زیادی برای توپ‌گیری تیم حریف انجام داد. هر چند اشتباهات فردی هم در از دست رفتن امتیازات ایران نقش داشت تا مشخص شود که بازیکنان متین نسبت به حریف خود تا چه اندازه بی تجربه هستند. زمانی که ایران 12 بر 4 از حریفش عقب بود،‌صدیقی شاگردانش را در وقت استراحت فراخواند. پس از آن ایران امتیاز 6 خود را با ضربه محکم صابری بدست آورد اما در ادامه چینی‌ها این امتیاز را جبران کردند و مسابقه با نتیجه 14 بر 6 ادامه یافت.

صابری امتیاز 7 را برای ایران به دست آورد هر چند چینی ها هم امتیاز 15 را از آن خود کردند. ضربه محکم مائده برهانی هشتمین امتیاز را از آن خود کرد اما چینی ها هم بلافاصله به امتیاز 16 رسیدند و به استراحت فنی دوم رفتند.

در ادامه بازی چینی ها توان ایستادن مقابل خود را از بازیکنان متین گرفته بودند و توپ های خود را به امتیاز تبدیل می کردند. چین در این ست راحت تر از ست قبل به امتیاز 20 رسید در حالی که متینی ها امتیاز 8 را به دست آورده بودند.

بازی با امتیاز 23 بر 10 به نفع تیم چین در جریان بود اما ایران در این دقایق تلاش داشت تا فاصله اش را با این تیم کمتر کند و توانست به امتیاز 12 برسد.

وقتی نماینده چین امتیاز 24 را به دست آورد ایران امتیاز 13 را از آن خود کرد اما وقتی سرویس ایران به تور خورد چین توانست با نتیجه 25 بر 13 پیروز این ست شود و در مجموع با نتیجه 3 بر صفر این بازی را به نفع خود تمام کند.

تیم متین ایران فردا (چهارم اردیبهشت)‌ برابر بازنده دیدار تایلند – چین تایپه بازی خواهد کرد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
بانوان متین مقابل ویتنام پیروز شدند
پرسپولیس واگذار شد
فان خال جانشین مویس می شود
حریف فولاد در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان مشخص شد
حنیف عمران زاده ازدواج کرد + عکس