مسی
ساکنین سرزمین‌های اشغالی پس از مرگ یک کودک چهار ساله اسرائیلی، مسی را مجبور به ابراز همدردی کرده و خواستار محکومیت فلسطین از جانب وی شدند.
صدها تن از ساکنین سرزمین‌های اشغالی پس از کشته شدن یک کودک چهار ساله در جنوب فلسطین اشغالی توسط یکی از موشک‌های حماس طی یک اقدام تهاجمی از طریق شبکه‌های اجتماعی «لیونل مسی» ستاره تیم فوتبال آرژانتین را مجبور به ابراز همدردی با این موضوع و حمایت از این کودک کردند.

آن‌ها طی نوشته‌های خود در صفحه شخصی «مسی» او را مجبور به اعلام محکومیت نیروهای غزه در کشتن این کودک اسرائیلی کردند.

خبرگزاری «کورئو دل اورینوکو» در این خصوص نوشت: کودک اسرائیلی کشته شده در زمان مرگش لباس تیم ملی آرژانتین را به تن داشته و این مسئله قابل توجه از سوی ساکنین سرزمین‌های اشغالی برای دخالت دادن وی در این موضوع بوده است.

از نوشته‌های موجود در صفحه «مسی» می‌توان به چند مورد زیر اشاره کرد: مسی به کودکی که تو را دوست داشته و لباس ملی بهترین فوتبالیست دنیا را به تن داشته و اکنون کشته شده نگاهی بینداز. این کودک توسط سازمان تروریستی کشته شده که از تیم تو حمایت می‌کرده است.

این در حالی است که تا‌کنون تعداد بیشماری از کودکان بی‌گناه فلسطینی که قطعا آن‌ها نیز حامی و دوستار این فوتبالیست مشهور بوده‌اند زیر بمباران‌های رژیم اشغالگر صهیونیست جان خود را از دست داده‌اند که نباید مورد توجه کسی قرار گرفته و در عین حال از آن صحبتی شود.

حدود 2 هفته گذشته «مسی» در صفحه شخصی خود در فیس بوک ابراز ناراحتی شدیدی بابت کشته شدن کودکان در جنگ بین غزه و رژیم اسرائیل کرده بود که در عکس موجود در کنار آن تصویر یک کودک فلسطینی زخمی شده نیز قابل مشاهده بود.

«مسی» در این خصوص نیز اعلام کرده بود که به عنوان یک سفیر صلح و دوستی از جانب سازمان «یونیسف» با دیدن چنین تصاویر دلخراشی از جنگ اخیر غزه بسیار متأثر می‌شود، جنگی که باعث کشته شدن بسیاری از جوانان و کودکان بی‌گناه می‌شود.

از سویی دیگر «گیدئون لوی» یک روزنامه‌نگار اسرائیلی بی‌توجهی جامعه صهیونیست را از کشته شدن کودکان فلسطینی مورد محکومیت شدید قرار داد.

«لوی» در بخشی از نوشته‌های خود بیان کرده است: اجازه دهید حقیقت را اعتراف کنیم، در این جنگ بسیاری از کودکان فلسطینی با بی‌گناهی کامل کشته می‌شوند؛ این موضوع بسیار وحشتناک است ولی واقعا نمی‌توان به گونه دیگری رژیم اسرائیل را در تابستان سال 2014 به توصیف کشید.

وی در ادامه گفت که یکی باید از جانب همه دنیا برخیزد و فریاد بزند که دیگر کافی است؛ هیچ بهانه‌ای پذیرفته نیست هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که حق یک کودک مرگ بوده و حق دیگری زندگی، این کودکان کشته شده کوچکترین آزاری به کسی وارد نکرده‌اند چه برسد به رژیم اسرائیل.

«گیدئون لوی» در ادامه افزود: این ناجوانمردانه است که با وجود این جنایات و مظلومیت‌ها کشته شدن یک کودک بر همه فلسطینیان ارجعیت داشته باشد و همه دنیا مجبور به سوگواری برای آن باشند.

پس از 48 روز جنگ و کشتار بین نیروهای ارتش غاصب اسرائیل و مردم بی‌دفاع غزه شمار شهدای فلسطینی به 2122 و 10 هزار و 870 مجروح رسیده است.

در این بین 64 سرباز اسرائیلی و 2 غیر نظامی نیز به هلاکت رسیده‌اند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:jamnews.ir


مطالب پیشنهادی :
مسی: به کشوری که کودکان را می‌کشد کمک نمی‌کنم
مهدوی‌کیا در کنار رامبد جوان + عکس
کریس رونالدو پیش از به شهرت رسیدن + تصاویر
روز به یادماندنی مهدوی کیا و دخترش + عکس
وحید هاشمیان در کنار گواردیولا + تصاویر