والیبال ساحلی ایران
تیم ملی الف والیبال ساحلی ایران با شکست آفریقای جنوبی موفق شد برای نخستین بار در تاریخ این ورزش مجوز حضور در تور جهانی را کسب کند.
آخرین مرحله تور جهانی والیبال ساحلی در سال 2014 از فردا چهارشنبه با حضور 32 تیم برتر جهان در کشور آفریقایی جنوبی آغاز خواهد شد.

26 تیم مرحله نهایی تور والیبال ساحلی انتخاب شدند و 12 تیم دیگر امروز سه شنبه در مسابقات انتخابی که در شهر «مانگوآنگ» آفریقای جنوبی برگزار شد، برای شش سهمیه این رقابت ها به مصاف یکدیگر رفتند.

تیم ملی الف والیبال ساحلی ایران شامل صابر هوشمند و بهمن سالمی در مرحله انتخابی به مصاف تیم آفریقای جنوبی (کوندر و فریدریکس) رفت و دو بر یک این تیم را شکست داد.

حمید موحدی به عنوان سرمربی و کسری غفوری (سرپرست) تیم های ملی الف و ب والیبال ساحلی ایران را در این رقابت ها همراهی کردند.

همچنین بر اساس اعلام مسئولین سازمان ساحلی، تیم ملی ب والیبال ساحلی ایران متشکل از ایمان کرمی نژاد و عبدالحامد میرزاعلی با استفاده از قانون Lucky loser (بازنده خوش شانس) به مسابقات اصلی تور جهانی راه یافت.

بر اساس قانون بازنده خوش شانس (Lucky loser ) چنانچه هریک از تیم های مسابقات اصلی که حضورشان در مسابقات مسجل شده است و از شرکت در مسابقات انصراف دهند، تیم های حذف شده از مسابقات انتخابی به قید قرعه انتخاب و جایگزین تیم های انصراف داده در جدول اصلی مسابقات می شوند.

بدین ترتیب به علت انصراف سه تیم تیم های ایتالیا، کلمبیا و ونزوئلا از حضور در مسابقات تور جهانی تیم های ایران ب، آفریقای جنوبی و آمریکا با قانون بازنده خوش شانس به جدول اصلی مسابقات تور جهانی والیبال ساحلی در آفریقای جنوبی راه یافتند.

این رقابت ها با شرکت 32 تیم در هشت گروه از صبح امروز چهارشنبه به وقت محلی آغاز می شود و تیم های الف و ب کشورمان به ترتیب به مصاف اسپانیا و هلند خواهند رفت.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
برد کلیولند در شب کم فروغ لبرون جیمز
علی دایی کجاست؟ + عکس
کی روش در کنار تاجر ایرانی در دبی + عکس
اتهام آدم ربایی به همسر فوتبالیست مشهور
بازیکنان استقلالی هنرمند پرسپولیسی را سورپرایز کردند + عکس