انصراف فدرر
نوواک جوکوویچ به دلیل انصراف روجر فدرر به عنوان قهرمانی تنیس لندن دست یافت.
"روجر فدرر" در مرحله نیمه‌نهایی تنیس لندن در یک نبرد 3 ساعته موفق شد هموطنش "استانیسلاس واورینکا" را شکست دهد. دیداری که باعث مصدومیت فدرر شده است طوری که این قهرمانی سوئیسی نتوانست خودش را به دیدار نهایی این رقابت‌ها برساند تا "جوکوویچ" بدون برگزار کردن دیدار به عنوان قهرمانی دست یابد. به این ترتیب جوکوویچ هفتمین قهرمانی این فصل خود را جشن گرفت تا به احتمال زیاد همچنان نفر نخست برترین تنیس بازان جهان در سال 2014 میلادی باشد.

فدرر با حضور در زمین مسابقه از هواداران عذرخواهی کرد و گفت: مصدومیت از ناحیه کمر را یک دفعه احساس کردم. ابتدا تلاش کردم با درمان خودم را آماده کنم و به دیدار نهایی برسانم ولی حس کردم این درمان‌ها فایده‌ای ندارد و نمی توانم خودم را به دیدار نهایی برسانم.

فدرر در سال 2013 نیز با مصدومیت کمر دست و پنجه نرم کرد ولی در سال 2014 با بهبود روند مصدومیت خود توانست عملکرد خوبی داشته باشد تا در رده دوم برترین تنیس بازان جهان قرار گیرد.

برنده 17 گرند اسلم تنیس جهان در ادامه گفت: مدت های زیادی به فکر این دیدار بودم تا بتوانم عنوان قهرمانی را به دست آورم و اصلا انتظار نداشتم این رقابت ها به این شکل برایم به پایان برسد. برای بازیکنی مثل من در این سن و سال ریسک بود اگر در دیدار نهایی به میدان می‌رفتم. امیدوارم همه شما من را درک کنید. بار دیگر از همه شما تماشاگران عذرخواهی می‌کنم. هفته خیلی خوبی را پشت سر گذاشتم. خاطرات خوبی در لندن دارم و از رقابت در اینجا لذت بردم.

به این ترتیب روند شکست ناپذیری جوکوویچ نیز ادامه پیدا کرد. این تنیسور صرب 31 بازی است که شکست نخورده است و برای سومین بار پیاپی توانست در رقابت‌های آخر فصل به قهرمانی برسد.

جوکوویچ نیز با ناراحتی از مصدومیت فدرر گفت: هیچکس دوست ندارد این طور پیروز شود؛ آن هم در بازی های مهمی مثل این رقابت‌ها. برای فدرر آرزوی سلامتی می‌کنم و امیدوارم به زودی سلامت خود را به دست آورد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
بهداد سلیمی نایب قهرمان جهان شد
جملات تكان دهنده علی دایی پس از درگذشت پاشایی
تصاویری از فرهاد مجیدی و مرتضی پاشایی در کنار هم
موهای عجیب پسر قلعه نویی + عکس
هدیه گرانقیمت کاسیاس به همسرش + عکس