عزت‌الله اکبری
نماینده وزن 74 کیلوگرم کشتی آزاد ایران در حالی با شکست برابر کشتی گیر ازبک به مدال نقره بازی‌های آسیایی دست یافت که داور در نتیجه بی تاثیر نبود.
عزت الله اکبری، آزاد کار وزن 74 کیلوگرم تیم ملی کشتی در مسابقه فینال بازی‌ های آسیایی اینچئون مقابل "رشید قربانف" از ازبکستان به روی تشک رفت و در پایان با شکست 3 بر 2 مقابل حریف ازبک گردن آویز نقره را به دست آورد.

حریف اکبری در دیدار فینال، قهرمانی آسیا در سال‌های 2011 و 2013، برنز آسیا در سال 2014 و برنز مسابقات جهانی در سال 2013 را در پرونده‌ خود داشت.

در وقت اول حریف ازبک پرکارتر نشان داد تا اکبری اخطار بگیرد و پس از سی ثانیه یک امتیاز از دست بدهد. سه دقیقه نخست با همین یک امتیاز به سود قربان‌اف به پایان رسید.

نایب قهرمان جهان در وقت دوم چیزی برای از دست دادن نداشت، رسیدن به پاهای قرص و محکم قربان‌اف کار بسیار سختی بود اما اکبری بالاخره توانست این کار را انجام بدهد و 2 بر یک پیش بیفتد. اکبری خسته شده بود و پایش یک بار از تشک بیرون رفت تا کار برابر شود اما با توجه به امتیاز درشت اکبری هنوز برنده ایران بود، اکبری با وجود برنده بودن دست از تلاش بر نداشت چرا که حاشیه امنیت چندانی نداشت به همین دلیل بارها زیرگیری کرد تا بتواند به پاهای حریفش برسد، اما داور اخطار عجیبی به او داد که تعجب اکبری و کادر فنی را به دنبال داشت، این اخطار باعث باخت اکبری شد. حریف ازبکستانی در فینال هیچ کار خاصی انجام نداد و به لطف دو اخطاری که داوران به اکبری دادند به مدال طلا رسید.

اکبری پیش از رسیدن به فینال در رقابت‌های صبح امروز در دور اول با قرعه استراحت روبرو شد، سپس "اسد بات" از پاکستان را چهار بر صفر شکست داد. در مرحله نیمه نهایی نیز "لی سانگ کیو" از کره جنوبی را در یک کشتی حساس و دیدنی چهار بر سه از پیش‌رو برداشت و به فینال راه یافت.

مدال اکبری اولین نقره ایران در کشتی آزاد بود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
بازی‌ های آسیایی 2014: برتری والیبال ایران برابر کره جنوبی
عكس جدید از فرهاد مجیدی و محمدرضا گلزار
همسر و دختران وحید شمسایی + عکس
عکس تکان دهنده مدافع استقلال
عیادت علی دایی از مظلومی + عکس