فدراسیون جهانی والیبال
فدراسیون جهانی والیبال در بیانیه‌ای اعلام کرد این فدراسیون قولی برای میزبانی رقابت‌های نوجوانان جهان به ایران نداده بود که آن را پس گرفته باشد.
فدراسیون جهانی والیبال در بیانیه‌ای درباره گرفتن میزبانی ایران از رقابت‌های نوجوانان جهان اعلام کرد: هیچ وقت قولی به ایران برای میزبانی رقابت‌های نوجوانان جهان داده نشده بود و به همین خاطر این اخبار درست نیست که میزبانی رقابت‌های نوجوانان جهان به دلایل سیاسی از ایران گرفته شده است. FIVB تنها به دلایل فنی و با بررسی دقیق میزبان را انتخاب می کند. قرار است به زودی میزبان چند رقابت پیش رو در سطح نوجوانان و جوانان در جهان را انتخاب کنیم.

همچنین اعلام می کنیم که FIVB هیچ نقشی در دادن میزبانی به ایران در رقابت‌های مردان آسیا در سال 2015 را نداشته است.

فدراسیون جهانی والیبال در این بیانیه، خواستار آزادی "غنچه قوامی" شده است و نامه‌ای را هم به دکتر حسن روحانی، رییس جمهور ایران نوشته است. در بیانیه FIVB آمده: ما تلاش‌مان را کرده و به این تلاش نیز ادامه می‌دهیم تا با همکاری فدراسیون والیبال ایران و دیگر شخصیتهای سیاسی در این کشور باعث آزادی غنچه قوامی شویم. FIVB معمولا خودش را درگیر قوانین و فرهنگهای کشوری نمی‌کند، ولی حادثه ای که برای غنچه قوامی رخ داده نیازمند توجه ویژه است.

صبح امروز محمدرضا داورزنی، رییس فدراسیون والیبال اظهار کرد: "موضوع میزبانی ایران را نباید به هیچ شکل به دستگیری غنچه قوامی گره زد. اصلا دستگیری این خانم ربطی به موضوع حضور خانم‌ها در سالن‌های والیبال ندارد. متاسفانه یک سری از این موضوع سوء استفاده می‌کنند. دستگیری این خانم را به مسئله حضور بانوان در سالن‌های والیبال گره می‌زنند تا بهره‌برداری سیاسی کنند. اصلا چنین موضوعی درست نیست. به یکباره می‌بینیم که فدراسیون والیبال ایتالیا در اقدامی عجیب بحثی را مطرح می‌کند که بله در دفاع از خانم غنچه قوامی قبل از شروع مسابقه‌های داخلی پلاکاردی در دست بگیرند که او را آزاد کنید. قوامی نه ایتالیایی است و نه به ایتالیا ارتباط دارد و نه در والیبال دستگیر شده است. حالا یک خانمی در جای دیگری بازداشت می‌شود و موضوع آن را به والیبال مرتبط می‌دانند. اطمینان می‌دهم که در کشور ما هیچ خانمی برای تماشای والیبال دستگیر نشده است. "


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
فدراسیون جهانی والیبال میزبانی نوجوانان جهان را از ایران گرفت
سرمربی سابق پرسپولیس و همسرش در کنار ساحل + عکس
عادل فردوسی پور و برادرش + عکس
خرید درمانی مدافع رئال مادرید + عکس
سگ های دوست داشتنی عمران زاده + عکس