کوچولوهای کشتی
برگزاری نخستین دوره مسابقات قهرمانی کشتی خردسالان کشور نوید روزهای درخشان برای "کوچولوهای کشتی ایران" در سال‌های آینده را می‌دهد.
اولین دوره مسابقات کشتی آزاد و فرنگی خردسالان کشور در خانه شماره "2" کشتی تهران برگزار شد. خردسالان 10 تا 12 ساله از وزن 30 تا 85 کیلوگرم در این دوره از رقابت‌ها حاضر شدند و توانستند با عملکرد خوب خود تحسین همگان را برانگیزند.

برگزاری این مسابقات با جدیت تمام از سوی شخص رسول خادم پیگیری شد و حتی کار تا آنجا برای رییس فدراسیون با اهمیت بود که شخصا از نزدیک نظاره گر مسابقات بود. دیگر بزرگان کشتی ایران نیز خود را به محل برگزاری مسابقات رساندند تا نحوه کار آینده سازان کشتی ایران را زیر نظر بگیرند.



بی‌شک برگزاری این مسابقات آغازگر راهی است که ثمرات زیادی برای آینده کشتی ایران در جهان خواهد داشت کما این که بسیاری حتی فکر هم نمی‌کردند خردسالان بازیگوش کشتی ایران تا این حد موفق و جنگنده ظاهر شوند و انواع فنون را به نمایش بگذارند. 22 مرداد همزمان با این مسابقات، انتخابی کشتی فرنگی بزرگسالان نیز در همان سالن برگزار شد و در حالی که کارشناسان و تماشاگران بعضا از نوع مبارزه و اجرای فنون کشتی‌گیران راضی نبودند، اما تا دلتان بخواهد در سه تشک دیگر امتیاز و فنون مختلف رد و بدل می‌شد و خیلی‌ها را مجذوب کشتی خردسالان کرده بود.



نکته مهم دیگر این بود که مسابقات از تمامی فاکتورهای برگزاری مسابقات رسمی و حتی جهانی برخوردار بود و خردسالان کشتی از این سن با شرایط مبارزه کردن در شرایط استاندارد بین المللی آشنا می‌شدند به طوری که اوضاع تشک های کشتی، نورپردازی، موزیک و ... همانند جام جهانی تهران یا جام تختی بود.

عملکرد دقیق تیم داوری، اجرای دقیق مراسم سکو، تماشاگران نسبتا زیاد و هیجان کشتی‌گیران، پشتک بارو زدن، گریه، فریاد، شادی و ... زیبایی های مسابقات خردسالان را دوچندان کرده بود.



احترام و ارزشی که فدراسیون کشتی برای اولین بار برای کشتی خردسالان قائل شده مطمئنا می‌تواند آینده کشتی ایران را تضمین کرده و احتمالا دیگر دغدغه‌ای از بابت پشتوانه‌های کشتی باقی نمی‌ماند. فدراسیون کشتی توجه ویژه‌ به رده‌های پایه را جدی گرفته و تمامی هیات‌های استانی را موظف کرده استعدادپروری و توجه به رده‌های پایه را در دستور کار خود قرار دهند.



همین که خردسالان کشتی ایران برای نخستین بار در چنین رویدادی به روی تشک می‌روند و با جو مسابقات رسمی به خوبی آشنا می‌شوند می‌تواند آمادگی ذهنی، روانی و جسمی آنان را برای کسب موفقیت‌های جهانی برای ورزش اول ایران مهیا سازد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
گلریزان جامعه ورزش برای کودکان غزه
تعطیلات مشکوک دیوید بکام + تصاویر
بی ام دبلیو سواری محسن بنگر + عکس
مهرداد میناوند در دوران جوانی + عکس
آقای دوربینی فوتبال! + تصاویر