قهرمانی دونده 40 ساله
جو پیوی، مدال طلای دوی 10 هزار متر را از آن خود کرد و در سن 40 سالگی مسن‌ترین قهرمان زن اروپا شد.
"جو پیوی" انگلیسی بعدی از بیست سال ورزش حرفه‌ای شب گذشته (سه شنبه) توانست در سن 40 سالگی مدال طلای دوی 10 هزار متر قهرمانی اروپا را از آن خود کند و مسن‌ترین قهرمان زن اروپایی شود. پیوی توانست شب گذشته در زوریخ برای اولین بار مدال طلا بگیرد. پیش از این او تنها مدال نقره و برنز گرفته بود.

او چهار سال گذشته در مسابقات قهرمانی دوومیدانی اروپا مدال نقره گرفت و 10 روز پیش در بازی‌های مشترک المنافع در دوی پنج هزار متر سوم شد.

شب گذشته ، جو پیوی بعد از گذشتن از سه رقیب خود "کلمانس کالوین" به مدال طلا دست یافت. او بعد از 32 دقیقه‌ و 39 ثانیه و 22 صدم ثانیه از خط پایان عبور کرد.

پیش از این اتفاق "لیوبوف گورینا"، دونده روس مسن‌ترین زنی بود که در بازی‌های اروپایی مدال طلا گرفته بود. او در سن 37 سالگی به قهرمانی رسید.

جو پیوی درباره موفقیت خود گفت: خیلی سخت است که باور کنیم. نمی‌دانم چطور توانستم در این سن به این پیروزی برسم. انگار در رویاهایم هستم. من به اندازه کافی اعتماد به نفس نداشتم، اما باید تمام تلاش خود را می‌کردم و از هر چیز که داشتم استفاده کردم.

پیوی که دو کودک چهار ساله و 10 ماهه دارد درباره پیروزی خود افزود: شاید به این دلیل که آرام‌تر بودم موفق شدم. من هنوز به سختی تمرین می کنم، اما مشغله بچه‌هایم را دارم. مادر بودن برای من خوب است و احساس می‌کنم استقامت بیشتری به من داده است. من هنوز به بازنشستگی فکر نکرده‌ام، اما گرفتن این مدال انگیزه بیشتری برای ادامه دادن دوومیدانی به من داده است. ضمنا من دوست دارم در ماراتن هم شرکت کنم، زیرا می‌دانم که بعد از بازنشسته شدن می‌خواهم که مقام‌های این چنین هم داشته باشم.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
نتایج سومین روز المپیاد ورزشی دختران دانشجو
تصاویری از خوش تیپ ترین فوتبالیست ایتالیایی
دروازه‌بان جوان تیم‌ ملی نوه دار شد + عکس
توتی، نماد همسری وفادار + عکس
کودکی و جوانی بکام + تصاویر