المپیاد ورزشی دانشجویان
اختتامیه المپیاد ورزشی دانشجویان دختر با حضور معصومه ابتکار و با اهدای جام به تیم‌های اول تا سوم در رشته‌های مختلف برگزار شد.
مراسم اختتامیه دوازدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان دختر با حضور معصومه ابتکار، رییس سازمان حفاظت و محیط زیست و معاون رییس جمهور در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد.

در ابتدای مراسم سید عماد حسینی، مسئول تربیت بدنی دانشگاه شهید بهشتی و دبیر کل اجرایی المپیاد به ارائه گزارش عملکرد این دانشگاه در بخش‌های مختلف برای برگزاری هر چه بهتر این المپیاد پرداخت.

در ادامه دکتر الهه عرب عامری، مسئول فنی المپیاد دختران طی سخنانی در خصوص این المپیاد، گفت: دوازدهمین المپیاد ورزشی دختران دانشجو در هشت رشته بسکتبال، والیبال، فوتسال، تنیس روی میز، بدمینتون، دوومیدانی، شنا و تکواندو در قالب 173 تیم برگزار شد. همچنین 75 دانشگاه و موسسه‌ آموزش عالی با 1200 ورزشکار نیز در این المپیاد ورزشی شرکت داشتند. همچنین مجموعه کادر فنی و داوران مورد تایید فدراسیون‌های ورزشی 156 نفر بود.

وی خاطر نشان کرد: مسابقات منطقه‌ای را سال گذشته برگزار کردیم و دانشجویان در پنج منطقه جواز حضور در این المپیاد ورزشی را به دست آوردند. رقابت‌ها در این المپیاد بسیار نزدیک بود و هر دانشگاه تنها اجازه استفاده از یک ملی‌پوش را داشت. اماکن ورزشی نیز با بازدید منظم انجمن‌های ورزشی در چند مرحله پیش از‌ آغاز المپیاد به آمادگی 100 درصد رسیده و دانشگاه شهید بهشتی به عنوان میزبان مسابقات تمامی امکانات مورد نیاز مانند خوابگاه، سالن ورزشی، رستوران ، محل تمرینات و ... را در اختیار دانشجویان قرار داد و میزبانی خوبی هم در مسابقات داشت.

مسئول فنی المپیاد ورزشی دختران دانشجو در پایان صحبت‌های خود رده بندی تیم‌ها در رشته‌های مختلف این المپیاد را به ترتیب زیر اعلام کرد:

* تنیس روی میز: 71 نفر در قالب 20 دانشگاه در ماده‌های انفرادی، دوبل و تیمی حضور داشتند که در پایان دانشگاه تهران، اصفهان، شهید باهنر کرمان و شیراز موفق به کسب عناوین اول تا سوم در این رشته شدند.

* تکواندو: 104 نفر در قالب 33 دانشگاه در هشت وزن شرکت داشتند که دانشگاه پیام نور گیلان اول شد، دانشگاه اصفهان و فردوسی مشهد نیز در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند.

* بدمینتون: 108 ورزشکار در قالب 20 دانشگاه در ماده‌های انفرادی، دوبل و تیمی حضور داشتند که در پایان پیام نور تهران قهرمان شد. دانشگاه تهران دوم و فنی – حرفه‌ای تهران و دانشگاه زنجان مشترکا سوم شدند.

* دوومیدانی: 148 ورزشکار در قالب 31 دانشگاه در 14 ماده‌ حضور داشتند که در پایان دانشگاه فنی – حرفه‌ای تهران اول، پیام نور کرمان دوم و شهید باهنر کرمان سومی را به خود اختصاص داد.

* شنا: 71 ورزشکار در قالب 20 دانشگاه در 13 ماده حضور داشتند که در این رشته دانشگاه تهران اول شد، پیام نور تهران و شهید بهشتی عناوین بعدی را به دست آوردند.

* فوتسال : 168 ورزشکار در قالب 14 دانشگاه حضور داشتند که پیام نور قزوین اول شد، دانشگاه‌های اصفهان و جامع – علمی کاربردی نیز دوم و سوم شدند.

* والیبال: 180 ورزشکار در قالب 15 دانشگاه حضور داشتند که دانشگاه تهران عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. دانشگاه‌های بیرجند و شیراز نیز دوم و سوم شدند.

* بسکتبال: 168 ورزشکار در قالب 14 دانشگاه در این رقابت‌ها شرکت کردند که در پایان این رقابت‌ها دانشگاه شهید باهنر کرمان اول شد، فردوسی مشهد و دانشگاه تهران نیز عناوین بعدی را به خود اختصاص دادند.

همچنین در مجموع جدول مدال‌ها دانشگاه تهران مانند دوره‌های گذشته عنوان قهرمانی را به دست آورد. فردوسی مشهد دوم شد و دانشگاه شهید بهشتی تهران نیز عنوان سومی این المپیاد ورزشی را به دست آورد.

نمایندگان تیم‌های اول تا سوم این المپیاد در رشته‌های مختلف ورزشی با رفتن بر روی سکو جام و احکام خود را از دکتر معصومه ابتکار، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست دریافت کردند.

همچنین در این مراسم مجتبی صدیقی، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری و محمد پورکیانی – مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم حضور داشتند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
نتایج المپیاد ورزشی دانشجویان دختر
این دختر پرسپولیسی لژیونر می شود؟ + عکس
رابین ویلیامز و علاقه او به ورزش + تصاویر
10 استادیوم‌ بزرگ جهان
کری خوانی مدافع کاستاریکایی برای استقلالی ها + عکس