داور استرالیایی
بنجامین ویلیامز داور استرالیایی دیدار تیم ملی فوتبال ایران با عراق در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا که سوت‌های بحث‌برانگیزی زد، به‌زودی به ایران می‌آید.
"ویلیامز" قرار است قضاوت دیدار فولاد خوزستان و الهلال عربستان را در لیگ قهرمانان آسیا بر عهده‌ داشته باشد.

این داور استرالیایی که بسیاری او را مقصر شکست ایران مقابل عراق می‌دانند، کارت زرد بحث‌برانگیزی به مهرداد پولادی نشان داد که منجر به دو اخطاره شدن و البته اخراج این بازیکن از زمین مسابقه شد؛ تصمیم بحث‌برانگیز ویلیامز در این دیدار، در نهایت منجر به این شد که ایران نزدیک به 80 دقیقه مقابل عراق، 10 نفره بازی کند و در نهایت، تحت فشار قرار گرفت و بازی‌ای را که با یک گل برده بود، در ضربات پنالتی واگذار کرد.

پس از شکست ایران مقابل عراق، موجی از انتقادها علیه او راه افتاد که کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی کشورمان جدی‌ترین منتقد این داور بود. قضاوت بحث‌برانگیز ویلیامز در رسانه‌های استرالیایی هم بازتاب داده شد و خشم فوتبال‌دوستان ایرانی را هم در پی داشت. موج زیاد انتقادات از این داور استرالیایی در شبکه‌های اجتماعی، چنان شیب تندی داشت که حتی همه افرادی که نامی مشابه با این داور استرالیایی داشتند، از انتقادات بی‌نصیب نمانده‌اند.

حالا آن‌طور که سایت رسمی باشگاه فولاد خوزستان اعلام کرده، اسامی کادر داوری دیدار تیم‌های فولادخوزستان و الهلال عربستان در چارچوب رقابت‌های گروه C لیگ‌ قهرمانان آسیا 2015 از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شده که نام بنجامین ویلیامز در آن خودنمایی می‌کند. در واقع بر اساس اعلام AFC بنجامین جان ویلیامز، داور بین‌المللی استرالیا، به همراه دو هموطن دیگر خود به نام‌های متیو جان و پائول آدام، برای قضاوت دیدار تیم‌های فولاد خوزستان و الهلال عربستان راهی اهواز خواهند شد.

ویلیامز که در کنار داوری همچنان تدریس در دبیرستان را دنبال می‌کند، از سال 2005 وارد فهرست فیفا شده و تاکنون رقابت‌هایی از جمله مقدماتی جام‌جهانی، بازی‌های آسیایی 2010، جام ملت‌های آسیا 2011 و جام ملت‌های آسیا 2015 را قضاوت کرده است. لازم به ذکر است لیگ قهرمانان در حالی از روز چهارشنبه شش اسفند برای فولاد خوزستان آغاز می‌شود که نخستین حریف آنها در اواخر بهمن‌ماه مشخص می‌شود. بر اساس برنامه اعلام‌شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، یکی از سه تیم الرفاع بحرین، الوحده امارات و السد قطر، نخستین حریف فولاد در لیگ قهرمانان خواهد بود. تیم‌های فولاد خوزستان و الهلال عربستان در روز سه‌شنبه مورخ 26 اسفند 1393 در استادیوم غدیر اهواز مقابل هم قرار می‌گیرند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
درخواست ایران رد شد
تماشاگران دیدار ایران و عراق + تصاویر
ملاقات های خواننده 19 ساله امریکایی و روماریو + تصاویر
مادر مسی + عكس
دختر ستاره تیم ملی والیبال + عکس