پرسپولیس – فولاد
هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در حالی به پایان می‌رسد که سرخ‌آبی‌های پایتخت به مصاف تیم‌های اهوازی می‌روند.
هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری 5 دیدار به پایان می‌رسد.

* پرسپولیس – فولاد

حساس‌ترین بازی هفته هفدهم را دو تیم پرسپولیس و فولاد برگزار می‌کنند. پرسپولیسی که بعد از چند هفته موفقیت به یکباره با دو شکست تلخ از گردونه رقابت‌های حذف شد و البته در لیگ هم شرایط خوبش را از دست داد در یک سوی میدان قرار دارد و در سوی دیگر فولادی حضور دارد که با وجود همه مشکلات، همچنان مدعی قهرمانی است و امید دارد با پیروزی در این دیدار همچنان در جمع تیم‌های صدرنشین باقی بماند.

مصاف‌های پرسپولیس و فولاد همواره از جذابیت زیادی برخوردار بوده و انتظار می‌رود این دیدار هم زیبایی‌های خاص خودش را داشته باشد. حضور شریفات در فولاد و محمد نوری در پرسپولیس در این دیدار بسیار تعیین کننده است و حمید درخشان بی‌شک روی توانایی‌های هافبک میانی‌اش حساب ویژه‌ای باز کرده است. نکته دیگری که می‌توان درباره این دیدار گفت شایعات احتمال برکناری درخشان در صورت ناکامی در این دیدار است. شایعاتی که چندین بار تکذیب شده‌اند اما با توجه به شناختی که از هیات مدیره پرسپولیس و مدیرعاملش وجود دارد، همیشه از قوت کافی برخوردار هستند.

محمدرضا خانزاده، مایکل اومانا و امید عالیشاه از پرسپولیس محرومان این دیدار هستند. ضمن آنکه این دیدار با حکم کمیته انضباطی بدون تماشاگر برگزار می‌شود.

دیدار رفت دو تیم با برتری 2 بر صفر فولاد به پایان رسید.

* پدیده – نفت مسجد سلیمان

پدیده‌ای‌ها بعد از حذف از جام حذفی شاید به لحاظ انگیزه و روحی – روانی خیلی شرایط مناسبی نداشته باشند و همین مسئله می‌تواند فرصت خوبی را به شاگردان مکوندی بدهد تا با کسب سه امتیاز از این دیدار خودشان را در جدول کمی به تیم‌های دیگر نزدیک کنند. از سویی دیگر از این نکته هم نباید غافل شد که مرزبان به خوبی می‌داند که ناکامی در این دیدار می‌تواند به ضرر تیمش تمام شود و به همین دلیل تلاشش را خواهد کرد تا شرایطی ایجاد کند که بازیکنانش به لحاظ روحی و روانی بتوانند خودشان را ریکاوری کنند و در این دیدار خانگی با دست پر از زمین خارج شوند.

در این دیدار میلاد جعفری و فرزاد محمدی از نفت مسجد سلیمان محروم هستند.

مصاف دور رفت دو تیم با برتری 3 بر صفر پدیده به پایان رسید.

* راه آهن – نفت تهران

در حال حاضر راه آهن یکی از تیم‌هایی است که شانس زیادی برای سقوط به لیگ دسته یک را دارد. شاگردان استیلی هفته گذشته نتوانستند از استقلال دچار مشکل امتیازی بگیرند و عملا آبی‌پوشان را از بحران خارج کردند. حالا آن‌ها باید به مصاف نفتی بروند که صدرنشین لیگ برتر است و یکی از آماده‌ترین تیم‌های لیگ را در اختیار دارد.

شاگردان منصوریان برای صدرنشین ماندن در لیگ برتر و رفتن به تعطیلات با روحیه‌ای مناسب نیاز به کسب سه امتیاز این دیدار دارند و همین مسئله کار راه‌آهنی‌ها را دشوار می‌کند.

بهادر عبدی از راه آهن تنها محروم این دیدار است.

دیدار رفت دو تیم با برتری 2 بر یک راه آهن به پایان رسید.

* تراکتورسازی – ذوب آهن

رسول خطیبی اگر می‌خواهد تیمش با حاشیه به تعطیلات 50 روزه لیگ نرود، باید ذوب آهن را شکست دهد. اتفاقی که با توجه به آمادگی بالای شاگردان گل‌محمدی بسیار دشوار است. ذوب آهن در حال حاضر یکی از زیباترین و بهترین فوتبال‌های ایران را ارائه می‌دهد و یحیی گل‌محمدی به تازگی موفق شده با شکست سرخابی‌ها تیمش را به فینال جام حذفی هم ببرد. حالا او بدش نمی‌آید که تراکتورسازی را مغلوب کند و پازل غول‌شکنی‌هایش را تکمیل کند.

این روزها وضعیت تراکتورسازی چندان جالب نیست و این باشگاه مدیرعامل هم ندارد. طبیعتا در صورت ناکامی آن‌ها، رسول خطیبی جوان شاید نتواند حواشی این تیم را کنترل کند و به راحتی این تیم مدعی قهرمانی از کورس عقب بیفتد.

تراکتورسازی در این دیدار محسن دلیر و حامد لک را به دلیل قرار گرفتن‌شان در لیست مازاد همراه خود ندارد. البته مهاجم تراکتورسازی در این دیدار محروم هم بود. با این همه سرمربی تراکتورسازی هم نمی‌تواند تیمش را در این دیدار از روی نیمکت هدایت کند.

دیدار رفت دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید.

* استقلال خوزستان – استقلال تهران

مصاف دو همنام آبی در حالی برگزار می‌شود که یکی از آن‌ها به دنبال پشت سر گذاشتن کامل بحران است و دیگری به دنبال خارج شدن از محدوده تیم‌های در معرض سقوط به دسته پایین‌تر است. شاگردان امیر قلعه‌نویی بعد از پیروزی برابر راه آهن به دنبال موفقیت در این دیدار هستند تا با روحیه و انگیزه مناسب به تعطیلات لیگ بروند. آن‌ها احتمالا کار دشواری در این دیدار ندارند چرا که استقلال خوزستان در این فصل در میانه‌های زمین مشکلات زیادی داشته و این فرصت خوبی به هافبک‌های باتجربه استقلال می‌دهد تا بازی‌سازی کنند.

دیدار رفت دو تیم با برتری یک صفر آبی‌های پایتخت به پایان رسید.

تابلوی اعلانات:

پرسپولیس – فولاد خوزستان، ساعت 14:15

راه آهن – نفت تهران، ساعت 15

تراکتورسازی – ذوب آهن، ساعت 15

پدیده مشهد – نفت مسجد سلیمان، ساعت 15

استقلال خوزستان – استقلال تهران، ساعت 16:20


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
اسامی داوران هفته هفدهم لیگ برتر اعلام شد
کی روش در کنار تاجر ایرانی در دبی + عکس
علی دایی کجاست؟ + عکس
اتهام آدم ربایی به همسر فوتبالیست مشهور
بازیکنان استقلالی هنرمند پرسپولیسی را سورپرایز کردند + عکس