هندبال ایران
تیم ملی هندبال ایران با پیروزی مقابل عربستان در جایگاه بیست و یکم جهان قرار گرفت.
تیم ملی هندبال ایران در آخرین دیدار خود در مسابقات جهانی برای کسب مقام بیست و یکم جهان به مصاف عربستان رفت و با نتیجه 26 بر 22 به پیروزی رسید.

در حالی عربستان حریف ایران در مسابقه پایانی شد که تقریبا همه از جمله اعضای تیم ملی ایران مطمئن بودند الجزایر با شکست عربستان حریف ایران می شود که این اتفاق برعکس رخ داد.

ملی پوشان ایران در آخرین دیدار خود با پیراهن های قرمز و شورت مشکی و دروازه بانان با پیراهن های سبز و شلوار مشکی برابر سفید پوشان عربستان قرار گرفتند.

سالن دوحیل مانند بازی روز قبل نیز خالی از تماشاگر بود و البته تعدادی تماشاگران ایرانی حضور داشتند. البته تعداد هواداران عربستان حتی به 15 نفر هم نمی رسید.

ماچک بازی را با ترکیب بسیار جوان آغاز کرد و مهره های کلیدی تیم بر روی نیمکت نشسته بودند.

دو تیم تا دقیقه 7 با نتیجه مساوی 3بر 3 پیش می رفتند. در دقیقه 8 درگیری مقابل دروازه ایران زیاد بود که همین مسئله کارت زردی را برای مجتبی حیدرپور به همراه داشت.

در این بازی بیش از هر چیزی درگیری ها بین بازیکنان زیاد بود که همین موضوع باعث می شد داور بارها بازی را نگه دارد.

در دقیقه 16 موسوی بر روی بازیکن عربستان خطایی را انجام داد و داور به مدت 2 دقیقه از زمین اخراجش کرد. دو تیم با نتیجه 6 بر 6 مساوی بودند.

داور تا دقیقه 17 به دو بازیکن از عربستان و یک بازیکن از ایران کارت زرد نشان داد.

با وجود اینکه دو تیم در دقیقه 17 برابر بودند اما ماچک باز هم از سجاد استکی استفاده نکرد.

الله کرم استکی با وجود اینکه می توانست خود را به دروازه عربستان برساند اما در زدن ضربات آخر دقت لازم را نداشت. البته حیدرپور و سه کناری با زدن دو گل متوالی باعث شدند ایران در دقیقه 24 با نتیجه 11 بر 8 از عربستان پیش بیفتد. ایران در نهایت نیمه اول را 15 بر 10 از عربستان برد.

در نیمه دوم ماچک با کمی تغییر در ترکیب تیم مهدی بیجاری و میلاد مسائلی را به زمین فرستاد. عربستانی ها نیز در زدن ضربات آخر با مشکل اساسی روبرو بودند که البته این موضوع به نفع ایران بود.

ایران در دقیقه 8 همچنان با نتیجه18 بر 16 پیش بود و البته محمدرضا رجبی کاپیتان ایران نیز یکی از بازی های خوب خود را به نمایش گذاشت.

دو تیم تا سه دقیقه بدون تغییر در نتیجه 18بر 16 کار را دنبال می کردند تا بر اثر خطای بازیکن عربستان میلاد مسائلی گل نوزدهم ایران را وارد دروازه عربستان کرد.

در دقیقه 14 مهدی بیجاری به دلیل خطا بر روی بازیکن حریف با کارت قرمز مستقیم از زمین اخراج شد. عرب ها هم نتوانستند از فرصت استفاده و پنالتی را تبدیل به گل کنند.

در دقیقه 16 ایران بازی سرعتی تری را از خود به نمایش گذاشت و توانست نتیجه را 22 بر 16 کند.

تعداد هواداران عربستان در نیمه دوم نسبت به نیمه اول بیشتر شده بود. الله کرم استکی نیز به دلیل خطا بر روی بازیکن حریف دو دقیقه از بازی اخراج شد با این حال ایران با نتیجه 23 بر 18 از عربستان همچنان پیش بود.

ایران این مسابقه را در نهایت 26 بر 22 برد و در جایگاه بیست و یکم جهان قرار گرفت.

نتایج ایران در مسابقات جهانی هندبال:

ایران 25 - بوسنی 30

ایران 31 - مقدونیه 33

ایران22 - کرواسی 41

ایران 26- اتریش 38

ایران 23 - تونس 30

ایران 32- شیلی 31

ایران 26 - عربستان 22


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
اولین پیروزی هندبال ایران در مسابقات جهانی
دروغ پردازی یک شبکه ضدانقلاب برای ملی پوش والیبال و همسرش
چهره جدید رونالدو + عکس
مرگ فوتبالیست ایرانی در زمین بازی
گزارشگر فوتبال هنرپیشه شد + عکس