رونمایی از پرسپولیس
هفته دوازدهم رقابت های لیگ برتر در حالی آغاز می شود که تیم ها پس از تعطیلی به دلیل اردوی تیم ملی فرصت تغییرات داشته اند و با چهره ای نو به مصاف یکدیگر می روند.
هفته دوازدهم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری سه دیدار از روز سه شنبه آغاز می شود.

* صبای قم - گسترش فولاد

شاگردان مرفاوی بعد از حذف غیرمنتظره در جام حذفی می خواهند با یک پیروزی خانگی خودشان را در نیمه های جدول حفظ کنند. در سوی دیگر این میدان نیز گسترش فولاد حضور دارد که کمالوند را در تعطیلات لیگ به جای تارتار آورده تا در لیگ باقی بماند. هرچند که گفته می شود مدیران گسترش فولاد به کمالوند گفته اند که در سه بازی پیش روی می تواند موفق نباشد اما به طور قطع این سرمربی هم نمی خواهد آغاز کارش در لیگ برتر بعد از طی شدن دوران محرومیت منشوری اش با شکست باشد. گسترش فولاد در حال حاضر با 11 امتیاز در رده سیزدهم ایستاده است و با تیم آخر جدول تنها سه امتیاز فاصله دارد.

* استقلال خوزستان - نفت مسجد سلیمان

این دیدار به نوعی دربی خوزستان است. دو تیم خوزستانی که وضعیت خوبی در لیگ ندارند در حالی به مصاف هم می روند که هر دو می دانند تساوی به کار هیچ یک نمی آید. بهروز مکوندی و عبدالله ویسی در تعطیلات لیگ تلاش کردند تا بتوانند تیمی بهتر از قبل آماده کنند و خودشان را از خطر سقوط نجات دهند. ویسی در این دیدار نمی تواند هدایت تیمش را برعهده داشته باشد و علاوه بر او کولیبالی و مهدوی هم در این دیدار محروم هستند.

دو تیم در حال حاضر به دلیل پیروزی در جام حذفی از روحیه خوبی برخوردار هستند. نفتی ها موفق شدند نیروی زمینی را حذف کنند و استقلال خوزستان نیز موفق شد با حذف فجرسپاسی شیراز با روحیه بهتری به رقابت های لیگ برتر بازگردد.

* پرسپولیس - سایپا

شاید این از بدشانسی سرخ پوشان باشد که باید پس از تعطیلات لیگ برتر به مصاف یکی از آماده ترین تیم های لیگ برتر بروند. آنها درحالی به مصاف سایپا می روند که شاگردان مجید جلالی تیم بسیار خوبی را تشکیل داده اند که توانایی های زیادی دارد. در آن سوی میدان پرسپولیس همچنان در حواشی متعدد غرق است. حواشی ای از جمله ماجرای اسپانسر این باشگاه، اظهارات سیاسی در جمع بازیکنان این تیم و واکنش های تند برخی بازیکنان نسبت به او و در نهایت اعتراض عباس زاده به تعویضش در بازی با کارگر بوشهر همه و همه گواه از شرایط نه چندان یکدست و همدل پرسپولیس دارد.

پرسپولیس البته از یک جهت هم در شرایط خوبی به سر می برد. از این تیم هیچ بازیکنی به تیم ملی دعوت نشد تا درخشان چیزی حدود 20 روز بتواند با بازیکنانش کار کند و تفکرات خود را به آنها القا کند و البته پیام صادقیان هم با پشت سر گذاشتن دوران محرومیت می تواند به تیمش کمک کند. در سوی دیگر این میدان سایپا قرار دارد که پس از گذشت هفته های نخست به تیمی قابل احترام تبدیل شده که توانایی کسب سهمیه آسیایی را دارد. آنها با دریافت شش گل، بهترین خط دفاع لیگ برتر را دارند و باید دید خط حمله نه چندان قدرتمند پرسپولیس توانایی رخنه در آنها را دارد یا نه.

تنها غایب این دیدار رضا حقیقی از پرسپولیس به دلیل محرومیت است.

* تابلو اعلانات دیدارهای سه شنبه:

- صبای قم - گسترش فولاد 16:50

- پرسپولیس - سایپا 16:50

- استقلال خوزستان - نفت مسجد سلیمان 17


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
میزبانان یک هشتم جام حذفی مشخص شدند
چهره های سرشناس در افتتاح فروشگاه علی دایی + تصاویر
دختر علی دایی در افتتاح فروشگاه دایی + عکس
ستاره والیبال ایران در كنار مادرش + عكس
سرمربی آلمان در کنار مادر و همسرش + عکس