کشتی آزاد ایران
تیم ملی کشورمان عنوان قهرمانی رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا را به خود اختصاص داد.
در پایان بیست‌ و هفتمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا که از صبح دیروز (چهارشنبه) در آستانه قزاقستان آغاز شده بود، آزادکاران کشورمان موفق به کسب 6 مدال طلا توسط مسعود اسماعیل‌پور، سیداحمد محمدی، مصطفی حسین‌خانی، رضا افضلی، میثم مصطفی‌جوکار و کمیل قاسمی در اوزان 61، 65، 70، 74، 86 و 125 کیلوگرم شدند.

ایران در پایان این رقابت‌ها با 66 امتیاز برای بیست‌ودومین بار بر سکوی قهرمانی آسیا ایستاد. تیم‌های مغولستان و قزاقستان هم به ترتیب دوم و سوم شدند.

* نتایج کشتی‌گیران کشورمان در روز دوم به شرح زیر است:

در وزن 61 کیلوگرم که 12 کشتی‌گیر حضور داشتند، مسعود اسماعیل‌پور پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 7 بر 4 مقابل "بازار بازارگوری‌یف"، دارنده مدال برنز 2007 جهان و نفر پنجم المپیک پکن از قرقیزستان به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. وی در این مرحله هم با نتیجه 14 بر 10 از سد "دولت نیازبیکوف"، دارنده مدال برنز 2011 جهان و نفر پنجم المپیک لندن از قزاقستان گذشت و فینالیست شد. اسماعیل‌پور در دیدار پایانی هم با نتیجه 11 بر صفر مقابل "باجنیش باجرانگ"، دارنده مدال برنز 2013 آسیا از هند به برتری دست یافت و مدال طلای این وزن را بر گردن آویخت.

در وزن 70 کیلوگرم مصطفی حسین‌خانی در دور نخست با نتیجه 12 بر یک مقابل "های‌وی لینگ" از چین به پیروزی رسید و راهی دور دوم شد. وی در دور دوم نیز با نتیجه 12 بر یک (با ضربه فنی) مقابل "کان تات" از ویتنام به پیروزی دست یافت و به نیمه‌نهایی رسید. حسین‌خانی در این مرحله هم با نتیجه 10 بر صفر از سد "اختیار نوروزوف"، دارنده مدال نقره 2011 آسیا از ازبکستان به پیروزی رسید و به فینال 70 کیلو راه پیدا کرد. وی در دیدار پایانی با توجه به عدم حضور "سومیرشوح ووخیدوف" از تاجیکستان به دلیل مصدومیت به عنوان فرد پیروز اعلام و قهرمان شد. در این وزن 12 کشتی‌گیر وزن کشی کرده بودند.

در وزن 74 کیلو که 13 کشتی‌گیر حضور داشتند، رضا افضلی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر مقابل "ریوچی یاماناکا" از ژاپن به پیروزی دست یافت و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. وی در این مرحله نیز با نتیجه 9 بر صفر از سد "ژانگ چانگ"، دارنده مدال نقره 2013 آسیا از چین گذشت و فینالیست شد. افضلی در دیدار پایانی با نتیجه 9 بر صفر مقابل "پورجاو اونوربات" از مغولستان به برتری رسید و مدال طلا را به خود اختصاص داد.

در وزن 97 کیلوگرم حامد طالبی زرین کمر که در دور اول با نتیجه 10 بر صفر مقابل "ژی ژانگ" از چین به پیروزی رسیده بود در مبارزه دوم با نتیجه 7 بر 4 مغلوب "علی‌خان ژومایف" از قزاقستان شد و از حضور در مرحله نیمه‌نهایی بازماند که با توجه به شکست حریفش در مرحله بعد و عدم راهیابی به فینال حذف شد. در این وزن 13 کشتی‌گیر حضور داشتند.

در روز نخست این رقابت‌ها نیز سید احمد محمدی در 65 کیلو، میثم مصطفی جوکار در 86 و کمیل قاسمی در 125 کیلوگرم سه مدال طلا برای کشورمان به ارمغان آورده بودند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:varzesh3.com


مطالب پیشنهادی :
3 طلای کشتی آزاد ایران در آسیا
شاهکار جدید جواد خیابانی
دیوید بکام در مراسم رونمایی جگوار + تصاویر
حنیف عمران زاده ازدواج کرد + عکس
عضله سازی بدون وزنه + تصاویر