محرومیت بازیکن دوپینگی
رئیس کمیته پزشکی فدراسیون از محرومیت دو ساله بازیکن حاضر در لیگ دسته دوم فوتبال خبر داد.
دکتر احمد هاشمیان رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال گفت: از دو بازیکنی که نمونه دوپینگ‌شان از سوی آزمایشگاه مثبت اعلام شد، یک بازیکن مربوط به لیگ برتر فوتبال بود که در مهلت مقرر قانونی درخواست اسیناف خود را تسلیم کرد و طبق آیین نامه ملی مبارزه با دوپینگ، ظرف 10 روز کاری، کمیته استیناف تشکیل و به درخواست وی رسیدگی خواهد کرد. رای قطعی و اطلاعات بازیکن و باشگاه مربوطه در نهایت از سوی کمیته استیناف اعلام خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: بازیکن دیگر که مربوط به لیگ دسته دوم بود و با توجه به این که در مهلت قانونی درخواست استیناف خود را ارائه نکرده است مشخصات وی اعلام می‌شود. محسن سلیمانی از تیم فوتبال بزرگسالان باشگاه فرهنگی ورزشی کارگر بنه گز بوشهر است که در مسابقات جام حذفی در تاریخ 24 مهر ماه مورد نمونه‌گیری کنترل دوپینگ قرار گرفته بود که از سوی آزمایشگاه اعلام شد در نمونه این بازیکن، دو ماده ممنوعه ( تاموکسیفن از دسته هورمون‌ها و استانازولول از دسته آنابولیک ها) شناسایی شده است که بازیکن به استناد ماده 30 مبارزه با دوپینگ متهم به تخلف شده است.

رئیس کمیته پزشکی بیان کرد: با تشکیل پرونده و در جلسه کمیته انضباطی ضمن بررسی کلیه مستندات، مدارک و شنیدن دفاعیات سلیمانی، نهایتا دفاعیات وی غیر موثر تشخیص داده شد و با استناد بند 3 از ماده 75 آیین نامه انضباطی و ماده 75 آیین نامه ملی مبارزه با دوپینگ، بازیکن فوق از تاریخ 26 آبان ماه 93 به مدت دو سال از حضور در کلیه فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محروم است. در واقع با توجه به عدم ارائه درخواست استیناف در مهلت قانونی از سوی بازیکن، این رای قطعی است.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
دوپینگ دو فوتبالیست مثبت شد
کریس رونالدو در کنار مادرش + عکس
کلیپس در فوتبال بانوان دردسرساز شد!
قهرمان کشتی جهان در حال واکس زدن کفش زائران + عکس
فابرگاس و همسرش آماده جشن کریسمس + عکس