رالی پرسپولیس – آکروپولیس
رییس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری می‌گوید با موافقت فدراسیون جهانی تلاش می‌کنیم تا رالی پرسپولیس – آکروپولیس را در سال 2016 برگزار کنیم.
حمید رضا مهرعلی به برگزاری رالی "پرسپولیس – آکروپولیس" به پیشنهاد ایران اشاره کرد و گفت: پس از برگزاری موفق رالی خاورمیانه در ایران صحبت‌هایی را برای برگزاری رالی "ایران – یونان" انجام شد.

او ادامه داد: پس از این که رالی خاورمیانه به صورت رسمی در تقویم فدراسیون جهانی ثبت شد، در ادامه پیشنهاد برگزاری رالی شیراز به آتن را مطرح کردیم و در این زمینه با کشورهای ترکیه و یونان صحبت‌های لازم را انجام دادیم.

رییس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری با بیان این که این رالی احتمالا سال 2016 برگزار خواهد شد، اظهار کرد: تا آخر سال 2015 کارهای لازم برای برگزاری و بررسی جزئیات انجام می‌شود و احتمالا سپتامبر 2016 زمان برگزاری رالی "پرسپولیس – آکروپولیس" خواهد بود.

مهرعلی همچنین به تقدیر از ایران برای برگزاری رالی خاورمیانه اشاره کرد و گفت: حتی ابوظبی هم تلاش کرد تا برای برگزاری رالی خاورمیانه نامش را در تقویم فدراسیون جهانی ثبت کند، اما این اتفاق رخ نداد. عمان هم که رالی برگزار کرده بود در حال انتظار برای ورود به تقویم فدراسیون جهانی است و همه این‌ها در حالی رخ می‌دهد که ما توانستیم رسما عضویت در رالی خاورمیانه را داشته باشیم.

او در بخش دیگری از این گفت و گو به حضور ایران در بخش طراحی و توسعه فدراسیون جهانی اشاره کرد و گفت: در اجلاس جهانی فدراسیون جهانی (FIA) پیشنهادی را برای حضور عضویت در بخش طراحی و توسعه پیست‌ها مطرح کردیم و در نهایت این پیشنهاد ایران مورد موافقت قرار گرفت.

رییس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری اضافه کرد: از ایران رامین و سارو توانست به عضویت کمیسیون پیست‌های اتومبیلرانی جهان در آید و این اتفاق در شرایطی رخ داد که در کل خاورمیانه کسی در این کمیسیون‌های تخصصی حضور ندارد.

مهرعلی با بیان این که برای پیشرفت رشته اتومبیلرانی و موتورسواری نیاز به کمک بیشتر داریم، گفت: بحث اسپانسرینگ یکی از منابع درآمدی فدراسیون به شمار می‌آید، ولی تمامی درآمد آن را شامل نمی‌شود. ما می‌توانیم منابع دیگری را برای درآمد داشته باشیم.

او افزود: یکی ازموارد مهم برای ما دیده شدن در سطح رسانه‌ها است و همین دیده شدن سبب حضور اسپانسرهای بیشتر می‌شود.

رییس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری با بیان این که ما پتانسیل زیادی برای پیشرفت داریم، گفت: اگر برخی از موانع قانونی برداشته شود تا دو سال آینده می‌توانیم به استقلال کامل مالی دست پیدا کنیم، ما نیاز به کمک معنوی از سوی وزارت ورزش و جوانان داریم تا بتوانیم پیشرفت کنیم.

مهرعلی خاطر نشان کرد: تا الان هم فقط 30 تا 35 درصد منابع مالی فدراسیون از وزارت ورزش و جوانان تامین می‌شود و اگر موانع برداشته شود حتی به این درصد نیز نیازی نخواهیم داشت.

رییس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری در پایان اظهار کرد: فدراسیون مسیر درآمدزایی خود را پیدا کرده است و با در نظر گرفتن یک برنامه‌ریزی مناسب می‌توانیم هر چه بیشتر پیشرفت کنیم.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
میزبانی ایران در مسابقات رالی حرفه‌ای خاورمیانه
دختران ایرانی عشق سرعت + تصاویر
پیشنهاد بی‌شرمانه‌ فوتبالیست ایرانی به مهماندار هواپیما
کری‌خوانی دختر مدافع پرسپولیس برای استقلالی‌ها + عکس
سلفی زورکی با فردوسی‌پور + عکس