ویدیو چک
IWF قصد دارد در مسابقه‌های وزنه‌برداری از تکنولوژی ویدئو چک استفاده کند. این تصمیم پس از نتایج بحث‌برانگیز در چندین مسابقه بین‌المللی گرفته شد.
در مسابقه‌های وزنه‌برداری المپیک 2004 آتن، مسابقه‌های 2014 مشترک‌المنافع و مسابقه‌های آسیایی اینچئون بحث‌هایی بر سر داوری‌ها انجام شد. قرار است که 3 دوربین از مسابقه‌های وزنه‌برداری فیلمبرداری کنند و اگر نیاز به چک کردن دوباره صحنه بود از تصاویر این ویدئوها استفاده شود. این دوربین‌ها از سال آینده در مسابقه‌های جهانی جوانان نصب خواهند شد.

در تصمیمات دیگر، IWF لوگوی خود را تغییر داد و تصمیم گرفت که یک پنجم بودجه خود را برای فعالیت‌های ضد دوپینگ استفاده کند.

در گلاسکو 2014 مدال طلا به اشتباه به وزنه‌بردار گینه‌نو داده شد در حالی که او هنگام بلند کردن وزنه با آرنج زانو را لمس کرده بود. ابتدا اعلام شد که این وزنه درست بلند نشده و مدال طلا به وزنه‌بردار استرالیا می‌رسد اما بعد از مشورت، داوران دوباره اعلام کردند که مدال از آن وزنه‌بردار گینه است. اتفاق‌هایی از این قبیل که بحث‌برانگیز هستند در مسابقه‌های مختلف می‌افتد.

در مسابقه‌های 2004 آتن نیز مدال طلا به وزنه‌بردار زن چینی رسید در حالی که او درست وزنه را کنترل نکرده بود و مدال باید به وزنه‌بردار کره جنوبی می‌رسید.

"سام کوفا"، نایب رییس IWF درباره این تصمیم گفت: من قبلا مخالف استفاده از ویدئو چک بودم اما الان قانع شده‌ام که این تکنولوژی لازم است. دیده‌ام که مدال‌های طلا به اشتباه به بعضی وزنه‌برداران داده می‌شود. به هر حال داوران انسان هستند و اشتباه می‌کنند.

استفاده از این فناوری در والیبال با موفقیت همراه بود و حالا باید انتظارش را داشت که سایر رشته‌ها نیز اندک اندک به صرافت استفاده از آن بیفتند.

IWF همچنین اعلام کرد که بودجه‌ای در حدود 1.5 میلیون دلار یعنی 21 درصد درآمد خود را به دوپینگ اختصاص می‌دهد. سال گذشته 18 وزنه‌بردار تنها از کشور آذربایجان محروم شدند. در سال 2013 از دو هزار تست وزنه‌برداران 97 عدد مثبت اعلام شدند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
صدرنشینی سلیمی و رستمی در رنکینگ وزنه برداری سال 2014
فتوشوت های پسر بکام برای مجله نیویورک تایمز + تصاویر
غذای رژیمی فردوسی پور! + عکس
فندق خانم مدافع پرسپولیس + عکس
مهاجم پرسپولیس در حال آشپزی + عکس