المپیک نوجوانان
کاروان ورزشی ایران با کسب 6 مدال (3طلا و 3برنز) به کار خود در المپیک نوجوانان پایان داد.
کاروان اعزامی ایران به دومین دوره المپیک نوجوانان که در نانجینگ چین برگزار شد، با کسب 3 طلا و 3 برنز به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد.

کیمیا علیزاده و مهدی اسحاقی در تکواندو و رامین صفویه در جودو، سه مدال طلا را برای ایران به ارمغان آوردند. دانیال صالحی مهر در تکواندو، کرامت عبدولی و محمدرضا آقانیا در کشتی فرنگی هم صاحب مدال برنز شدند.

در دومین دوره بازی‌های المپیک نوجوانان کاروان ایران با 16 ورزشکار شرکت کرد. کیوان صحنه و محمدرضا شبیری در والیبال ساحلی، نجمه خدمتی در تیراندازی، سعید کلانتری در سوارکاری، کیمیا علیزاده، مهدی اسحاقی و دانیال صالحی مهر در تکواندو، سعید رضازاده و رضا بیرالوند در وزنه‌برداری، رامین صفویه در جودو، جواد شوریابی، آریان زرعکانی و محمدرضا رحمانی در دوومیدانی و کرامت عبدولی و محمد آقانیا در کشتی فرنگی نمایندگان ایران در نانجینگ بودند که حاصل تلاش این 16 ورزشکار، 6 مدال بود.

در نخستین دوره المپیک نوجوانان که سال 2010 در سنگاپور برگزار شد، کاروان ایران با 52 ورزشکار دختر و پسر حضور داشت که در نهایت 5 مدال (2 طلا، 2 نقره و یک برنز) بدست آورد

کاوه رضایی در تکواندو و علیرضا کاظمی نژاد در وزنه‌برداری طلایی‌های ایران در سال 2010 بودند. محمد سلیمانی در تکواندو و مهران شیخی در کشتی آزاد دو مدال نقره را کسب کردند و یوسف قادریان نیز تک مدال برنز ایران را در کشتی فرنگی به دست آورد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
المپیک نوجوانان: ووشوی ایران 3 مدال کسب کرد
مهدوی‌کیا در کنار رامبد جوان + عکس
کریس رونالدو پیش از به شهرت رسیدن + تصاویر
روز به یادماندنی مهدوی کیا و دخترش + عکس
وحید هاشمیان در کنار گواردیولا + تصاویر