خادم
معاون وزیر ورزش و جوانان از اتمام حسابرسی مالی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خبر داد.
امیررضا خادم درباره حسابرسی مالی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهار کرد: حسابرسی مالی باشگاه استقلال مشخص شده و در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار می‌گیرد تا قیمت‌گذاری انجام شود. همچنین حسابرسی باشگاه پرسپولیس به اتمام رسیده هرچند ابهامات داخلی آن به صورت خیلی زیاد باقی مانده است اما سازمان خصوصی‌سازی با حربه و تجاربی که در این زمینه دارد، عنوان کرده که بحث مزایده و قیمت‌گذاری با همین شرایط انجام می‌شود.

نماینده تام‌الاختیار وزارت ورزش در خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به وضعیت مالی باشگاه استقلال اشاره کرد و گفت: امروز احتمالا جلسه‌ای با اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال در غیاب مدیرعامل‌ آن که در خارج از کشور به سر می‌برد و نیز رییس سازمان خصوصی‌سازی برگزار خواهد شد تا ابهامات باقی مانده‌ای که وجود دارد در این هفته حل شود. باشگاه استقلال مشکل مالیاتی دارد که باید مجددا نامه‌ای از اداره مالیات گرفته و احتمالا تا آخر هفته هم حساب مالی‌ استقلال مشخص شده و در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار می‌گیرد تا قیمت‌گذاری و مزایده در مورد این باشگاه انجام شود.

خادم همچنین درباره تفکیک واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس گفت: مصوبه مجلس در این خصوص که دستگاه‌های اجرایی موظف به انجام آن هستند، این است که چارچوبی برای این مسئله در نظر گرفته نشده و تنها عنوان کرده که مزایده برگزار شود و این مزایده نیز برای کل سهام است.

وی ادامه داد: در جلساتی که با اعضای اصلی مجمع همچون وزیر دادگستری، وزیر اقتصاد و وزیر ورزش و جوانان برگزار شده، تصمیم گرفته شد که بخشی از سهام بدون اخذ مبلغی، در اختیار پیشکسوتان قرار گیرد و به همین دلیل در جلسه علی پروین با وزیر ورزش به این پیشکسوت باشگاه پرسپولیس پیشنهاد داده شد که محلی تعیین و تشکلی ایجاد شود تا زمانی که بحث واگذاری قطعی و مزایده انجام شد، یکی از شرایط مزایده این باشد که پیشکسوتان دو تیم از طرف هواداران معرفی شوند و این موضوع باید در اختیار شورای خصوصی‌سازی قرار گیرد و آن‌ها این مسئله را تایید کنند.

معاون وزیر ورزش و جوانان درباره اینکه آیا این وزارتخانه به دنبال سهم باشگاه پرسپولیس است یا نه گفت: خیر. بالاخره یا ما باید باشیم یا نباشیم و این یک بام و دو هوا بودن‌ها مشکلات عدیده‌ای را اضافه می‌کند. هرچند که در ارتباط با خود واگذاری، چون و چراهایی وجود دارد اما از نظر اینکه موظف به انجام این کار هستیم، باید بگویم که حسابرسی باشگاه پرسپولیس به اتمام رسیده هرچند که ابهامات داخلی آن به صورت خیلی زیاد باقی است.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
دیدار دوستانه تیم ملی امید با سرخابی‌ها
جشن تولد باشکوه دختر علی دایی + تصاویر
بازیکن محبوب پرسپولیس در کنار دخترش + عکس
درخشش یک فوتبالیست باعث شد که خواستگاران زیادی داشته باشد
عکسی جالب از سپیده توکلی و لیلا رجبی