هفته نهم
هفته نهم لیگ برتر زمان رویارویی مربیان سرخ و البته تیم‌های نفتی فوتبال خواهد بود.
هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر با برگزاری هشت دیدار در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود.

راه‌آهن - پرسپولیس

تقابل دو مربی سرخ یکی از جذاب ترین مصاف های هفته نهم است. حمید درخشان، سرمربی پرسپولیس ادعا کرده که تیمش در این دیدار مصافی متفاوت از گذشته ارائه می دهد. این در حالی است که آنها هفته گذشته به سختی یک تساوی از نفت مسجد سلیمان گرفتند و هنوز درگیر حواشی برکناری دایی و رحیمی هستند. پرسپولیس در این دیدار بنگر را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و باید دید این مسئله چه تغییراتی در ساختار دفاعی پرسپولیس ایجاد می‌کند. البته این تمام مسئله نیست و باید دید آیا درخشان در این دیدار مکانی را به نیلسون ترجیح می دهد یا نه. این دروازه بان بعد از بازی با نفت به سختی از کادرفنی تیمش انتقاد کرد و نحوه برخورد با وی می تواند از نگرش کادرفنی خبر دهد.

در آن سوی میدان راه آهن قرار دارد که هفته گذشته با چهار گل مغلوب تراکتورسازی شد. آنها در خط دفاعی مشکلات زیادی دارند. شاید این وجه اشتراک دو تیم باعث زیبایی این دیدار شود و در نهایت بازی پر گلی را شاهد باشیم.

شکست یا تساوی در این دیدار برای پرسپولیس می تواند آغاز یک بحران دیگر باشد و بی شک حمید درخشان برای جلوگیری از این مسئله دست به هرکاری خواهد زد.

استقلال خوزستان - تراکتورسازی

صدرنشین لیگ برتر درحالی به مصاف استقلال خوزستان می رود که آنها به طلسم نبردن هایشان در بازی با صبا پایان دادند و به لحاظ روحی وضعیت مناسبی پیدا کرده اند. عبدالله ویسی که نمی خواهد روند بد گذشته تیمش بار دیگر تکرار شود، می خواهد تیمش امتیاز را در اهواز نگاه دارد. این اتفاق می تواند به عوض شدن صدرنشین لیگ برتر کمک کند.

تراکتورسازی در این دیدار احمدزاده را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. این بازیکن که به همراه دلیر و ادینیو و نریمان جهان خط آتش تراکتور را تشکیل می دهند در این دیدار حضور ندارد و باید دید خطیبی برای جایگزینی او چه فکری می کند.

سپاهان - صبای قم

حسین فرکی در اولین گامش موفق شد تا با سپاهان، پدیده ای که تا هفته قبل نباخته بود را در مشهد شکست دهد و حالا شاگردان او برابر صبایی به میدان می روند که شباهتی به تیم اول فصلش ندارد و در هفته های گذشته ناکامی های مختلفی را تجربه کرده است. ظاهرا اختلافاتی میان مرفاوی و دستیارانش وجود دارد که آرامش داخلی تیم را از بین برده است. شاید این دیدار بازی نسبتا ساده ای برای سپاهان باشد، چرا که آنها به لحاظ تیمی هم به مراتب بهتر از صبایی‌ها هستند و دستان فرکی برای چینش نفرات به مراتب بازتر از دستان مرفاوی است.

سپاهان در صورت کسب سه امتیاز این دیدار در جمع مدعیان قهرمانی باقی می ماند و البته با این تفاوت که با توجه به احتمال از دست دادن امتیاز توسط استقلال و تراکتورسازی، آنها به نزدیکی صدر جدول می رسند.

محمد امین آرام طبع از صبا به دلیل محرومیت در این دیدار غایب است.

پیکان - ملوان

دو تیم بحران زده این فصل روز جمعه برابر هم قرار می گیرند. احتمالا بازنده این دیدار سرمربی اش تغییر می کند. هر دو تیم بسیار ناامید کننده در این فصل ظاهر شده اند و در حالی که انتظارات زیادی از آنها می رود، نتوانسته اند نمایش های خوبی داشته باشند. در دو سوی این میدان دو گروه بازیکن متفاوت حضور دارند. یکی از دو تیم پر از اسم های بزرگ است و دیگری پر از بازیکنان جوان و کم ادعا.

با توجه به این که پیکان در رده پانزدهم و ملوان در رده سیزدهم قرار گرفته‌اند، برنده این دیدار احتمالا از انتهای جدول فاصله می گیرد و بازنده وارد بحران بزرگی می شود. به همین دلیل احتمالا دو تیم بازی محتاطانه ای در پیش می گیرند و شانس به تساوی کشیده شدن این دیدار بالاست.

نیما دلاوری از ملوان در این دیدار محروم است.

گسترش فولاد - ذوب‌آهن

مهدی تارتار در این فصل لیگ را خوب شروع نکرده و روی لبه تیغ اخراج گام برمی‌دارد. شاید دیدار با ذوب آهن آخرین شانس او باشد. تیم او درحالی به مصاف ذوب آهن می رود که این تیم اصفهانی هفته گذشته موفق شد طعم پیروزی را بچشد. ذوب آهن برای رسیدن به نزدیکی میانه های جدول نیاز مبرمی به سه امتیاز این دیدار دارد و گسترش فولاد هم برای فرار از انتهای جدول محکوم به کسب امتیاز در این دیدار است.

این دیدار دومین دیدار این هفته لیگ است که دو سرمربی آن پیشکسوت پرسپولیس هستند.

استقلال - فولاد

مصاف استقلال و فولاد همیشه از جذاب ترین بازی های لیگ محسوب می شود. این دو تیم درحالی به مصاف یکدیگر می روند که چند نکته درباره آنها قابل اشاره است. فولاد در این فصل با نمایش های فصل قبلش فاصله دارد و البته آنها هنوز از مدعیان لیگ محسوب می شوند. نمایش های نه چندان جالب آنها منجر به اعتراض تماشاگران اهوازی به اسکوچیچ شده است و شاید او خوش شانس بود که هفته گذشته تیمش در آخرین دقایق به گسترش فولاد گل زد و به یک پیروزی دست یافت. در آن سوی میدان استقلال به لحاظ نفراتی دچار مشکلات زیادی است. آنها کرار، حیدری، بیگ زاده و عمران زاده را در این دیدار در اختیار ندارند. در این میان احتمالا صادقی هم به این دیدار نمی رسد و قلعه نویی به شدت دستش برای ترکیب دفاعی استقلال بسته است.

استقلال هفته گذشته برابر نفت تهران تن به شکست داد و آنها برای برگشت به صدر جدول محکوم به پیروزی برابر فولاد هستند و در این میان کسب یک امتیاز هم در این دیدار برای شاگردان اسکوچیچ نتیجه بدی به شمار نمی رود؛ هر چند که غیبت پرشمار مدافعان استقلال در این دیدار فرصت بسیار خوبی را در اختیار مهاجمان باهوش فولاد مثل شریفات قرار می دهد تا برای پیروزی فولاد تلاش کنند.

سایپا - پدیده

شاگردان مجید جلالی هر قدر شروع نا امید کننده ای داشته اند در ادامه رقابت های لیگ برتر در قامت یک تیم خوب نشان دادند. آنها در رده ششم جدول ایستاده و از وضعیت خوبی برخوردار هستند. آنها روز جمعه به مصاف پدیده می روند. پدیده ای که فراتر از انتظارات ظاهر شده است. این دیدار شاید کم استرس ترین بازی هفته به شمار برود. هر دو تیم از حاشیه امنیت خوبی برخوردار هستند و به این ترتیب می توان انتظار یک بازی زیبا را از سوی دو تیم داشت.

محمد نژاد مهدی از پدیده در این دیدار محروم است.

نفت مسجدسلیمان - نفت تهران

دو تیم نفتی لیگ برتر درحالی به مصاف یکدیگر می روند که تیم خوزستانی نیاز مبرمی به سه امتیاز دارد. آنها هفته گذشته اگر خوش شانس بودند سه امتیاز از پرسپولیس می گرفتند و حالا باید به مصاف تیمی بروند که هفته گذشته استقلال را غافلگیر کرده است. این دیدار می تواند یکی از جذابترین بازی های لیگ باشد. هر دو تیم از مهره های جوانی برخوردار هستند و این مسئله می تواند به جذابیت های بازی بیافزاید.

نفت مسجد سلیمان در حال حاضر با 4 امتیاز در قعر جدول ایستاده و اگر نمی خواهد گزینه اصلی سقوط به لیگ یک محسوب شود، باید سه امتیاز این دیدار را کسب کند. نفت تهران نیز در حال حاضر در میانه های جدول قرار دارد و باید دید آنها می توانند با کسب امتیاز از این دیدار به وضعیتشان در میانه های جدول ادامه دهند یا نه.

پنجشنبه 27 شهریور

راه آهن - پرسپولیس ساعت 18:30 - ورزشگاه تختی

استقلال خوزستان - تراکتورسازی تبریز ساعت 18:40 - ورزشگاه غدیر

سپاهان - صبای قم ساعت 18:30- ورزشگاه فولاد شهر

جمعه 28 شهریور

پیکان تهران - ملوان بندرانزلی ساعت 18:30- دستگردی

گسترش فولاد تبریز - ذوب آهن ساعت 17- یادگار امام

نفت مسجد سلیمان - نفت تهران ساعت 18:40- ورزشگاه بهنام محمدی

سایپای البرز - پدیده مشهد ساعت 17- انقلاب کرج

استقلال تهران - فولاد خوزستان ساعت 18:30- آزادی


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
محرومان هفته نهم لیگ برتر
هدیه کریس رونالدو به هدایتی + عکس
اقدام بسیار زشت ستاره استقلال + عکس
پله و همسر ژاپنی اش + عکس
مجری مشهور زن تلویزیون حامی تیم لیگ برتری شد + تصاویر