بلیت‌های جام‌جهانی
فدراسیون جهانی فوتبال اعلام کرد که در هفت ساعت نخست بلیت‌فروشی جام‌جهانی بیش از یک سوم بلیت‌ها به فروش رفته است.
بلیت‌فروشی الکترونیکی جام‌جهانی 2014 برزیل آغاز شد. فدراسیون بین‌المللی فوتبال اعلام کرد که در هفت ساعت نخست بلیت فروشی 163 هزار نفر از سراسر جهان بیش از یک میلیون بلیت را خریده‌اند. فیفا قیمت بلیت‌های جام‌جهانی را از 90 تا 990 دلار اعلام کرده است. البته دولت برزیل قول داده است که برای افراد مسن، معلول و نیازمند تخفیف ویژه‌ای را در نظر بگیرد.

بلیت‌فروشی جام‌جهانی در چند مرحله انجام می‌شود. دوستداران مستطیل سبز می‌توانند در مرحله اول بلیت‌فروشی یک سوم بلیت‌ها را خریداری کنند. البته چنانچه تقاضا زیاد باشد این تعداد افزایش خواهد یافت. فیفا اعلام کرد که بیشترین تعداد درخواست بلیت برای بازی افتتاحیه و فینال است و کشورهای برزیل، آرژانیتن، آمریکا، شیلی و برزیل به ترتیب بیشترین درخواست خرید بلیت را داشته‌اند. علاقمندان تا دهم سپتامبر فرصت دارند که بلیت‌های مرحله نخست را خریداری کنند. هر فرد می‌تواند برای یک بازی چهار بلیت را خریداری کند. او همچنین می‌تواند بلیت‌های هفت بازی را خریداری کند.

با آن که ظرفیت 12 ورزشگاه میزبان جام‌جهانی برزیل 3.7 میلیون نفر است اما فیفا تنها می‌خواهد 80.4 درصد از بلیت‌ها را بفروشد.

مرحله دوم بلیت‌فروشی از پنجم نوامبر شروع می‌شود و تا 28 نوامبر ادامه دارد. مرحله سوم از 8 سپتامبر شروع و تا 30 ژانویه ادامه می‌یابد و در نهایت آخرین مرحله فروش بلیت‌فروشی هم در ماه آوریل خواهد بود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی:
شروع بلیط فروشی جام جهانی از امروز
فرشته نجات ونگر کیست؟
نتایج پلی آف لیگ قهرمانان اروپا
مروری بر هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایران
داوران هفته ششم لیگ برتر فوتبال