سیروس محجوب، بازرگان ایرانی می‌گوید در آستانه خرید نیوکاسل است. البته چند نفر دیگر هم به صورت جدی خواهان خرید این باشگاه هستند.
 
چند هفته پیش خبری مبنی بر این که یک بازرگان ایرانی به نام سیروس محجوب قصد خرید باشگاه نیوکاسل را دارد منتشر شد. بسیاری به این خبر با دیده تردید نگریستند، اما با اخبار منتشر شده اخیر به نظر می‌رسد در عین شگفتی این خبر صحت دارد و سیروس محجوب می‌تواند به زودی مالک این باشگاه انگلیسی شود.

به تازگی شیخ منصور و سلیمان آل فهیم باشگاه‌های منچسترسیتی و پورتسموث را خریداری کرده‌اند و حالا سیروس محجوب می‌گوید که برای کمک به فوتبال ایران، این باشگاه بزرگ انگلیسی را خریداری خواهد کرد.

سیروس محجوب، بازرگان ایرانی روز پنجشنبه اعلام کرد که در آخرین مراحل خرید باشگاه نیوکاسل انگلیس قرار دارد. او که در امارات زندگی می‌کند در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایلنا گفت که امیدوار است با این خرید، فوتبال ایران تقویت شود: «هدف من از خرید نیوکاسل کمک به فوتبال ایران است. بی‌تردید، عشق و علاقه فراوان من به وطنم باعث شد این کار را انجام دهم و بخواهم رابطه خوبی بین فوتبال ایران و انگلیس برقرار کنم و پلی بین این دو بزنم. به این ترتیب می‌توانم به رشد فوتبال ایران کمک کنم.»

محجوب همچنین گفت که قصد دارد از بازیکنان و مربیان ایرانی در نیوکاسل استفاده کند. او می‌‌گوید «دیوید بکام فوتبال ایران»، علی دایی را برای یکی از پست‌های مربی‌گری در نظر گرفته است: «علی دایی یکی از اصلی‌ترین گزینه های مربی‌گری نیوکاسل در فصل اول است. دایی یکی از نزدیک‌ترین دوستان من است و بارها با هم صحبت‌هایی کوتاه داشته‌ایم. البته در این باره به صورت جدی صحبت نکرده‌ایم. پس از خرید باشگاه با دایی مذاکره خواهیم کرد.»

از سوی دیگر به نظر می‌رسد محجوب افراد دیگری را برای هدایت نیوکاسل در نظر دارد. یکی از سخنگویان محجوب هم روز چهارشنبه اعلام کرد که او قصد دارد کوین کیگان را مربی نیوکاسل کند. اگر کیگان به نیوکاسل برود برای سومین بار هدایت این تیم را در دست خواهد گرفت. نیوکاسل فصل گذشته با هدایت آلن شیرر از لیگ برتر سقوط کرد و محجوب تمایلی به حفظ او ندارد. البته بعید نیست آلن شیرر فصل بعد هم مربی نیوکاسل باشد، چون به جز محجوب چند نفر دیگر هم برای خرید باشگاه پیشنهاد داده‌اند.

سخنگوی محجوب همچنین گفته است که او 40 میلیون پوند به مربی خواهد داد تا او آن را صرف خرید بازیکنان جدید نماید. این خبری خوب برای هواداران تیم بحران‌زده نیوکاسل است که در چند ماه گذشته چیزی جز خبرهای بد نشنیده‌اند.

سخنگوی محجوب می‌گوید: «پول مهیاست. آقای محجوب علاقه شدیدی به فوتبال دارد و می‌خواهد مالک نیوکاسل باشد، تیمی که شهرتی جهانی دارد ولی اکنون روزگار خوشی ندارد. او می‌خواهد با آوردن کوین کیگان تحولی گسترده در باشگاه ایجاد کند. این بار کیگان می‌تواند مربیان و بازیکنان را خودش انتخاب کند، در حالی که او بار قبلی مجبور شده بود از افرادی استفاده کند که آنها را نمی‌خواست. نمی‌خواهیم این وضعیت بار دیگر تکرار شود. او با شیرر مشکلی ندارد، اما کیگان را مربی جذاب‌تری می‌داند.»

سایت طرفداران نیوکاسل هم اعلام کرده هواداران هم شیرر را دوست دارند و هم کیگان را. البته برخی از آنها با کیگان مشکل دارند، چرا که می‌گویند او ممکن است باز هم به صورت غیرمنتظره باشگاه را ترک کند.

به هر حال به نظر می‌رسد قرارداد فروش نیوکاسل تا چند روز آینده امضا خواهد شد. درک لامبیاس مدیر نیوکاسل گفته این باشگاه در یک هفته آینده مالک جدیدی پیدا خواهد کرد. او در مصاحبه با سان گفته است: «تمام تمرکز ما روی فروش باشگاه است. چندین نفر برای خرید باشگاه پیشنهاد داده‌اند، اما بسیاری از آنها نتوانسته‌اند ثابت کنند پول لازم را دارند. در هر حال باشگاه هفته آینده مالک دیگری خواهد داشت.» البته لامبیاس پیش از این هم در ماه‌های گذشته چند بار خبر از فروش باشگاه در چند روز آینده داده بود.

باید دید آیا محجوب می‌تواند نیوکاسل را خریداری کند، و در این صورت از کدام مربی استفاده خواهد کرد؛ علی دایی یا کوین کیگان؟

گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:goal.com