علی دایی
تصویر زیر چند تن از بازیکنان 20 سال پیش تیم ملی فوتبال ایران را در دمشق و مقابل حرم حضرت زینب(س) نشان می دهد.
 اولین چیزی که با دیدن عکسهای قدیمی به ذهن خطور می کند، سادگی است. در ورزش ایران و خصوصاً فوتبال هم این قضیه صادق بوده و برخلاف امروزه که قراردادهای میلیاردی و دلال بازی حرف اول را در فوتبال می زند، در زمان نه چندان دور مادیات نقش بسیار کمرنگی ایفا می کرد و سادگی در نوع پوشش و تعصب در بازی فوتبالیست‌ها دیده می شد.

تیم ملی ایران در مرحله اول مقدماتی جام جهانی 1994 با سوریه، عمان و تایوان هم‌گروه بود که مسابقات بصورت نیمه متمرکز در تیرماه 1372 برگزار شد. دور رفت در تهران و دور برگشت در دمشق برگزار شد.

در نهایت هم هر دو تیم ایران و سوریه با 3 برد و 3 تساوی 12 امتیازی شدند، اما گل زده بیشتر به ما كمك كرد تا در مرحله نهایی در كنار تیم‌های كره شمالی، كره جنوبی، عربستان، عراق و ژاپن قرار بگیریم؛ بازی‌هایی كه به طور متمركز در دوحه قطر برگزار شد و خاطره‌ای تلخ در اذهان هواداران باقی گذاشت. تیم ملی در جمع 6 تیم برتر آسیا با قبول 3 شكست مقابل كره جنوبی، عراق و عربستان پنجم شد و با سرشكستگی از دوحه به تهران بازگشت. بركناری علی پروین، بلافاصله بعد از این بازی‌ها،از عواقب ناكامی تیم ملی در صعود به جام جهانی بود.

تصویر زیر چند تن از بازیکنان 20 سال پیش تیم ملی فوتبال ایران را در دمشق و مقابل حرم حضرت زینب(س) نشان می دهد. علی دایی، حمید استیلی، جواد منافی ، اصغر مدیر روستا و نادر محمدخانی 5 بازیکن ثابت تیم ملی در آن مسابقات مقابل دوربین قرار گرفته اند.




گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:jamnews.ir


مطالب پیشنهادی:
علی دایی در کنار همسر و دختر/ عکس
همسران ستاره های تنیس جهان در ویمبلدون+ تصاویر
ستاره بارسلونا به پرسپولیس پیوست+ عکس
تبریک آندرانیک تیموریان به والیبال ایران
شکایت پرسپولیس از حدادی‌فر