فوتوالی
کنفدراسیون فوتوالی آسیا در تهران گشایش می‌یابد.
دبیرکل ایرانی کنفدراسیون فوتوالی آسیا و اقیانوسیه با دبیر کل کمیته ملی المپیک و رئیس انجمن فوتوالی امارات دیدار و در مورد رشته فوتوالی و توسعه آن در منطقه بحث و گفتگو کرد.

امیدعلی پورحسن به همراه حشمت مهاجرانی سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران در سفری که به امارات داشت با محمدعلی الکمالی دبیرکل کمیته ملی المپیک امارات و جمال سیف رئیس انجمن فوتوالی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

پورحسن در این دیدار از افتتاح مقر این کنفدراسیون در تهران خبر داد و از تیم ملی امارات برای حضور در مسابقات جام جهانی که قرار است طی سالجاری در جزیره کیش برگزار شود، دعوت کرد.

همچنین دبیرکل ایرانی فوتوالی آسیا و اقیانوسیه در دیداری جداگانه با جمال سیف رییس انجمن فوتوالی امارات، به بررسی راه های همکاری دوجانبه پرداخت و آمادگی کنفدراسیون فوتوالی آسیا و اقیانوسیه را برای همکاری بیشتر با انجمن فوتوالی امارات اعلام کرد.

امیدعلی پورحسن طی حکمی از سوی موسوی شفیق رئیس کنفدراسیون فوتوالی آسیا و اقیانوسیه به مدت چهار سال به عنوان دبیرکل این کنفدراسیون منصوب شده است.

فوتوالی ورزشی مثل والیبال ساحلی است اما با توپ فوتبال. مسابقات فوتوالی بصورت دو و سه نفره انجام می شود و هر تیم حداکثر فقط می تواند سه ضربه به توپ بزند و در صورت اصابت توپ با زمین، امتیاز به تیم مقابل داده می شود. سرویس ها هم باید از پشت خط عرضی زمین زده شود؛ سرویس زننده در فوتوالی می تواند ماسه ها را یک جا پشت خط جمع کند و توپ را با ضربه پا از روی توپ رد کند.

کسانی که برای اولین مرتبه فوتوالی را می بینند، خیلی سریع آن را با سپک تاکرا مقایسه می کنند اما این دو ورزش هیچ ربطی به هم ندارند. جدا از شکل و اندازه توپ، ورزشکاران سپک تاکرا قد کوتاهی دارند تا خوب بتوانند ضربه بزنند. در مقابل فوتوالی ها باید قد بلندی داشته باشند و البته بدن های کاملا آماده و منعطف. به هر حال باید انعطاف بدن هایشان این قدر باشد که بتوانند 220 سانتیمتر بپرند و با پا اسپک بزنند.

شرایط زمین فوتوالی هم که کاملاً خاص است و شبیه زمین والیبال ساحلی است و البته مقداری کوچکتر. ابعادش هم 18*9 متر است. توپ فوتوالی هم اندازه و هم شکل توپ فوتبال است و البته با وزنی تقریبا کمتر از آن. ارتفاع تور هم در مسابقات رسمی 220 سانتیمتر است.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
12 بسکتبالیست ایران در جام جهانی
اتومبیل خیره کننده بنزما + عکس
اتومبیل زیبای هافبک منچستریونایتد + عکس
نتیجه دیدار استقلال و گسترش فولاد
نتایج هفته ششم لیگ برتر فوتبال