سوریان
نماینده وزن 59 کیلوگرم کشتی فرنگی ایران با کسب هفتمین طلای المپیک و جهان موفق به شکستن رکورد عبدالله موحد شد تا تیم ملی فرنگی ایران هم برای اولین بار در تاریخ قهرمان جهان شود.
حمید سوریان در فینال وزن 59 کیلوگرم رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی جهان مقابل "مینگیان سمنوف" دارنده مدال برنز المپیک از روسیه به روی تشک رفت و در پایان موفق شد در یک کشتی سخت و نفسگیر حریف خود را با نتیجه 2 بر یک شکست دهد و برای ششمین بار قهرمان جهان شود.

همچنین تیم ملی کشتی فرنگی ایران نیز برای اولین بار در تاریخ بر سکوی نخست جهان ایستاد.

سوریان که تنها طلای کشتی ایران در مسابقات جهانی ازبکستان را از آن خود کرده است پیش از رسیدن به فینال حریفان خود از کشورهای رومانی، مصر، کوبا ، آذربایجان و ازبکستان را شکست داده بود.

سوریان پیش از این 5 مرتبه در مسابقات جهانی در سال های 2005، 2006، 2007، 2009 و 2010 و یک بار در المپیک لندن سال 2012 موفق به کسب مدال طلا شده بود و برای هفتمین بار موفق شد ضمن کسب مدال طلای مسابقات جهانی، رکورد 6 طلای جهان و المپیک عبدالله موحد اسطوره کشتی ایران را بشکند . از لحاظ مرغوبیت مدال، بهترین کشتی‌گیر تاریخ ایران شد.

از لحاظ تعداد مدال نیز در حال حاضر سوریان و غلامرضا تختی تنها کشتی گیران تاریخ ایران هستند که هفت مدال جهان و المپیک دارند. سوریان هفت طلا (6 طلای جهان و یک طلای المپیک) دارد و تختی یک طلا و دو نقره المپیک به همراه دو طلا و نقره جهان را در ویترین افتخاراتش جاودانه کرده است.

همچنین مدال برنز مشترک وزن کیلوگرم مسابقات جهانی59 به "آندری برگ" از نروژ و "علی مراد تاس مرادف" از ازبکستان رسید.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
سوریان برای ششمین بار فینالیست جهان شد
دختر علی كریمی + عكس
عیادت علی پروین و بهداد سلیمی از آیت الله خامنه ای + عکس
سردار آزمون مدل شد + عکس
جراحی زیبایی دروازه‌بان جنجالی کلمبیا + عکس