همسر راجر فدرر
می توان به نقش اساسی و تأثیر گذار میرکا در ظاهر، پوشش و تیپ راجر اشاره کرد. گفته می شود او بر شیوه کوتاه کردن موی همسرش به طور دقیق نظارت دارد.
پس از مشاجره و درگیری "راجر فدرر" در مسابقات تنیس لندن دیلی میل، به بررسی نقش "میرکا" همسر فدرر در رویداد لندن و درک نیرویی که پشت سر راجر قرار دارد، پرداخته است. در ادامه به بخشی از این موارد اشاره می کنیم:

پس از بازی های تابستانی، راجر فدرر با این سوال همیشگی مواجه شد که برنامه او برای آینده چیست؟

در حالی که بازی های اُپن ایتالیا در پیش بود، راجر ترجیح داد با خانواده اش، خصوصاً با همسرش میرکا در این باره مشورت کند. مکالمه ای که زمان زیادی به خود اختصاص داد. چند روز بعد، در رم، راجر با چهره ای خندان و شوخ ظاهر شد و گفت: «آنها گفتند که من باید سریع به اینجا بیایم و بازی کنم.» من هم گفتم: «خب، اگر شما در اطراف خود به من نیازی ندارید، به آنجا خواهم رفت».
این پاسخ از سوی خانم فدرر غیرپذیرفتنی نبود، او همیشه از شغل همسرش حمایت کرده است، از آنجایی که خودش نیز سابقاً تنیس بازی می کرد، به خوبی این ورزش را می فهمد و الویت های آن را تشخیص می دهد.



شاید عجیب تر این باشد که "میرکا" دو هفته قبل تر به همراه 4 فرزندش به پاریس رفته بود تا برای مسابقات آزاد فرانسه در آنجا حضور داشته باشد.

بی شک سر و سامان دادن همه کارها، تنها سه هفته قبل با وجود دو قلوهای جدیدش "لئو" و "لنی" سخت تر بوده است، اما همه چیز به خوبی انجام شد، در مجموع زندگی آنها به خوب پیش رفتن، مشهور است.



در واقع، "میرکا" به پشتیبانی و حمایت های پولادین از قهرمان جهان برای پیشرفت هر چه بیشتر او معروف شده است. اما چه کسی می داند انعطاف پذیری و حمایت از کسی که دوست و رقیب خود را با واژه های نامناسبی، مخاطب قرار داده، دشوار است.

همیشه هم همسر یک پدیده ورزشی مانند فدرر بودن آسان نیست، کسی که از تنیس فراتر رفته و به نماینده جهانی و نماد این ورزش تبدیل شده است.

راجر در بازی توان فوق العاده ای دارد و بر بازی مسلط است. که در این مورد هم همسرش به بانوی اول تنیس تبدیل می شود.

میرکا می گوید: به همین دلیل است که ما همیشه کنار او هستیم. هیچ زن دیگری تا این حد نمی تواند با تنیس برخورد داشته باشد. اگر او بخواهد مدتی طولانی بخوابد، هیچ عاملی باعث زودتر بیدار شدن او نخواهد شد.

پشت هر مرد موفقی زن نیرومندی وجود دارد، به همین ترتیب نیز، هیچ شکی وجود ندارد که بخش عمده ای از موفقیت های راجر فدرر نیز مدیون تلاش ها و توانایی های فوق العاده همسرش میرکا بوده است.



علاوه بر این می توان به نقش اساسی و تأثیر گذار میرکا در ظاهر، پوشش و تیپ راجر اشاره کرد. گفته می شود او بر شیوه کوتاه کردن موی همسرش به طور دقیق نظارت دارد.

در سال 2009، راجر و میرکا ازدواج کردند، پس از مدتی میرکا نخستین دو قلوهای خود یعنی "کارلن" و "میلا" را به دنیا آورد. در آن روزها وی به ندرت در رسانه ها و میان عموم صحبت می کرد اما لحظه ای دست از حمایت و پشتیبانی راجر فدرر دست برنمی داشت. آن زمان او کم سر و صدا اما بسیار موثر بود.



وی در مصاحبه با یک نشریه سوئیسی درباره دانشش از تنیس گفت: به خاطر این دانش است که ما به خوبی یکدیگر را تکمیل می کنیم. هیچ زن دیگری نمی تواند تا این حد با تنیس هماهنگ شود. اگر او بخواهد مدتی طولانی بخوابد، من می دانم که نباید او را زودتر از موعد مقرر بیدار کنم».

فدرر بارها گفته  که سپاسگزار حمایت ها و ثبات خانواده اش است و شادی خانواده اش همیشه انگیزه او بوده است.

درگیری و تنش میان فدرر و "واورینکا" یک استثنا در زندگی ورزشی این خانواده به شمار می آید. اما شاید این رفتار فدرر که چندان دور از نظر میرکا نیز نبوده، به معنای درک از حضور یک رقیب جدی باشد.


تهیه و تدوین: گروه ورزشی سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
اختصاصی سیمرغ


مطالب پیشنهادی :
همسر و فرزندان راجر فدرر+ تصاویر
جسد شادی سرخیل چگونه پیدا شد + تصاویر
گردش شبانه جرارد به همراه همسرش + تصاویر
تیپ عجیب و منشوری پیام صادقیان + عکس
تسلیت دختر کره‌ای برای پاشایی + عکس