عباسعلی
کاراته کار وزن 68+ کیلوگرم بانوان ایران با شکست نماینده چین به مدال طلای بازی های آسیایی اینچئون دست یافت.
در اولین روز مسابقات کاراته هفدهمین دوره بازی های آسیایی 2014 در اینچئون، در فینال وزن 68+ کیلوگرم بانوان حمیده عباسعلی مقابل "ژنگ کو یان" از چین 3 بر یک پیروز شد و به مدال طلا دست یافت.

عباسعلی با مبارزه‌ای خوب و برتر از حریف پیش افتاد اما حریف چینی او خوب کار کرد و توانست یک امتیاز بگیرد که کافی نبود و عباسعلی یک امتیاز دیگر رفت و 3 بر یک پیروز شد.

حریف چینی قهرمانی سال 2011 آسیا را در کارنامه داشت.

عباسعلی برای رسیدن به فینال بعد از یک دور استراحت، در دور دوم 5 بر یک مقابل " کریستینا پریرا" از ماکائو و در دور سوم 7 بر صفر نماینده اندونزی را شکست داده بود.

در رقابتهای امروز(پنجشنبه) کاراته ایران دو نماینده دیگر در بخش مردان داشت که حسین سمندر بعد از یک دور استراحت، در دور دوم به نماینده گمنام کویت باخت و با توجه به شکست این حریف در دور بعد، سمندر حذف شد. سعید حسنی پور در وزن 75- کیلوگرم مردان ایران هم به مدال طلا دست یافته بود.

عباسعلی دو مقام قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد.این طلای عباسعلی دومین طلای کاراته کاران ایران در بازی های آسیایی بود.

طلای او همچنین دومین طلای بانوان ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون بود. پیش از این نجمه خدمتی در رشته تیراندازی اولین طلا را به دست آورده بود. ایران در دوره گذشته بازی‌های آسیایی اینچئون تنها یک طلا در ووشو توسط خدیجه آزادپور به دست آورده بود تا در این دوره از این نظر نیز شرایط بهتری داشته باشد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
بازی‌ های آسیایی 2014: باباجان‌زاده هم به مدال برنز رسید
ستاره‌های والیبال در حال خوردن غذای ایرانی + عکس
اوقات فراغت علی دایی با دخترش نورا
بی توجهی برهانی به علی کریمی + عکس
علی کریمی در تمرین استقلال + تصاویر