دوپینگ 8 وزنه‌بردار
تست دوپینگ 8 وزنه‌بردار در مسابقه‌های آلماتی 2014 مثبت اعلام شد.
در تست دوپینگ مسابقه‌های وزنه‌برداری جهانی 2014 آلماتی تست 8 ورزشکار مثبت اعلام شد که دو مدال‌آور طلا در بین آن‌ها بود. این ورزشکاران به صورت موقت محروم شده‌اند.

دو مدال‌آور طلا "دانیل گودلی" از آلبانی و "کیم اون جو" از کره شمالی هستند. گودلی در وزن 77 کیلوگرم مردان مدال طلا کسب کرده بود که به دلیل وجود استروئید استانوزولول در نمونه او فعلا محروم شد. ری جونگ هو نیز مدال‌آور دیگری است که در وزن 58 کیلوگرم زنان مدال نقره کسب کرده است.

دو وزنه‌بردار آلبانیایی دیگر به نام‌های "روملا بگاج" و "هیسن پولاکو" نیز تست دوپینگ مثبت داشته‌اند و دیگر وزنه‌برداران در بین این 8 نفر از ازبکستان هستند که "ماماسالیوا"، "سیسوئوا" و "توگوئوا" نام دارند.

همه این 8 ورزشکار منتظر نتیجه تست نمونه B هستند تا قوانین انضباطی درباره آن‌ها اجرا شود. اگر نتیجه تست نمونه B این افراد نیز مثبت اعلام شود و آن‌ها برای بار اول دوپینگ کرده باشند، 2 سال محروم خواهند شد.

در میان این افراد پولاکو برای همیشه محروم خواهد شد زیرا در سال 2012 نیز به دلیل دوپینگ محروم شده بود.

وضعیت کره شمالی نیز در صورت مثبت شدن کامل تست دوپینگ ورزشکارانش بسیار وخیم می‌شود زیرا کیم و ری هر دو برای کره شمالی در بازی‌های آسیایی اینچئون مدال آوردند و کره شمالی را به مقام دوم در جدول وزنه برداری رساندند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
گیاه‌خواری که قهرمان وزنه‌برداری جهان شد
رونمایی از ماشین شیک پسر قلعه نویی + عکس
نیکول شرزینگر با لباس های گربه در کنار قهرمان فرمول یک + تصاویر
دختری با لباس مردانه در استادیوم فوتبال + عکس
درگیری‌ برای گرفتن عکس یادگاری با قلعه نویی + عکس