عزم استقلال
هفته چهارم رقابت های لیگ برتر با هفت دیدار آغاز می شود که داربی خوزستان یکی از این مصاف هاست.
هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر با هفت دیدار از روز سه شنبه آغاز می شود.

* پدیده – تراکتورسازی

دو تیمی که از بهترین های لیگ برتر بوده اند، آغازگر هفته چهارم هستند. دو تیم هنوز در این فصل شکست نخورده اند و از ساختار دفاعی مناسبی برخوردار هستند. تراکتورسازی خیلی بیشتر از انتظارات در این فصل ظاهر شده و از آن طرف پدیده هم چهره یک تیم لیگ یکی را ندارد و می توان انتظار یک بازی خوب را از دو تیم در این دیدار داشت.

از نکات جالب این دیدار می توان به تساوی های پدیده در خانه اشاره کرد. آنها در هفته اول برابر ملوان متوقف شدند و در هفته سوم در حالیکه تا آخرین لحظات از صبا پیش بودند، به تساوی رضایت دادند.

تقابل اصلی در این دیدار میان عنایتی و ادینیو است. دو بازیکنی که با شم بالای گلزنی قطعا کار را برای مدافعان هر تیمی سخت می کنند و باید دید سرانجام کدام یک موفق تر عمل خواهند کرد.

* گسترش فولاد – پیکان

دو تیم 2 امتیازی لیگ برتر به هیچ وجه شروع خوبی در لیگ نداشته اند. هر دو تیم در خط حمله دچار مشکل هستند. گسترش فولاد در سه بازی گذشته تنها یک گل به ثمر رسانده و پیکانی ها هنوز نتوانسته اند به گل برسند. بازنده این دیدار احتمالا بزرگترین شکست خورده لیگ خواهد بود و صندلی سرمربی اش به شدت لرزان می شود. شاید همین مسئله باعث شود یک دیدار کسل کننده از سوی دو تیم ارائه شود هرچند که وضعیت پیکانی ها روی نیمکت به مراتب بهتر از گسترش فولاد است ابراهیم زاده، بازیکنان نامدار زیادی را در اختیار دارد که حضور اسم آنها در زمین هم می تواند به او کمک کند.

* نفت تهران – سپاهان

شاگردان جوان منصوریان زمان بدی به سپاهان خورده اند. زردپوشان اصفهانی در بهترین فرم خود هستند و به نظر می رسد که شانس اصلی قهرمانی هستند. خلعتبری، پریرا و شریفی مثلث آتشین این تیم هستند که کار را برای هر تیمی سخت می کنند. هرچند که علی رضا منصوریان گفته که شاگردانش فریب نام سپاهان را نمی خورند اما بعید است که این صحبت منصوریان را چیزی جز یک اعتماد به نفس داده به تیمش بدانیم و او قطعا می داند کار بسیار دشواری برابر تیم کرانچار دارد و کسب یک امتیاز هم در این دیدار برای او و تیمش می تواند یک موفقیت تلقی شود.

از نکاتی که می تواند در این دیدار جالب باشد، احتمالا آخرین حضور حاج صفی در سپاهان است. شنیده می شود این بازیکن بعد از این دیدار، ایران را به مقصد انگلستان ترک می کند. اتفاقی که می تواند بر روند تیمی سپاهان، تاثیری جدی بگذارد.

سپاهان در این دیدار شجاع خلیل زاده را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد.

* ذوب آهن – راه آهن

ذوب آهن هفته گذشته با وجود شایستگی پیروزی برابر پرسپولیس نتوانست به امتیاز برسد اما نگاه همه کارشناسان را به تیم خودش جلب کرد آنها نمایشی دلچسب ارائه می دهند و شاید طلسم پیروز نشدنشان در بازی برابر راه آهن شکسته شود. راه آهن هنوز درگیر مسائل مدیریتی است و با وجود داشتن یک پیروزی در این فصل، تیم یکدستی نشان نداده و همین مسئله می تواند آسیب پذیری آنها را در بازی برابر ذوب آهن بالا ببرد.

* استقلال – سایپا

شاگردان قلعه نویی هفته گذشته برابر سپاهان شکست سنگینی خوردند. آنها برای بازگشت به صدر جدول مجبورند از سد سایپا بگذرند. سایپایی که هیچوقت مزاحمتی برای آبی پوشان نداشته و با توجه به ضعف عجیب این تیم در خط حمله، شکست آنها برابر استقلال چیز دور از ذهنی نیست.

سایپا در این فصل نه تنها گلی به ثمر نرسانده، بلکه گلی هم دریافت نکرده است که می تواند در نوع خودش یک رکورد باشد. شاگردان مجید جلالی هرچند در دفاع با صلابت نشان داده اند، در خط حمله چیزی برای ارائه نداشته اند و این در حالی است که آنها سیدصالحی و میداوودی، دو مهاجم مشهور و با قابلیت را در اختیار دارند.

در این سوی میدان شاگردان قلعه نویی در بازی با سپاهان نشان دادند در برابر تیم های سرعتی، دفاع بسیار شکننده ای دارند و باید دید می توانند تا پیش از برگشتن صادقی و عمران زاده، فکری درباره این مسئله کنند یا خیر.

حضور شهباززاده در استقلال از نکات جالب این دیدار است. این بازیکن از سایپا چهره شد و به تیم ملی هم دعوت شد. باید دید این بازیکن می تواند قابلیت هایش را برابر تیم سابقش نشان دهد یا خیر.

در این دیدار مجید ایوبی از سایپا به دلیل محرومیت غایب است.

* صبای قم – نفت مسجد سلیمان

تیم عبدالصمد مرفاوی یکی از تیم هایی است که در این فصل خیلی بهتر از آنچه تصور می شد، عمل کرده است. آنها با کسب 5 امتیاز وضعیت خوبی در جدول دارند و در سوی مقابل نفت مسجد سلیمان نمونه بارز یک تیم لیگ یکی است که هنوز نتوانسته با شرایط لیگ برتر خودش را وقف دهد. آنها در سه بازی گذشته نشان داده اند که تمایل چندانی به حمله ندارند و بیشتر ترجیح می دهند تا به گل نخوردن فکر کنند.

باقری نیا، سرمربی این تیم فکر می کند که تیمش در خارج از خانه بهتر کار می کند و باید دید در این دیدار چه اتفاقی می افتد. ظاهرا انتظارات هواداران نفت مسجد سلیمان از این تیم خیلی بیش از توانایی های آنها است و همین مسئله برای آنها مشکلاتی را ایجاد کرده و این تیم جوان و کم تجربه در ابتدای کار با حواشی روبه رو است.

شاید برتری نفت مسجد سلیمان در این دیدار، به آنها اعتماد به نفس بالایی برای ادامه کار بدهد، هرچند که با توجه به وضعیت آنها، این شانس کم است.

* فولاد خوزستان – استقلال خوزستان

دربی خوزستان از جذابیت های هفته چهارم است. استقلال خوزستان فصل گذشته در هر دو بازی این دیدار را واگذار کرد اما شاید این بار همه چیز فرق کند. دو تیم بازی خوبی را روی زمین ارائه می دهند و از بازیکنان جوانی بهره مند هستند، هرچند که کفه نام بازیکنان فولاد سنگینی می کند اما ویسی همواره نشان داده که راه غافلگیر کردن تیم های بزرگ را بلد است و اگر بدشانسی نیاورد، تیمش می تواند کارهای بزرگی انجام دهد.

در سوی دیگر این میدان، شاگردان اسکوچیچ که هفته اول شکست خوردند، با دو بازی بسیار خوب توانستند با 6 امتیاز نشان دهند که مثل فصل گذشته به قهرمانی فکر می کنند و بدون شک از سه امتیاز این دیدار به راحتی نمی گذرند.

تابلو دیدار های روز سه شنبه:

سه‌شنبه 28/5/93

نفت تهران- سپاهان ساعت 18 ورزشگاه تختی تهران

محمدرضا اکبریان – مهدی عالیقدر – رسول ذورقی – جواد رحیم زاده – ناظر: مسعود عنایت

گسترش فولاد تبریز- پیکان ساعت 18 ورزشگاه اختصاصی گسترش تبریز

موعود بنیادی فر – قهرمان نجفی – علی اکبر عظیم پور – حمید حاج ملک – ناظر: ابراهیم میرزابیگی

صبای قم- نفت مسجدسلیمان ساعت 19:15 - ورزشگاه یادگار امام قم

رضا کرمانشاهی – حسین طالقانی – آشور ماهانی – سعید رحیمی مقدم – ناظر: ابوطالب طاهریان

ذوب‌آهن- راه‌آهن ساعت 19:10 - ورزشگاه فولادشهر اصفهان

البرز حاجی پور – حمید غمزه – جلیل شعرانی – علی صفایی – ناظر: علی نقی مصطفی نژاد

فولاد خوزستان- استقلال خوزستان ساعت 19:25 - ورزشگاه غدیر اهواز

غلامرضا جباری – رحیم شاهین – حمید سبحانی – جواد شرفی – ناظر: عبود سنگاشکن

پدیده مشهد- تراکتورسازی ساعت 17:30 - ورزشگاه ثامن مشهد

پیام حیدری – مهدی الوندی – هادی طوسی – امید سعیدفر – ناظر: محمدعلی فروغی

استقلال تهران- سایپا البرز ساعت 19:15- ورزشگاه آزادی

یداله جهانبازی – محمدرضا منصوری – حسن یوسفی – رضا عادل – ناظر: مسعود فلاح


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
اسامی داوران هفته چهارم لیگ برتر
دختر ایرانی که دل مسی را به دست آورد
کلکسییون لباس های رونالدینیو + عکس
خنده های فردوسی پور پس از شوخی کفاشیان + تصاویر
چهره متفاوتی از کولینا + عکس