والیبال ایران
تیم ملی والیبال ایران پس از پیروزی مقابل ایتالیا در نخستین بازی خود از رقابت های قهرمانی جهان در دومین روز از ساعت 15:30 به مصاف تیم قدرتمند آمریکا می رود.
ملی پوشان ایران بعد از یک شروع طوفانی در آغاز مسابقات قهرمانی جهان و پیروزی مقابل ایتالیا، در گام دوم از ساعت 15:30 سه شنبه برابر آمریکا به میدان می رود.

ایران در بازی نخست خود 3 بر یک ایتالیا مدعی را شکست داد. اما آمریکا برد خفیف 3بر2 برابر بلژیک نه چندان قدرتمند داشت.

دو تیم ایران و آمریکا در هفته های گذشته چهار بار با یکدیگر دیدار تدارکاتی داشتند و شناخت بسیار خوبی از هم دارند.

*والیبال کم اشتباه مثل آمریکا

تیم ملی والیبال آمریکا یکی از قدرتمند ترین تیم های والیبال جهان است. بازیکنان این کشور کم اشتباه ترین تیم والیبال دور نهایی لیگ جهانی 2014 بودند که در این مسابقات هم قهرمان شدند. بازی آمریکا مبتنی بر کار قدرتی است. حضور دریافت کننده قدرتی های توانمند این تیم موجب شده تا حتی در صورت دریافت ناقص حملات قدرتی کاملی توسط اسپکرهایش شکل بگیرد. هر چند کمتر سرویس‌زنی است که بتواند دریافت‌های عالی این تیم را از کار بیندازد. دریافت اول بسیار خوب آمریکا کار را برای پاسور این تیم‌ راحت کرده و قدرتی‌زن‌هایی مانند "ساندر" و "اندرسون" نیز درصد امتیازآوری بالایی دارند.

والیبال آمریکا یکی از قدرت های مهم این رشته ورزشی در جهان است که چهار مدال المپیک را نیز در پرونده کاری خود دارد. ملی پوشان والیبال ایالات متحده آمریکا در بازی های المپیک سال های 1984 (لس آنجلس)، 1988 (سئول) و 2008 (پکن) موفق به کسب مدال طلای مسابقات والیبال المپیک شدند.

تیم ملی والیبال آمریکا همچنین مدال برنز مسابقات والیبال بازی المپیک سال 1992 بارسلونا را نیز در گنجینه افتخارات خود دارد.

این تیم پنج مدال لیگ جهانی والیبال را نیز به دست آورده است که دو مدال آن در سال های 2008 (ریودوژانیرو) و 2014 (فلورانس) خوش‌رنگ‌ترین بوده است. یک مدال نقره در سال 2012 صوفیه و دو نشان برنز لیگ جهانی در سال های 1992 و 2007 از دیگر افتخارات این کشور در این رشته ورزشی است.

کسب 9 مدال در مسابقات پان آمریکن (شامل 4 مدال طلا، 4 مدال نقره و یک نشان برنز)، چهار مدال در کاپ آمریکا (دو مدال طلا، دو نقره و برنز) و شش مدال در کاپ پان آمریکن (پنج مدال طلا و یک نقره) از دیگر افتخارات والیبال ایالات متحده است.

تیم ملی والیبال آمریکا سابقه حضور در 14 دوره مسابقات والیبال قهرمانی جهان را در پرونده کاری خود دارد که عنوان قهرمانی در مسابقات سال 1986 فرانسه و مدال برنز رقابت های سال 1994 یونان بهترین عنوان های کسب شده این تیم است.

تیم ملی والیبال ایران در دور مقدماتی مسابقات قهرمانی مردان جهان با تیم های ایتالیا، آمریکا، فرانسه، پرتوریکو و بلژیک در گروه چهارم همگروه است.

تیم ملی والیبال ایران مدعی تازه وارد

بعد از کسب مقام چهارمی در لیگ جهانی 2014، بسیاری از قدرت های جهان حساب ویژه ای روی والیبال ایران باز کردند. البته تیم ملی والیبال ایران هنوز در عرصه جهانی بسیار نوپاست و همچنان به دنبال کسب نخستین مدال جهانی خود است. تمام افتخارات والیبال ایران به دو قهرمانی در آسیا و نایب قهرمانی در بازی های آسیایی خلاصه می شود. اگرچه تیم ملی والیبال ایران در سال های گذشته پیروزی های خوبی را برابر همه قدرت ها به جز روسیه بدست آورده اما هنوز نتوانسته در عرصه جهانی مدال بگیرد.

شاگردان کواچ در مرحله گروهی و مقدماتی مسابقات جهانی 2014 با ایتالیا، آمریکا، فرانسه، پورتوریکو و بلژیک همگروه هستند. با توجه به این که چهار تیم از هر گروه صعود می‌کنند و بعدا هر چهار تیم بدون توجه به رده‌ای که به دست آورده‌اند به همراه چهار تیم برتر گروه دیگر در یک جدول قرار می‌گیرند روی کاغذ، رتبه‌ای که در گروه به دست می‌آید شاید چندان اهمیتی نداشته باشد، اما این مساله آنجایی اهمیت پیدا می‌کند که نتایج دور مقدماتی در مرحله بعدی اعمال می شود.

روی کاغذ ایتالیا، آمریکا، ایران و فرانسه چهار تیمی هستند که می‌توانند بدون دردسر از گروه صعود کنند. چرا که تیم‌های پورتوریکو و بلژیک توان رویارویی با این چهار تیم را ندارند، هر چند بلژیک در بازی نخست برابر آمریکا چهره خوبی از خود نشان اما در مجموع پیش‌بینی می‌شود ایران، ایتالیا، آمریکا، فرانسه و چهار تیم نخست گروه اول که به احتمال زیاد لهستان، آرژانتین، صربستان و استرالیا خواهند بود در یک گروه هشت تیمی قرار بگیرند.

سعید معروف، مهدی مهدوی، سید محمد موسوی، عادل غلامی، آرمین تشکری، سامان فائزی، شهرام محمودی، امیر غفور، فرهاد ظریف، عبدالرضا علیزاده، فرهاد قائمی، پوریا فیاضی، مجتبی میرزا جانپور، میلاد عبادی پور 14 بازیکن ایران در این دوره از مسابقات جهانی هستند. اسلوبودان کواچ(سرمربی)، چورا، رحمان محمدی راد(مربی) و امیرخوشخبر(سرپرست) و سیامک افروزی(پزشک) به همراه نوید مشجری(آنالیزور) کادر فنی تیم ملی را در این دوره تشکیل می دهند.

*کارنامه آمریکا در 17 دوره قبلی مسابقات قهرمانی مردان جهان:

1- 1949: آمریکا حضور نداشت

2- 1952: آمریکا حضور نداشت

3- 1956: ششم

4- 1960: هفتم

5- 1962: آمریکا حضور نداشت

6- 1966: یازدهم

7- 1970: هیجدهم

8- 1974: چهاردهم

9- 1978: هجدهم

10- 1982: سیزدهم

11- 1986: مدال طلا و قهرمانی

12- 1990: سیزدهم

13- 1994: مدال برنز و مقام سومی

14- 1998: نهم

15- 2002: نهم

16- 2006: دهم

17- 2010: ششم

*برنامه کامل رقابت های دور مقدماتی گروه چهارم به وقت تهران

سه شنبه یازدهم شهریورماه:

ساعت 15:30، آمریکا – ایران

ساعت 19، بلژیک – پورتوریکو

ساعت 22:45، فرانسه – ایتالیا

چهارشنبه دوازدهم شهریورماه:

استراحت تیم ها

پنج شنبه سیزدهم شهریورماه:

ساعت 15:30، پورتوریکو - آمریکا

ساعت 19، ایران – فرانسه

ساعت 22:45، ایتالیا – بلژیک

جمعه چهاردهم شهریورماه:

استراحت تیم ها

شنبه پانزدهم شهریورماه:

ساعت 15:30، آمریکا – فرانسه

ساعت 19، بلژیک – ایران

ساعت 22:45، پورتوریکو – ایتالیا

یکشنبه شانزدهم شهریورماه:

ساعت 15:30، فرانسه – بلژیک

ساعت 19، ایران – پورتوریکو

ساعت 22:45، ایتالیا – آمریکا


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
ایران 3 - ایتالیا 1
خودرویی که علی دایی را تا پای مرگ برد + تصاویر
عکس سلفی نیکبخت و همسرش
کار خیرخواهانه علی کریمی و لیلا بلوکات + تصاویر
مشکل عجیب تنیسور زن در مسابقات تنیس آمریکا + تصاویر