بازی‌های آسیایی اینچئون
دهکده بازی‌های آسیایی اینچئون به طور رسمی افتتاح و مورد بازدید علاقه‌مندان قرار گرفت.
مسئولان برگزاری بازی‌های آسیایی اینچئون سه‌شنبه رسما دهکده ورزشکاران را افتتاح کردند تا علاقه‌مندان و بازرسان از امکانات و تجهیزات ساخته شده در این دهکده بازدید کنند.

این دهکده وظیفه میزبانی 14 هزار و 500 ورزشکار حاضر در بازی‌های آسیایی 2014 را بر عهده خواهد داشت. بازی‌های آسیایی اینچئون از 19 سپتامبر (28 شهریور) تا 4 اکتبر (12مهر) در کره جنوبی برگزار می‌شود تا اینچئون سومین شهر پس از سئول (1986) و بوسان (2002) باشد که بزرگترین رویداد ورزشی آسیا را میزبانی می‌کند.

دهکده ورزشکاران در گوول دونگ که در مرکز شهر اینچئون واقع شده، قرار دارد. بر اساس اعلام مسئولان برگزار کننده، از فرودگاه بین‌المللی اینچئون 40 دقیقه تا این دهکده فاصله است.

دهکده ورزشکاران شامل 2 هزار و 220 سوئیت در 22 مجموعه ورزشی آپارتمانی است که در سه بلوک ساخته شده است.

سوئیت‌های این دهکده در سه متراژ 74، 84 و 101 متر مربع ساخته شده است. هر سوئیت به 7 ورزشکار اختصاص داده می‌شود که سه تخت در اتاق نشیمن قرار می‌گیرد و هریک از اتاق‌های خواب نیز دو تختخواب دارد. این نخستین بار است که دهکده ورزشکاران به روی اصحاب رسانه باز می‌شود.

دهکده بازی‌های آسیایی اینچئون روز 12 سپتامبر (21شهریور) برای ورود تیمها بازخواهد شد و ورزشکاران از روز بعد از آن در آن اسکان پیدا خواهند کرد.

"لی الیسا"، قهرمان سابق پینگ‌پنگ جهان وظیفه ریاست این دهکده را بر عهده دارد. وی در این باره گفت: دهکده بازی‌های آسیایی اینچئون محلی برای مبادله جهانی فرهنگ‌هاست و ورزشکاران 45 کشور از جمله کره شمالی را در خود جای خواهد داد. ما دهکده را با این هدف بنا کردیم که ورزشکاران تمام کشورها دور هم جمع شوند، رابطه دوستی به وجود بیاید و در پایان با خاطرات فراموش نشدنی کره جنوبی را ترک کند. بالاتر از همه این مسائل ما تلاش کرده‌ایم که مکانی را برای ورزشکاران فراهم کنیم که آن‌ها بتوانند بهترین عملکرد خود را ارائه دهند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
رونمایی از یونیفورم‌های بازی‌های آسیایی 2014 + عکس
پسر بزرگ بکام در هالیوود + تصاویر
قبل و بعد از جراحی زیبایی فوتبالیست لیگ برتری + عکس
موفق ترین فوتبالیست در دنیای مد + تصاویر
تیپ عجیب دنی آلوز + عکس