پنجمین طلای ایران
سبحان طاهرخانی پنجمین طلای کاروان ورزشی ایران در بازی های آسیایی ساحلی را بدست آورد.
در اولین روز از رقابتهای دو و میدانی چهارمین دوره بازی های آسیایی ساحلی در تایلند، سبحان طاهرخانی ملی‌پوش پرش طول ایران به مصاف 8 پرنده از کشورهای تایلند (2نفر)، قزاقستان (2نفر)، سوریه، کویت، ویتنام و تاجیکستان رفت که توانست در اولین پرش با ثبت رکورد 6 متر و 99 سانتی متر قدرت خود را به رخ حریفان کشیده و در جایگاه نخست قرار گیرد.

وی در دومین پرش خطا کرد، در سومین پرش به رکورد 7 متر و 4 سانتی متر رسید تا فاصله خود را از حریف اصلی خود یعنی پرنده سوری که 6.98 پریده بود بیشتر کند.

طاهرخانی در چهارمین پرش بهترین رکورد خود را به ثبت رساند و توانست با پرش 7 متر و 28 سانتی متری مدال طلای خود را مسجل کند، رکوردی که حریفانش را نیز به تشویق واداشت.

بعد از پرش پنجم، به دلیل وزش شدید باد و بارش باران مسابقات ششم و نهایی برای دقایقی تعطیل شد.

طاهرخانی 22 ساله با هدایت احمد یزدانیان در این مسابقات حضور داشت و اولین طلای دو و میدانی و پنجمین طلای کاروان ورزشی ایران در این دوره از بازیها را بدست آورد.

پس از طاهرخانی ورزشکارانی از سوریه و تایلند با رکورد 6.98 و 6.96 به ترتیب عناوین دوم و سومی را به خود اختصاص دادند و مدالهای نقره و برنز را بر گردن آویختند.

*** تیم ملی کبدی از سد بنگلادش گذشت

در ادامه رقابتهای چهارمین دوره بازیهای ساحلی تیم ملی کبدی ایران از سد تیم ملی بنگلادش گذشت.

تیم ملی کبدی مردان ایران در نخستین دیدار از سری رقابتهای کبدی ساحلی با حساب ۴۵ بر ۳۲ موفق شد تیم ملی بنگلادش را شکست داده و به دور بعد راه یابد.

تیم ملی ایران فردا ساعت ۱۴به مصاف رقیب اصلی خود هند می‌رود و در صورت پیروزی مدال ایران قطعی می‌شود.

ایران در آخرین دیدار از مرحله گروهی روز جمعه ۲۱ نوامبر به مصاف تایلند می‌رود.

*** تیم ملی فوتبال ساحلی در جمع 4 تیم برتر

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران موفق شد تیم ملی تایلند را شکست دهد.

تیم فوتبال ساحلی ایران که به جمع 8 تیم برتر بازی‌های ساحلی آسیا راه یافته بود برای صعود به جمع 4 تیم برتر این رقابت‌ها به مصاف تایلند میزبان رفت و موفق گردید این تیم را 3 بر 1 شکست دهد.

تایلندی‌ها که به لطف میزبانی، از حضور تعداد زیادی تماشاگر بهره می‌بردند، امید زیادی داشتند که ایران را شکست دهند. در تایم اول، تیم ملی ایران دو بار دروازه تایلند را باز کرد. گل اول را حسین اکبری بازیکن شماره دو ایران زد که این گل تا چند دقیقه تماشاگران تایلندی را ساکت کرد. چند دقیقه بعد حسین عبداللهی گل دوم را وارد دروازه تایلند کرد تا کار میزبان بازی‌های ساحلی سخت‌تر شود. اما این دو گل برای برد ایران چندان مطمئن نبود.

تایلند در تایم دوم توسط بازیکن شماره 7 خود دروازه ایران را باز کرد و بازی در پایان تایم دوم با نتیجه دو بر یک ثبت شد.

در لحظات پایانی وقت دوم باد شدیدی شروع به وزیدن کرد و شدت باد به حدی بود که تابلوهای تبلیغاتی کنار زمین را بلند کرد و وسط زمین انداخت تا مسابقه برای دقایقی تعطیل شود .تیم ملی در فاصله دو دقیقه مانده به پایان بازی توسط حسین اکبری سومین گل را هم زد تا فاصله خود را به دو گل برساند. در نهایت مسابقه با همین نتیجه سه بر یک به سود ایران به پایان رسید تا تیم ایران به جمع 4 تیم برتر این بازی‌ها صعود کند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
نقره و برنز کوراش کاران در بازی های آسیایی ساحلی
فتوشوت های پسر بکام برای مجله نیویورک تایمز + تصاویر
غذای رژیمی فردوسی پور! + عکس
فندق خانم مدافع پرسپولیس + عکس
مهاجم پرسپولیس در حال آشپزی + عکس