انتقاد پدر شاراپووا
ماریا شاراپووا بعد از رسیدن به مرحله نیمه نهایی تنیس آزاد استرالیا از تماس تلفنی پدرش و انتقادهای او صحبت کرد. او معتقد است که این انتقادها به او کمک کرده تا به این مرحله از مسابقه‌ها برسد.
"ماریا شاراپووا" بعد از پیروزی خود مقابل "اوژنی بوشار" در مرحله یک چهارم نهایی از تماس تلفنی پدرش صحبت کرد. "یوری شاراپف" کسی است که برای اولین بار تنیس را به دختر خود آموخت.

این تماس تلفنی در هفته اول مسابقه‌ها زمانی که ماریا از دو مرحله اول گذشته بود اتفاق افتاده و در آن یوری شاراپف با حالت سخت‌گیرانه‌ای از دختر خود انتقاد کرده است.

گزارشگران از شاراپووا سوال کردند که پدرش چه نکاتی را در این مکالمه متذکر شد. شاراپف در این باره می‌گوید: در این مکالمه پدرم از من خواست تا با فشار کمتری توانایی خودم را به نمایش بگذارم. او به نوعی به من فهماند که زندگی عادی داشتن در خانه بسیار راحت‌تر است اما تو باید تلاش کنی. نمی‌دانم چرا آنجا خودت را برای هیچ خسته می‌کنی. آسان‌تر بگیر. او به من گفت که سخت‌تر از آن چه باید، عمل می‌کنم. اگر کمی باهوش‌تر باشم چند کار را به روش متفاوتی انجام خواهم داد که آسان‌تر خواهد بود. من به این مکالمه احتیاج داشتم. مربی من نیز می‌تواند به این شکل به من انتقاد کند. کاملا فکر می‌کنم که پدرم درست می‌گوید. در درونم چیزی تشویقم می‌کند تا به این حرف‌ها گوش دهم زیرا هیچ کس دیگری این حرف‌ها را به من نمی‌زند. من دوست دارم این حرف‌ها را بشنوم.

زن شماره 2 تنیس جهان ادامه داد: دوست دارم از زمین بیرون بیایم و کسی به من بگوید که کارم چطور بود. مربی من نیز منتقد من است. در دوران کار حرفه‌ای خود مربی‌های مختلفی داشتم. افرادی را دوست دارم که صادق باشند. دوست ندارم از زمین بیرون بیایم و همه به من بگویند خیلی خوب هستی و در مرحله بعد پیشرفت می‌کنی. اگر بد بازی کرده باشم، بد بازی کرده‌ام و باید این را بدانم. باید هر کاری بکنم تا بهتر کار کنم وگرنه پیروز نخواهم بود.

سال‌ها از قهرمانی شاراپووا در مسابقه‌های اوپن استرالیا می‌گذرد و مطمئنا او می‌خواهد دوباره پیروز میدان باشد. او در این باره گفت: این برای ما خیلی خوشحال کننده است که یک روس در فینال گرنداسلم بازی کند و نماینده کشورش باشد. من و "اکاترینا" (ماکاروا) هر دو تلاش می‌کنیم.

"اکاترین ماکاروا" نیز درباره مسابقه خود با شاراپووا گفت: تا به حال ماریا را نبرده‌ام. او بسیار خوب می‌جنگد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
صعود اندی ماری به نیمه نهایی تنیس ملبورن
تماشاگران تیم ملی عراق در جام ملت‌های آسیا + تصاویر
دردسر دروازه بان تیم ملی بانوان آمریکا به خاطر رفتار همسرش!
غول برره بادیگارد کی روش شد + عکس
پدیده تیم ملی در کنار مادر و برادرش + عکس