پرویز هادی
پرویز هادی، چهارمین مدال طلای تیم ملی کشتی آزاد ایران و دهمین طلای کاروان ایران در بازی‌ های آسیایی را به ارمغان آورد.
آزادکار سنگین وزن تیم ملی کشتی در دیدار فینال بازی‌های آسیایی اینچئون مقابل "دولت شعبان بای" از قزاقستان به روی تشک رفت و در پایان مقتدرانه حریف خود را با نتیجه‌ 6 بر یک شکست داد تا آخرین طلایی کشتی آزاد ایران در بازی‌های آسیایی باشد.

هادی پیش از رسیدن به فینال در دور اول "ژئودنگ" از چین را چهار بر صفر شکست داد. سپس در مرحله یک چهارم نهایی "جرگل سایخان" از مغولستان، نایب قهرمان آسیا در سال‌های 2010 و 2013 و دارنده سه مدال برنز آسیا را چهار بر صفر از پیش‌رو برداشت.

هادی در وقت اول سه بار زیرگیری کرد و 5 امتیاز گرفت و حریف قزاق حرفی برای گفتن نداشت. در وقت دوم حریف قزاق توانست یک امتیاز بگیرد و اختلاف را کم کند اما هادی اجازه نداد تا کشتی حساس شود و یک امتیاز دیگر گرفت و شش بر یک پیروز شد.

نماینده سنگین وزن کشتی آزاد ایران در مرحله نیمه نهایی نیز در یک کشتی زیبا و یک طرفه 9 بر یک "کونجینگ نام" از کشور میزبان را مغلوب خود ساخته بود.

رقابت کاروان ورزشی ایران با قزاقستان اهمیت کسب مدال طلای پرویز هادی را دو چندان می‌کند.

پیش از این رضا یزدانی، مسعود اسماعیل پور و میثم مصطفی جوکار، سه مدال طلا و عزت الله اکبری یک مدال نقره را برای کشتی آزاد ایران به ارمغان آوردند.

حسن رحیمی و مصطفی حسین خانی نمایندگان کشتی آزاد ایران در اوزان 57 و 70 کیلوگرم نیز در روز نخست با ارائه یک نمایش ضعیف از دور رقابت‌ها کنار رفتند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
بازی‌ های آسیایی 2014: برتری والیبال ایران برابر کره جنوبی
عكس جدید از فرهاد مجیدی و محمدرضا گلزار
همسر و دختران وحید شمسایی + عکس
عکس تکان دهنده مدافع استقلال
عیادت علی دایی از مظلومی + عکس