پیروزی والیبال ایران
در ادامه رقابت های قهرمانی جهان تیم ملی والیبال ایران با نتیجه 3 بر صفر آرژانتین را شکست داد.
تیم ملی والیبال ایران در دومین دیداراز مرحله دوم رقابت های جهانی، به مصاف آرژانتین رفت. والیبالیست های ایران موفق شدند در یک نمایش تماشایی 3 بر صفر و با امتیازهای 25 - 15 ، 25- 23 و 25-16 پیروز شوند تا حتی شناخت ولاسکو هم نتواند مانع درخشش بلندقامتان ایران شود.

مسابقه تیم های والیبال ایران و آرژنتین از حساسیت زیادی برخوردار بود. خولیو ولاسکو مربی اسطوره ای سال های اخیر والیبال ایران حالا هدایت تیم کشورش را بر عهده داشت. بازیکنان ایران انگیزه زیادی برای نمایش توانایی مقابل تیم او داشتند. از سوی دیگر ولاسکو که با تیم ایران لقب جادوگر جهان والیبال را بدست آورده بود، آمده بود تا بار دیگر خود را ثابت کند.

بازیکنان ایران در آغاز این مسابقه با در دست داشتن پیراهن‌هایی با عکس مرحوم حسین معدنی به میدان رفتند. تا یاد و خاطره او را در چهلمین روز درگذشت او زنده نگهدارند.

ایران با پیراهن سرخ و ترکیب سید محمد موسوی، سعید معروف، امیر غفور، فرهاد قائمی، مجتبی میرزاجانپور، عدل غلامی و فرهاد ظریف به میدان رفت. در مقابل آرژانتین با ترکیب جاویر فیلاردی، سپاستین گروک(لیبرو)، فکونتو کونته، جو گونزالس، سپاستین سولی، لوسیانو دسکو و مارتین راموس و لباس سفید بازی کرد.

ست نخست: 25 - 15 ایران

تیم ملی والیبال ایران شروعی طوفانی در این مسابقه داشت. سرویس های خوب و هدف دار غلامی تمام برنامه های تدافعی دریافت کننده های حریف را به چالش کشید. سعید معروف تمیزتر از همیشه پاس می داد. سید محمد موسوی اجازه نمی داد توپ وارد زمین تیم ایران شود. وقت استراحت فنی نخست 8 بر 3 به سود ایران رقم خورد. ولاسکو ناباورانه بازی شاگردانش را می دید. آرژانتین در همین ابتدای کار مقهور توانایی والیبالیست های ایران شده بود. سید محمد موسوی در این مسابقه فوق ستاره بود. او به تنهایی بارها اسپکرهای حریف را دفاع می کرد. ایران منظم و بدون نقص امتیاز می گرفت. آرژانتین واقعا حرفی در برابر ایران نداشت. ولاسکو به پیروزی در ست نخست امیدی نداشت. حتی وقت استراحت هم نمی گرفت. ایران 16 بر9 وقت استراحت فنی دوم را هم برد. مجتبی میرزاجانپور هم طبق دستور کادر فنی از فضای خالی پشت دفاع نهایت استفاده را می برد. ولاسکو سرانجام در امتیاز 22 بر 14 وقت استراحت گرفت. اما شاگردانش ناامیدتر از آن بودند که به بازی برگردند. ایران ست نخست مسابقه را مثل آب خوردن با امتیاز 25 بر15 برد. موسوی در ست نخست 4 امتیاز دفاع و دو امتیاز حمله داشت و در کنار میرزاجانپور با 7 امتیاز اسپک موثرترین بازیکنان میدان بودند.

ست دوم: 25- 23 ایران

آرژانتین در ست دوم کار را مقتدرانه آغاز کرد. بر خلاف ست نخست سرویس های خوب "گونزالس" برای دریافت کننده های ایران دردسر ساز شده بود. فشار روی منطقه شش زمین ایران و روی دست میرزاجانپور در دستور کار آرژانتین بود. در حالی که قائمی و میرزاجانپور پر اشتباه کار می کردند، خط حمله ایران خوب امتیاز می گرفت. دو تیم پا به پای هم تا امتیاز 15 پیش رفتند. با این حال رای مشکوک داور دوم سرانجام امتیاز 16 را به آرژانتین داد. عادل غلامی مثل همیشه موثر ایفای نقش می کرد. شناخت ولاسکو از بازیکنان ایران به او کمک می کرد تا از نقاط ضعف ایران بیشترین بهره را ببرد. آرژانتین دو امتیاز جلو افتاد. اما بازیکنان ایران همچنان با انگیزه و حرفه ای کار می کردند. موتور جنگنده تیم ایران خاموش نمی شد. سرانجام روی سرویس های خوب غلامی و نقش آفرینی تماشایی محمد موسوی ایران در امتیاز 21 به تساوی با آرژانتین رسید. ولاسکو وقت استراحت گرفت. او برخلاف معمول عصبانی شده بود. محمد موسوی یک تنه برای آرژانتین و پیروزی بر این تیم کافی بود. ایران در نهایت 25 بر 23 در ست دوم پیروز شد.

ست سوم: 25 - 16 ایران

ایران در ست سوم دیگر با حریف سر شوخی نداشت. بازیکنان ایران کوبنده ظاهر شدند. چهار امتیاز پیاپی در همان ابتدا خولیو ولاسکو را وادار به عقب نشینی کرد. جادوگر دنیای والیبال نمی دانست چگونه تمیش را نجات دهد. ایران همچنان روی تک دفاع بازیکنانش مثل موسوی و غفور امتیاز می گرفت. سرویس تماشایی قائمی هم غیرقابل مهار بود. ایران وقت استراحت فنی نخست را 8 بر 2 برد. ایران یک شب رویایی را پشت سر می گذاشت. بدون تردید شیرینی این پیروزی برای بازیکنان ایران کمتر از قهرمانی در مسابقات نبود. پروازهای طلایی غفور و آبشارهای تماشایی او همچنان زمین آرژانتین را آماج حملات کرده بود. فرهاد ظریف باز هم در توپ گیری کارنامه قابل قبولی داشت. بازیکنان ایران تماشایی و مقتدرانه بازی می کردند. امتیازهای ایران دو برابر آرژانتین بود. اختلاف امتیاز هر چند در ست سوم کمی کاهش یافت اما ایران در پایان باز هم اختلاف ایجاد کرد و توانست 25 بر 16 حریفش را شکست دهد. کواچ در امتیازهای پایانی معروف و موسوی دو بازیکن کلیدی‌اش را بیرون کشید.

تیم ملی والبیال ایران در مسابقه بعدی خود از ساعت 23 روز شنبه 22 شهریور به مصاف تیم قدرتمند لهستان میزبان این مسابقات می رود.

برنامه ادامه مسابقات قهرمانی جهان:

شنبه

گروه E (شهر لوژ)

ساعت 19.10: صربستان - فرانسه

ساعت 22.55: لهستان - ایران

گروه E (شهر بیدگوشچ)

ساعت 19.10: آرژانتین - ایتالیا

ساعت 22.55: استرالیا - امریکا

گروه F (شهر کاتوویسا)

ساعت 19.10: برزیل - کانادا

ساعت 22.55: آلمان - روسیه

گروه F (شهر وروکلاو)

ساعت 19.10: فنلاند - چین

ساعت 22.55: کوبا - بلغارستان

یکشنبه

گروه E (شهر لوژ)

ساعت 19.10: صربستان - ایران

ساعت 22.55: لهستان - فرانسه

گروه E

ساعت 19.10: آرژانتین - امریکا

ساعت 22.55: استرالیا - ایتالیا

گروه F (شهر کاتوویسا)

ساعت 19.10: برزیل - روسیه

ساعت 22.55: آلمان - کانادا

گروه F (شهر وروکلاو)

ساعت 19.10: فنلاند - بلغارستان

ساعت 22.55: کوبا - چین


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
پیروزی والیبال ایران مقابل استرالیا
مدافع استقلال در کنار دخترانش + عکس
علی کریمی همسر و دخترش را به خانه می برد + عکس
پیکه و شکیرا تماشاگر ویژه بسکتبال جام جهانی + تصاویر
ستاره فوتبال در 17 سالگی از سه زن سه فرزند دارد! + عکس