ساختمان استقلال و پرسپولیس
عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال می‌گوید سند شش دانگ ساختمان‌های دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به نام فدراسیون فوتبال است.
قنبرزاده درباره مسائل مطرح شده پیرامون فروش و یا اجاره‌ی ساختمان دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، اظهار کرد: این موضوع جدیدی نیست و اگر به آرشیو مجمع فدراسیون فوتبال مراجعه کنیم می‌توانیم این مساله را بفهمیم. حسابرس مستقل و بازرس قانونی باید درباره این مساله طبق قانون در مجمع بعدی که احتمالا ماه آینده برگزار می‌شود گزارش دهند و این مساله تنها بر اساس روند برگزاری جلسات هیات ریسه عنوان شده است.

وی درباره مساله‌ای که به عنوان اشکال در این رابطه مطرح شده است، گفت: در مجمع گذشته صورت جلسه‌ای در ارتباط واگذاری ساختمان دو باشگاه پرسپولیس و استقلال گزارش شد که در آن آمده بود هیات رییسه تقاضا کرده است که مجمع مجوز دهد تا سند دو باشگاه را فدراسیون به نام این دو باشگاه بزند.

قنبرزاده ادامه داد: در گزارش این مجمع که سال گذشته برگزار شد تقاضای هیات رییسه به منظور کسب مجوز از مجمع برای واگذاری ساختمان‌های دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به این دو باشگاه مورد بررسی قرار گرفت تا ساختمان ها به نامشان زده شود که در این جلسه برخی از اعضای مجمع نسبت به این موضوع اعتراض کردند و مقرر شد که بازرس قانونی بررسی لازم را انجام دهد که آیا سند شش دانگ این دو ساختمان به نام فدراسیون فوتبال است یا خیر؟

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال ادامه داد: قرار شد اگر سند شش دانگ ساختمان دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به نام فدراسیون فوتبال باشد با واگذاری موافقت نشود که این موضوع در صورت جلسه عنوان و در اختیار بازرس قانونی قرار گرفت.

قنبرزاده با اشاره به این که برگزاری جلسات با توجه به ضوابط قانونی ادامه یافت، گفت: این جلسات به منظور ضوابط قانونی برگزار شد و باید درباره تکلیف این دو ساختمان تصمیم گیری و در وهله اول باید کلیه مدارک توسط بازرس جمع‌آوری می‌شد.

وی با اعلام این که با توجه به رویت بازرس قانونی و مدارک در اختیار او سند شش دانگ ساختمان دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به نام فدراسیون فوتبال است، گفت: بازرس اعلام کرد که موضوع مدنظر مجمع این است که اگر مالکیت دو ساختمان به نام فدراسیون فوتبال باشد، با واگذاری مخالفت شود.

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال با اشاره به این که بازرس قانونی گزارش داد چون مجمع با تقاضای هیات رییسه موافق نیست، بنابراین هیات رییسه مجددا این موضوع را تعیین تکلیف کند، اظهار کرد: در هیات رییسه دو بحث مطرح و مورد بررسی قرار گرفت. موضوع اول مربوط به فروش و موضوع دوم مربوط به اجاره بود.

قنبرزاده ادامه داد: اگر قرار باشد مساله فروش مدنظر قرار گیرد مجمع باید مجوز لازم را صادر کند و در این رابطه اولویت با دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است و در این رابطه نیز باید با کارشناسی‌های لازم قیمت اصلی ساختمان ها مشخص شود. درباره بحث اجاره هم اگر بر اساس گزارش بازرس قانونی و حسابرس مستقل احراز مالکیت ساختمان ها در اختیار فدراسیون فوتبال باشد باید پس از مشخص شدن قیمت کارشناسی مساله اجاره دادن مدنظر قرار گیرد که در این زمینه نیز اولویت با این دو باشگاه است.

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال از تماس تلفنی یکی از پیشکسوتان مورد وثوق باشگاه پرسپولیس با وی خبر داد و در این رابطه گفت: یکی از پیشکسوتان پرسپولیس که خواست نامش فاش نشود دیشب با من تماس گرفت و از وجود صلح نامه‌ای بین فدراسیون فوتبال و دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در زمان تصدی آقای دادگان خبر داد.

قنبرزاده درباره موضوع این صلح نامه، تصریح کرد: بر اساس این صلح نامه ساختمان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از منابع غیر دولتی خریداری شده و به دلیل این که این ساختمان‌ها مصونیت داشته باشند و با رفت و آمد مدیران و نیز بدهی‌های مالی مورد فروش قرار نگیرند، به همین دلیل سند این ساختمان‌ها در مالکیت فدراسیون فوتبال است، ولی صلح نامه‌ای بین فدراسیون فوتبال و این باشگاه منعقد شده که در واقع احیانا ساختمان‌های باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال در اختیار این دو باشگاه قرار داده شود.

وی ادامه داد: این مساله در جلسه هیات رییسه مطرح شد اما هیچ مدرکی مبنی بر وجود صلح نامه در فدراسیون فوتبال وجود ندارد و علی‌رغم جست‌وجو هیچ گونه مدرکی در این فدراسیون مبنی بر این موضوع پیدا نشده است.

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال با اشاره به این که بازرس قانونی عنوان کرد که اگر صلح نامه‌ای در این رابطه وجود دارد مدارکش را ارائه کنید گفت: خزانه دار نتوانست هیچ مدرکی در این زمینه ارائه کند و قرار شد با استعلامی که از دو باشگاه گرفته می‌شود درباره وجود این صلح نامه کسب اطلاع کنیم تا ابهام بازرس قانونی برطرف شود، چرا که ممکن است این صلح نامه در محل مدارک دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در ساختمان های آنها باشد و حتی در این رابطه می‌توان به مدیران عامل وقت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال رجوع کرد، چرا که اگر چنین صلح نامه‌ای منعقد شده باشد قطعا باید در مدارک دو باشگاه وجود داشته باشد.

وی درباره علت عنوان این موضوع در برهه زمانی حاضر گفت: ما به اقتضای جلسات هیات رییسه و نیز با توجه به برگزاری مجمع در ماه آینده این مساله را مطرح کردیم و در این زمینه من تنها به عنوان سخنگوی هیات رییسه صحبت کردم و تنها راوی مصوباتی بودم که در جلسه مطرح شده بود، چرا که من هم تنها یک عضو از هیات رییسه هستم و هیچ قصد و غرضی در این رابطه نداشتم، چرا که این موضوع مربوط به کلیه اعضای هیات رییسه است.

قنبرزاده ادامه داد: من به شخصه معتقدم که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به دلیل طرفداران بسیار زیادی که دارند و سهم بسزایی که در ایجاد شور و نشاط در کشور دارند کلیه نهادها موظفند در چارچوب وظایف قانونی به آنها کمک کنند و من از همین جا اگر موجب دل آرزده شدن برخی از پیشکسوتان دو باشگاه شده ام عذرخواهی می‌کنم اما باید بگویم که این مساله اصلا شخصی نبوده و من تنها سخنگوی جلسه هیات رییسه بوده ام.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
گسترش فولاد به دنبال کرار و آندو است
خاکسپاری شبانه مرتضی پاشایی با حضور میناوند + تصاویر
شیث رضایی در تشییع جنازه مرتضی پاشایی + عکس
بازیكن جوان استقلال اسم نامزدش را خالكوبی کرد + عكس
آقای گل لیگ برتر پدر شد + عکس