شکست سپاهان
دیدار تیمهای فوتبال فنرباغچه ترکیه و فولادمبارکه سپاهان با برتری تیم میزبان به پایان رسید.
تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان که به دعوت باشگاه فنرباغچه ترکیه برای برگزاری دیداری دوستانه به این کشور سفر کرده بود با نتیجه یک بر صفر برابر میزبان خود شکست خورد.

"مهمت توپوز" در دقیقه ۲۰ تنها گل این دیدار را برای فنرباغچه به ثمر رساند .

حواشی مسابقه:

*این مسابقه ازساعت ۱۹:۳۵ به وقت ایران در استادیوم دوزیک ترکیه آغازشد.

* حدود ده هزار نفر از نزدیک شاهد این دیدار بودند.

*حسین پاپی به علت سرماخوردگی در این مسابقه حضور نداشت.

* بازیکنان سپاهان در این دیدار با لباس‌هایی یک دست زرد رنگ به میدان آمدند اما در طرف مقابل بازیکنان تیم فنرباغچه با لباس‌های یکدست آبی وارد زمین شدند.

*احسان حاج‌صفی بازیکن تیم سپاهان بعد از حضور در جام جهانی اولین بازی‌اش را در فولادمبارکه سپاهان انجام داد.

*کادر فنی تیم فوتبال فولادمبارکه سپاهان در این بازی با لباس‌های یکدست سفید در کنار زمین حضور داشتند.

*کارت زرد: برونو آلوز(۵۵) از فنرباغچه خلعتبری(۴۱)، احسان حاج صفی(۴۴) از سپاهان

ترکیب فولادمبارکه سپاهان:

شهاب گردان(۴۶- رحمان احمدی)، عبدالله کرمی(۸۶- محمد حسین مرادمند)، هادی عقیلی، شجاع خلیل زاده، احسان حاج صفی، وریا غفوری، رسول نویدکیا، علی کریمی(۸- سعید قائدی فر)، محمدرضا خلعتبری(۷۸- امیرحسین کریمی)، مهدی شریفی و لوسیانو پریرا(۷۳- جواهیر سوکای)

شرح بازی:

قهرمان ترکیه در حالی برابر فولادمبارکه سپاهان قرار می‌گرفت که از اکثر بازیکنان صاحب نام خود مثل دیگو، وبو، موسی سوو، برونو آلوز، میرلش و کادلچ در ترکیب خود استفاده می‌کرد. سپاهان که در این دیدار از ترکیب 2-5-3 استفاده می‌کرد در همان ابتدای مسابقه و در دقیقه ۸ بدشانسی آورد و علی کریمی که در پست هافبک دفاعی به کار گرفته شده بود مصدوم شد و جای خود را به سعید قائدی‌فر داد تا احسان حاج صفی که به عنوان بال چپ بازی می‌کرد به هافبک دفاعی بیاید و قائدی فر در چپ بازی کند.

تیم میزبان در نیمه نخست بیشتر از سپاهان صاحب توپ و میدان بود و چندین حمله روی دروازه تیم اصفهانی ترتیب داد تا در دقیقه ۲۰ روی شوت توپوز به گل اول رسید.

فنرباغچه نیمه دوم را با ۶ تعویض آغاز کرد که بیشتر در خط دفاعی بود همچنین رحمان احمدی نیز به جای گردان درون دروازه سپاهان ایستاد. سپاهان که دوست نداشت بازنده این دیدار تدارکاتی باشد در ابتدای نیمه دوم بیشتر حمله کرد و به خصوص روی ضربات آزاد چند خطر روی دروازه میزبان خود ایجاد کرد اما در ادامه فنرباغچه بازی را در دست گرفت و حملات خطرناکی روی دروازه سپاهان ترتیب داد که از جمله آنها می‌توان به ضربه دقیقه ۶۹ محمد اشاره کرد که رحمان احمدی آن را راهی کرنر کرد همچنین رحمان احمدی دقایقی بعد ضربه خطرناک موسی سوو از درون محوطه جریمه را به خوبی با پا راهی کرنر کرد.

تعویض جواهیر سوکای با لوسیانو پریرا در دقیقه ۷۳ از آخرین تلاش‌های کرانچار برای به تساوی کشاندن بازی بود. سپاهان در آخرین دقیقه بازی می‌توانست با شوت وریا غفوری بازی را به تساوی بکشاند اما این توپ تبدیل به گل نشد تا در نهایت سپاهان در یک بازی تدارکاتی بسیار مفید با حداقل اختلاف مغلوب قهرمان ترکیه شود.

شرح گل:

دقیقه ۲۰ دیگو از سمت چپ نفوذ کرد و پس از پشت سر گذاشتن خلیل زاده با حرکت در عرض در پشت محوطه جریمه توپ را به توپوز سپرد تا او با شوتی سرکش از پشت محوطه جریمه دروازه شهاب گردان را باز کند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
لیست قرارداد بازیکنان سپاهان
مسی و همسرش در جزایر ایتالیا + تصاویر
پیکه و شکیرا در تعطیلات + عکس
ظاهر عجیب فوتبالیست بد لباس + تصاویر
رقابت احمدی نژاد با فرهاد مجیدی + عکس