اولین پیروزی هندبال ایران
تیم ملی ایران سرانجام در مسابقات جهانی هندبال برابر حریف خود به برتری دست یافت.
تیم ملی ایران در نخستین رقابت خود در جام ریاست جمهوری به مصاف شیلی رفت. از آنجا که ایران در صورت پیروزی باید برای مقام های بیست و یکی و بیست و دومی باید رقابت کند. بنابراین پیروزی برابر شیلی یرای ایران بسیار با اهمیت بود. این دیدار با نتیجه 32 بر 31 به سود ایران خاتمه یافت.

رقابت این دو تیم در سالن دوحیل برگزار شد که البته تعداد تماشاگران بسیار اندک بود. برای ایران تماشاگری حضور نداشت و مربیان و روسای هیات های استانی در سالن حضور داشتند که آنها ایران را تشویق می کردند. تعداد تماشاگران شیلی نیز به 30 نفر نمی رسید.

هندبالیست های ایران با لباس های سفید و شورت مشکی و دروازبانان با پیراهن زرد و شلوار مشکی برابر قرمز و سفید پوشان شیلی قرار گرفتند. همسر "بروت ماچک" سرمربی ایران نیز در فاصله کمی نسبت به هواداران شیلی با پرچم ایران نشسته بود.

با توجه به خالی بودن سالن مسابقات صدای گزارشگر بازی به راحتی قابل شنیدن و حتی برای برخی ها آزار دهنده هم بود.

تیم ایران بازی را بسیار کم دقت آغاز کرد و در دقیقه 8 با نتیجه 6 بر 3 از حریف عقب افتاد. زمانی که شیلی توانست گل هشتم را بزند ماچک با تعجب بازیکنان را نگاه می کرد.

با وجود اینکه بازیکنان شیلی در زدن ضربات نهایی بهتر از ایرانی ها کار می کردند اما سعید برخورداری دروازه بان ایران چندین بار عکس العمل های زیبایی را از خود به نمایش گذاشت. با این حال ایران در دقیقه 15 با نتیجه 8 بر 7 باز هم عقب بود.

در دقیقه 16 بازی محمدرضا رجبی کارت زردی را از داور گرفت که باعث اعتراض مربیان شد. ایران در دقیقه 17 توانست بازی را با نتیجه 10 بر 8 به سود خود برگرداند. در دقیقه 20 اختلاف دو تیم به 4 گل هم رسید اما ایران باز هم در زدن ضربات نهایی به مشکل برخورد که این موضوع باعث شد شیلی از فرصت استفاده و نتیجه را 12 بر 10 کند.

زمانی که در دقیقه 25 اختلاف دو تیم به یک گل رسید (13-12) ماچک تصمیم گرفت از سجاد استکی استفاده کند. نیمه نخست در پایان با نتیجه 17 بر 15 به سود ایران به پایان رسید.

نیمه دوم دیدار دو تیم با عکس العمل خوب برخورداری بر روی حمله بازیکنان شیلی آغاز شد. دو تیم سعی می کردند نسبت به نیمه اول بازی سرعتی تری را از خود به نمایش بگذارند. که در دقیقه 4 بازی نتیجه 19 بر 19 مساوی شد.

ماچک در نیمه دوم حرکات جالب از خود در کنار زمین به نمایش می گذاشت و با هیجان خاصی بازی را دنبال می کرد. برخورداری باز هم بر روی یک توپ عکس العمل زیبایی از خود به نمایش گذاشت تا بازی به تساوی 22 بر 22 کشیده نشود. ایران در دقیقه 13 توانست بازی را به نتیجه 24 بر 21 به سود خود برساند. ملی‌پوشان در نیمه دوم دقیق تر کار کردند و البته نباید از عکس العمل های خوب برخورداری در درون دروازه غافل بود.

همسر ماچک با در دست گرفتن پرچم بزرگی از ایران این تیم را تشویق می کرد. ماچک نیز با فریاد نکاتی را به بازیکنان گوشزد می کرد. در میان ملی پوشان ایران الله کرم استکی که در بازی قبلی بر روی نیمکت نشسته بود، بسیار خوب بازی می کرد و گل های زیبایی را نیز به ثمر رساند که همین موضوع باعث شد یک بازیکن شیلی از داخل زمین ایران استکی را دفاع کند.

ایران در دقیقه 18 با نتیجه 27 بر 23 از حریف پیش بود. البته بازکنان در برخی اوقات در پاسکاری ها اشتباهاتی را انجام می دادند در شرایطی که نماینده آمریکای لاتین چندین بار توانست اختلاف را کم کند این دیدار در پایان با برتری 32 بر 31 ایران همراه بود. در پایان "رودریگو سالیناس" از شیلی به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد.

شاگردان ماچک برای رسیدن به عنوان بیست و یکمی جهان باید به مصاف برنده دیدار تیم‌های الجزایر و عربستان بروند که نماینده آفریقا شانس بیشتری نسبت به عربستان دارد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
شکست هندبال ایران برابر تونس
میز شام کاپیتان چلسی و همسرش + عکس
ناامیدی ملی پوشان پس از شنیدن رای AFC + عکس
ستاره‌های بارسلونا در جشن تولد فرزند پیکه و شکیرا + تصاویر
درخواست ایران رد شد