پرسپولیس و نفت
هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در حالی برگزار می‌شود که مصاف استقلال و نفت تهران حساس‌ترین بازی آن محسوب می شود.
هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری هشت دیدار در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می شود.

* پدیده - سپاهان

سرآغاز هفته هشتم را دو تیم پدیده و سپاهان برگزار می‌کنند. پدیده تنها تیم لیگ برتر است که شکست نخورده و آنها به دنبال شکست سپاهانی هستند که روز گذشته فرکی را به عنوان سرمربی خودش معرفی کرده است. سپاهان در هفته‌های اخیر در نتیجه‌گیری ضعیف عمل کرده و از روزهای خوبش در هفته های نخست فاصله گرفته و باید دید فرکی می تواند این تیم را بار دیگر مثل هفته های آغازین در قامت یک مدعی نشان دهد یا نه. با کناره گیری کرانچار، تقابل مرزبان و وی به تقابل فرکی و مرزبان تبدیل شد که از حساسیت کمتری برخوردار است.

سپاهان در صورت شکست در این دیدار با فاصله قابل توجهی با صدر جدول روبه رو می شود و این چیزی نیست که فرکی بخواهد از ابتدا با آن درگیر شود و به همین دلیل احتمال آرایشی محتاطانه از سوی وی در این دیدار بسیار زیاد است.

* نفت تهران - استقلال

حساس ترین دیدار هفته هشتم این دیدار است. حساسیت این دیدار به دلیل حضور علیرضا منصوریان بر روی نیمکت نفت تهران است. وی که سالها کاپیتان استقلال بود، در آغاز این فصل احتمال حضورش بر روی نیمکت استقلال شنیده می شد. حساسیت این دیدار به گونه ای است که سرمربی نفت تهران روز گذشته در بیانیه ای از هواداران استقلال بابت حضورش بر روی نیمکت نفت تهران در این دیدار عذر خواهی کرده است. عذرخواهی ای که گواه از فشار روانی ای است که منصوریان در روزهای اخیر متحمل شده و باید دید در نهایت آیا او می تواند تمرکز کافی را برای ارنج تیمش برابر استقلال داشته باشد یا نه.

در سوی دیگر میدان استقلال قرار دارد که این روزها صدرنشین لیگ برتر است و اگر سه امتیاز این دیدار را هم کسب کند با فاصله قابل توجهی از سایر تیم ها در صدرجدول قرار می گیرد.

استقلال در این دیدار فخرالدینی و کرار را در اختیار ندارد و باید دید خلا حضور این دو آیا برای استقلالی ها گران تمام می شود یا نه.

* فولاد - گسترش فولاد

اسکوچیچ در این فصل نتوانسته فولاد را در قامت فصل گذشته ارائه دهد و حالا او این فرصت را دارد که گسترش فولاد بحران زده را در اهواز شکست دهد تا اوضاع تیمش به حالت عادی بازگردد. گسترش فولاد در این فصل نتایج ضعیفی گرفته و شاید اگر آنها دست خالی از اهواز برگردند، موقعیت سرمربی این تیم به شدت متزلزل شود.

شاید این دیدار به نوعی حکم مرگ و زندگی را برای تیم های صنعت فولاد کشور را داشته باشد، هرچند که مدیران این دو تیم به مدیرانی صبور در میان اهالی فوتبال مشهور هستند.

* ملوان - سایپا

ملوانی ها هفته گذشته دست به کار بزرگی زدند و در اصفهان از سپاهان امتیاز گرفتند. آنها حالا در انزلی میزبان سایپا هستند که در هفته های اخیر به تیمی بهتر از هفته های نخست تبدیل شده است. ایراندوست در این فصل چندان در انزلی خوب نتیجه نگرفته و شاید پیروزی برابر سایپا، اطمینان مدیریت این باشگاه و هواداران را به او جلب کند.

از سویی دیگر سایپایی ها در شرایطی قرار دارند که با کسب سه امتیاز در این دیدار می توانند جایگاه خودشان را در بین تیم های صدرجدولی حفظ کنند و فرصت تقابل با ملوان را به راحتی از دست نمی دهند.

* ذوب آهن - پیکان

پیکان سرانجام هفته گذشته اولین پیروزی خود را جشن گرفت ولی شاگردان ابراهیم زاده هنوز هم جز تیم های انتهای جدولی محسوب می شوند و برای فرار از این وضعیت بازهم باید طعم پیروزی را بچشند. با این همه شاگردان گل محمدی هم نیاز به سه امتیاز دارند. این دیدار به همین دلیل احتمالا از جذاب ترین بازی های لیگ می شود. هر دو تیم نیاز به پیروزی دارند.

وضعیت سرمربیان در هر دو تیم به گونه ای است که ظاهرا حمایت قاطع مدیران خود را در اختیار دارند، هرچند تجربه نشان داده که شکست در چنین بازی هایی می تواند روی همه اعتمادها خط قرمز بکشد.

* صبای قم - استقلال خوزستان

مرفاوی پس از تساوی دو بر دو هفته قبل تیمش برابر راه آهن، از سمتش استعفا داد و روز گذشته بار دیگر در سمتش ماندنی شد. شاید شوک حاصل از جدایی وی از صبا روی روحیه بازیکنان این تیم تاثیر گذاشته باشد و این فرصت خوبی را به عبدالله ویسی و شاگردانش می دهد تا به نخستین پیروزی فصلشان دست یابند. آنها ظاهرا بدشانس ترین تیم لیگ هستند. اوج بدشانسی آنها هفته قبل در بازی با پدیده رقم خورد و آنها با وجود گلزنی در دقیقه 90+2 در دقیقه 90+4 گل تساوی را دریافت کردند. باید دید آیا طلسم بدشانسی های ویسی در قم که کار سرمربیگری را از همان جا آغاز کرد، تمام می شود یا نه.

* تراکتورسازی - راه آهن

تراکتورسازان با هدایت خطیبی روند خوبی را پشت سر می گذارند و تنها تعقیب کننده جدی استقلال هستند. این دیدار فرصت بسیار خوبی برای آنها است تا صدرنشینی را تجربه کنند. آنها می توانند امیدوار باشند اگر نفت بتواند از استقلال امتیاز بگیرد، صدرنشینی را با یک پیروزی جشن بگیرند. با این همه راه آهن هم نشان داده حریف دست و پا بسته ای نیست. هرچقدر که آنها در خط دفاع مشکل دارند، در فاز تهاجمی از قدرت خوبی برخوردارند و می توانند برای تراکتورسازان مشکل ایجاد کنند.

تقابل تراکتورسازی و راه آهن می تواند نمایش محتاطانه ای از سوی دو تیم باشد چراکه هر دو تیم نیازی به حمله بی محابا بر روی دروزاه دیگری ندارند و از سویی دیگر هر دو تیم از حاشیه امنیت خوبی در این فصل برخوردار هستند.

* پرسپولیس - نفت مسجد سلیمان

حسن ختام هفته هشتم را دو تیم بحران زده این فصل برگزار می کنند. نفت مسجد سلیمانی که از گزینه های اصلی سقوط به دسته پایین تر محسوب می‌شود و پرسپولیسی که به هیچ وجه در حد انتظار ظاهر نشده است. پرسپولیس با علی دایی محکوم به شکست نفت است و نفتی‌ها هم با نمایشی که هفته قبل برابر استقلال داشتند، نشان دادند که به هیچ وجه نباید آنها را دست کم گرفت و به نظر می‌رسد آنها برای امتیاز گرفتن به تهران می‌آیند.

دو تیم درحالی به مصاف یکدیگر می‌روند که نیاز مبرمی به پیروزی دارند و از سویی دیگر وضعیت نیمکت دو تیم چندان مشخص نیست و اخبار ضد و نقیضی درباره سرمربیان این تیم شنیده می شود.

این دیدار قابلیت تبدیل شدن به جذابترین دیدار هفته را دارد. هر دو تیم تنها به پیروزی فکر می کنندو این مسئله به زیبایی های بازی کمک شایانی می کند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
تیم منتخب هفته هفتم لیگ برتر
برادر و دختر علی دایی در تمرینات پرسپولیس + عکس
علی دایی و همسرش در اکران آتش بس 2 + تصاویر
نام دختر علی کریمی
اسطوره پرسپولیس و همسرش + عکس