نونا تا همين يک ماه پيش ورزشکار نوجوان و گمنامی بود که تمام آرزويش رسيدن به سکوهای قهرمانی بود....
 
 آن سقوط لعنتی یک شبه نام او را بر سر زبانها انداخت تا جایی که همه از نونا می گفتند و پرس و جوی حال او بودند. آرزوهای نونا همان روز زیر خروارها آهن پاره دفن شد و همه اخبار از وخامت حالش گزارش می کرد.
دردناکتر اینکه مسؤولان مستقیم دخیل در این حادثه تا قبل از زمان ورود رسانه ها حتی از روی انسان دوستی حاضر نبودند برای نونا قدمی بردارند. تا اینکه فشار رسانه ها از همان لحظات اولیه حادثه برخی از آقایان را متقاعد به احساس مسؤولیت نمود و هر کدام قولهایی برای بهبود این ورزشکار نوجوان دادند. قولهایی که بعضا در حد حرف باقی ماند.
جای دوری نمی رویم همین دوستان اداره کل تربیت بدنی خراسان رضوی که به نوعی مسؤول مستقیم رسیدگی به این حادثه بودند جز همان یکی دو روز اولی که سری به بیمارستان نونا زدند، کدام قدم را برای احقاق حق ورزشکارشان برداشتند.
یادمان نمی رود صحبتهای مدیر روابط عمومی اداره کل تربیت بدنی را که گفته بود بلافاصله بعد از وقوع این حادثه مدیرکل او را مامور رسیدگی به اوضاع نونا کرده بود و از تلاش اداره مطبوعش برای سروسامان دادن به وضعیت نگران کننده نونا سخن می گفت.
بگذریم که در این مدت اگر هم کاری شد با پیگیری های پدر و مادر نونا و همراهی رسانه ها در تهران به سرانجام رسید اما در نهایت زمستان سپری شد و روسیاهی اش برای زغال ماند.
چندی قبل به واسطه یکی از دوستان و همکارانمان این امکان برایمان فراهم شد تا مدت کوتاهی از طریق امواج تلفن گفتگویی مختصر با نونا داشته باشیم هرچند که در این گفتگو صدایی از نونا به گوش نرسید و حرکات لبها و صدای بی رمقش تنها برای ما توسط اطرافیان بازگو می شد.
باورتان نمی شود نونا اولین جمله ای که به زبان آورد طلب شفایش از آقا علی بن موسی الرضا(ع)بود. به امام رضا (ع) بگویید نونا منتظر شفایی است که از شما خواسته "
شاید برای ما که از بیرون شرایط نونا را می بینیم و بعضا ناامیدیهایمان از وجود شرایط باعث می شود بهبودی او را محال بدانیم شنیدن این جمله تکانمان دهد که نونا برای دوستانش هم پیغام می فرستد و می گوید: به دوستانم بگویید نونا به زودی برمی گردد و در مسابقات شرکت می کند و باز می شویم همان دوستان و رقیبان همیشگی.
طبق اعلام سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی امروز نونا به آلمان اعزام می شود تا بلکه آنجا تلاشهای پروفسور سمیعی بتواند امیدها را برای نونا و خانواده پسانین زنده کند. شاید این انتظار زیادی نباشد که نونا از ما دارد و ملتمس دعای همه شماست.
* نونا پسانین امروز به آلمان می رود
سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: اگر مشکلی پیش نیاید نونا پسانین فردا(امروز) عازم آلمان می شود.
لطفعلی پورکاظمی اظهار کرد: با توجه به اینکه پروفسور سمیعی قبول کرد که نونا پسانین را در آلمان بپذیرد با تایید سمیعی ویزا صادر شد و ما منتظر بودیم تا پروفسور سمیعی روز و ساعت ویزیت پسانین را به ما اعلام کند و از آنجا که سمیعی تا روز گذشته در آلمان نبود و سه شنبه(دیروز) با برگشت به آلمان اعلام کرد که از فردا(امروز) آماده پذیرش پسانین است.
وی درارتباط با علت لغو پرواز دیروز پسانین به آلمان گفت: چون پروفسور سمیعی روز پذیرش را از فردا(امروز) اعلام کرده بود مجبور شدیم که فردا(امروز) پسانین اعزام کنیم و پدر پسانین پیگیری های لازم را برای تایید بلیت پرواز را انجام داده است.
پورکاظمی خاطرنشان کرد: علاوه بر نونا پسانین پدر و مادر او و همچنین یک کارشناس خبره ICU نیز به همراه این دوومیدانی کار آسیب دیده عازم آلمان می شوند.
وی شرایط ریوی پسانین را بهتر از گذشته ارزیابی کرد و گفت: اما نونا همچنان به دستگاه وصل است، انشاا.. خدا کمک کند تا در ایام پایانی ماه مبارک رمضان حال پسانین بهتر از گذشته شود. هر چند بهبودی کامل به سال ها زمان نیاز دارد و با فیزیوتراپی و در صورت لزوم پیوند نخاع می توان امیدوار بود.
وی درباره کارگروهی که قرار بود مقصر حادثه پیش آمده برای این دوومیدانی کار خراسانی را تعیین کند گفت: این کارگروه مسوول انجام تمامی کارها از جمله کارهای حقوقی، دادگاهی، هزینه های لازم و امور اعزام است که پیگیریهای بخش حقوقی و تعیین مقصر به چندین ماه زمان نیاز دارد.
 
 
 
 
 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ 
www.seemorgh.com/sport 
منبع:hurrahsport.com