قهرمانی جوکار
میثم مصطفی جوکار مدال طلای بازی‌ های آسیایی اینچئون را از آن خود کرد.
آزاد کار وزن 86 کیلوگرم تیم ملی کشتی در دیدار فینال این وزن در بازی‌های آسیایی اینچئون، مقابل "یس بولات نورژوم بایف"، کشتی‌گیر گمنام قزاقستانی به روی تشک رفت و در پایان با ارائه یک نمایش زیبا موفق شد حریف خود را با نتیجه‌ 14 بر 4 شکست دهد و به گردن آویز طلا برسد.

میثم مصطفی جوکار در وقت اول دو بار حریفش را تشک بیرون انداخت اما یک بار خاک شد تا تساوی 2 بر 2 به سود حریف قزاق باشد. جوکار هر چقدر تلاش می‌کرد نمی‌توانست از گارد بسیار پایین بایف عبور کند. در ثانیه‌های پایانی زیرگیری جوکار جواب داد و توانست بار دیگر حریفش را از تشک خارج کند و وقت اول را 3 بر 2 به سود خود تمام کند.

در وقت دوم جوکار توانست دو بار حریفش را خاک کند و یک بارانداز نیز اجرا کرد و به امتیاز یازده رسید و حریفش نیز توانست به امتیاز چهار برسد. جوکار به با بیرون انداختن حریف 12 بر 4 پیش افتاد و با خاک کردن او 14 بر 4 پیروز شد و به مقام قهرمانی رسید.

با توجه به رقابت کاروان ایران با قزاقستان کسب این مدال طلا اهمیت بسیار زیادی برای کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون داشت.

جوکار در رقابت‌های صبح امروز (دوشنبه) در دور اول چهار بر یک "فنگ ژانگ" از چین را چهار بر یک شکست داد. سپس مقابل "پاوان کومار" از هند 10 بر صفر مقتدرانه به پیروزی رسید.

جوکار در نیمه نهایی نیز در یک دیدار حساس و نفس گیر مقابل "گوآنوک کیم" از کره جنوبی که حمایت تماشاگران بی‌شمار کره‌ای را داشت، چهار بر یک به برتری رسید تا راهی فینال شود. با کسب این مدال طلا تیم ملی کشتی آزاد به چهارمین مدال طلای بازی‌های آسیایی دست یافت.

پیش از جوکار، رضا یزدانی و مسعود اسماعیل‌پور طلا و عزت‌الله اکبری به نشان نقره دست یافته بودند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
بازی‌ های آسیایی 2014: برتری والیبال ایران برابر کره جنوبی
عكس جدید از فرهاد مجیدی و محمدرضا گلزار
همسر و دختران وحید شمسایی + عکس
عکس تکان دهنده مدافع استقلال
عیادت علی دایی از مظلومی + عکس