دربی تهران
پایگاه اینترنتی Businessweek دربی تهران را یکی از حساس ترین دربی های فوتبال جهان معرفی کرد که میلیون‌ها بیننده تلویزیونی دارد.
استقلال و پرسپولیس یکشنبه در دربی تهران برابر هم میدان خواهند رفت. این بازی یکی از حساس‌ترین دربی‌های فوتبال در جهان و حساس‌ترین دربی در فوتبال آسیاست.

پایگاه اینترنتی Businessweek در گزارشی به بررسی این بازی بزرگ پرداخته است که در ادامه می‌خوانیم.

یک طرف قرمز است و یک طرف آبی. آن‌ها در بزرگترین رویداد ورزشی ایران برابر هم به میدان می‌روند. فوتبالی که دو تیم بزرگ پایتخت آن یعنی استقلال و پرسپولیس که به دربی سرخابی معروف است برابر هم به میدان می‌روند.

استقبال مردم از این دیدار بسیار بالاست. بیش از 90 هزار نفر در ورزشگاه حضور پیدا می‌کنند تا این بازی حساس را ببینند و نزدیک به 20 میلیون نفر نیز از طریق گیرند‌ه‌های تلویزیونی شاهد این دیدار هستند تقریباً یک چهارم جمعیت ایران.

فوتبال همیشه پدیده‌ای است که مردم را از زندگی دور نگه می‌دارد تا اوقاتشان را به بهترین شکل پر کنند. جمعیت زیادی همیشه برای این بازی حساس در ورزشگاه جمع می‌شوند تا نشان دهند فوتبال چه تأثیر عمده‌ای می‌تواند بر شرایط جامعه داشته باشد.

این بازی اهمیت زیادی در فوتبال آسیا دارد. می‌توان دربی استقلال و پرسپولیس را حساس‌ترین دربی آسیا نامید. بازی‌ که باعث می‌شود خیابان‌های ایران خلوت شود و همه در پای تلویزیون شاهد آن باشند.

نکته‌ای که درباره این دیدار حائز اهمیت است، این است که هواداران از اقصی‌ نقاط کشور خودشان را به این ورزشگاه می‌رسانند. بعضاً شاهد هستیم هواداران از شهر اهواز که 800 کیلومتر تا تهران فاصله دارد خودشان را به محل برگزاری این بازی می‌رسانند تا تیم مورد علاقه‌شان را تشویق کنند. از چند روز قبل مردم همه در حال ورود به تهران هستند و در اطراف ورزشگاه مستقر می‌شوند تا این بازی حساس را از نزدیک ببینند.

پرسپولیسی‌ها در دربی عدد شش را به استقلال نشان می‌دهند و به پیروزی شش بر صفر تیمشان در دربی سال 1973 می‌بالند. در طرف دیگر استقلالی‌ها نیز عدد چهار را نشان می‌دهند که بیان‌گر چهار پیروزی پی‌در‌پی در این شهرآورد بزرگ است.

پرسپولیس در سال 1963 تأسیس شد. با حضور بازیکن‌های بزرگی چون علی پروین و حسین کلانی به تیمی بزرگ در فوتبال ایران تبدیل شد. از طرفی دیگر استقلال فعالیت خودش را در سال 1945 آغاز کرد. این تیم ابتدا با نام تاج در فوتبال ایران مطرح شد و سپس به نام استقلال در فوتبال ایران فعالیت خود را ادامه داد.

برخورد تماشاگران دو تیم یکی از صحنه‌های جالب این دیدار است. در سال 2000 در دربی استقلال و پرسپولیس درگیری شدیدی بین هواداران دو تیم و بازیکنان به‌وجود آمد که باعث شد پرویز برومند دروازه‌بان استقلال با پایان رافت، مهاجم پرسپولیس درگیر شود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
استقلال در دربی مشکی می‌پوشد
بیزینس جدید علی دایی
دو پیام تسلیت از سوی علی دایی منتشر شد
همسر راجر فدرر بر ظاهر و تیپ او نظارت دارد + تصاویر
شادی سرخیل به خاک سپرده شد