شانزدهمین طلا
تکواندوکار وزن 68- کیلوگرم مردان ایران شانزدهمین مدال طلای کاروان ایران در بازی های آسیایی اینچئون را کسب کرد.
در سومین روز مسابقات تکواندوی هفدهمین دوره بازیهای آسیایی در اینچئون در فینال وزن 68- کیلوگرم مردان بهنام اسبقی مقابل "هوانگ جای نان" از چین 5 بر 4 پیروز شد و شانزدهمین طلای کاروان ایران در بازی های آسیایی اینچئون را از آن خود کرد.

اسبقی مبارزه را خوب شروع نکرده بود و با شش اخطار سه امیتاز از دست داده بود، اما توانست در ثانیه‌های پایانی به حریف نزدیک شده و دو ضربه به هوگو و یک ضربه به سر او بزند و 5 بر 3 پیش بیفتد. اخطار بعدی امتیاز چهارم را به حریف چینی داد اما دیگر زمانی نمانده بود و اسبقی قهرمان شد.

حریف چینی اسبقی مدال برنز بازیهای آسیایی 2010 گوانگجو را در کارنامه داشت.

اسبقی سومین طلایی تکواندوی ایران در بازیهای آسیایی اینچئون است. امروز سومین روز مسابقات تکواندو است که در روز اول مسعود حجی زواره در وزن پنجم و در روز دوم مهدی خدابخشی در وزن هفتم مدال طلا کسب کرده بودند.

سوین حاجی پور در وزن 53- بانوان هم مدال برنز گرفت. یوسف کرمی و سجاد مردانی در بخش مردان و شکرانه ایزدی و سمانه شش پری در بخش بانوان هم حذف شده های ایران در این بازی ها هستند.

بهنام اسبقی برای رسیدن به فینال در دور اول استراحت کرد، در دور دوم نماینده ویتنام را برد ،در مرحله نیمه نهایی " فادی بخازی" از لبنان پیروز شد و ضمن راهیابی به مرحله نیمه نهایی ،مدال برنز خود در این بازی ها را قطعی کرد. وی در این مرحله هم "کایرات ساریسماکف" از قزاقستان شکست داد و فینالیست شد.

فردا(جمعه) در روز پایانی مسابقات تکواندو ایران سه نماینده دارد که طبق برنامه در وزن 73+ بانوان اکرم خدابنده، در وزن 73- بانوان فاطمه روحانی و در وزن 58- مردان فرزان عاشورزاده نمایندگان ایران هستند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
بازی‌ های آسیایی 2014: باباجان‌زاده هم به مدال برنز رسید
ستاره‌های والیبال در حال خوردن غذای ایرانی + عکس
اوقات فراغت علی دایی با دخترش نورا
بی توجهی برهانی به علی کریمی + عکس
علی کریمی در تمرین استقلال + تصاویر