حادثه کوهنوردی
رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان مشگین شهر گفت: یک نفر از اعضای تیم کوهنوردی آب و فاضلاب تهران در کوه سبلان بر اثر ریزش سنگ جان باخت.
«شمس الدین تبریزچی»، رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان مشگین شهر در اردبیل، گفت: در این حادثه که شب گذشته رخ داد، یک نفر از اعضای تیم کوهنوردی آب و فاضلاب تهران در کوه سبلان بر اثر ریزش سنگ جان باخت و دو نفر دیگر از این تیم 15نفره کوهنوردی دچار شکستگی شده اند.

وی گفت: مصدومان حادثه به بیمارستان ولیعصر(عج) مشگین‌شهر منتقل شدند و هم اکنون حال مصدومان خوب است و شکستگی آنها در حال مداوا و بهبودی است.

وی اضافه کرد: این حادثه به دنبال ریزش کوه در یال شرقی قله سبلان رخ داده و امدادگران از شب گذشته جستجوی خود را در کوه سبلان و مناطق مختلف آن انجام داده و موفق شدند این گروه از کوهنوردان گم شده را پیدا کرده و حادثه‌دیدگان را به بیمارستان منتقل کنند.

تبریزچی همچنین گفت: در این حادثه اکیپ‌های تخصصی امداد و نجات کوهستان هلال احمر با امدادرسانی به موقع، حادثه‌دیدگان را یاری کردند و جسد یک نفر فوت شده را به پایین کوه انتقال دادند.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان مشگین شهر از کوهنوردان خواست تا در هنگام صعود به سبلان حتماً هماهنگی‌های لازم و تجهیزات مناسب را با خود به همراه داشته و با تیم‌های نجاتگر نیز همکاری لازم را داشته باشند.

قله سبلان با ارتفاع 4811 متر در استان اردبیل واقع شده و همه ساله در تابستان میزبان گروههای کوهنوردی بسیاری از سراسر کشور است.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
کوهنوردی حسن روحانی+ تصاویر
این دختر پرسپولیسی لژیونر می شود؟ + عکس
رابین ویلیامز و علاقه او به ورزش + تصاویر
10 استادیوم‌ بزرگ جهان
کری خوانی مدافع کاستاریکایی برای استقلالی ها + عکس