جام جهانی 2014
گروه مرگ جام جهانی 2014 تا حد زیادی قابل پیش‌بینی‌ است.
تیم‌های صعود کرده به جام جهانی 2014 منتظر هستند تا تیم‌های هم گروه خود را در بزرگترین رویداد فوتبالی جهان بشناسند. قرعه کشی‌جام جهانی 2014 نسبت به قبل تفاوت کرده و این‌بار تنها رده‌بندی فیفا ملاک انتخاب تیم‌های سرگروه بوده است.

قرعه‌کشی رقابت‌های جام جهانی 2014 برزیل پانزدهم آذر در شهر "باهیا" برزیل برگزار می‌شود. تاکنون صعود 21 تیم به جام جهانی 2014 قطعی شده و چهره تیم‌های باقی مانده نیز تا چندی دیگر مشخص خواهد شد. سیدبندی جام جهانی 2014 برزیل نسبت به جام‌های جهانی قبل یک تفاوت عمده داشت و آن هم این بود که این بار فقط رده‌بندی فیفا ملاک تیم‌ها برای سرگروهی جام جهانی بود و دیگر معیارهایی مثل سابقه در جام جهانی ملاک فیفا برای سید بندی فیفا نبود، به همین خاطر باعث شد کلمبیا که 16 سال در جام جهانی حضور نداشته، تنها به لطف رده بندی فیفا در سید یک جام جهانی قرار گیرد و تیم‌های مدعی مثل ایتالیا، هلند و انگلیس در سید یک حضور نداشته باشند.

* تیم‌های سر گروه جام جهانی 2014 کدام‌ها هستند؟

برزیل (میزبان)، اسپانیا، آلمان، آرژانتین، کلمبیا، بلژیک، اروگوئه (در صورت صعود) و سوئیس سرگروه‌های جام‌جهانی برزیل هستند اما در صورتی که اروگوئه نتواند به جام جهانی صعود کند، هلند جایگزین این تیم خواهد شد. فیفا همچنین اعلام کرده است سیدهای دوم تا چهارم جام جهانی بر مبنای معیارهای جغرافیایی و ورزش تعیین خواهد شد، اما به نظر می‌رسد ایران همراه بقیه تیم‌های آسیایی و آمریکای مرکزی در سید چهارم قرار گیرد. فیفا معمولا تیم‌های قاره‌های آمریکای جنوبی و آفریقا را در سید سه و تیم‌های آمریکای مرکزی و آسیا را در سید چهار جام جهانی 2014 قرار می‌دهد. البته حتما قرار نیست این اتفاق در جام جهانی 2014 نیز رخ دهد. اما تاریخ فیفا و منطق حکم می‌کند که این اتفاق نیز در قرعه کشی جام جهانی 2014 رخ دهد.

* با کدام تیم‌ها هم گروه شویم؟

مطمئنا همه تیم‌ها دوست دارند تا در بین تیم‌های سر گروه با سوئیس هم گروه شوند. شاگردان اوتمار هیتسفلد در دور انتخابی جام جهانی 2014 در قاره اروپا در گروهی آسان حضور داشتند. اکنون همه تیم‌ها امید دارند تا در گروهی حضور داشته باشند که سوئیس سر گروه آن باشد. سوئیسی‌ها خیلی خوشحال هستند که در جام جهانی با تیم‌های بزرگی هم چون برزیل و اسپانیا هم گروه نخواهند شد. مطمئنا تیم ملی ایران نیز اگر در جام جهانی 2014 با سوئیس هم گروه شود با قرعه شانس روبرو شده است. البته دو تیم دیگری که در سید یک قرار گرفتند، بلژیک و کلمبیا هستند که آنها نیز می‌توانند برای هر تیمی به مراتب آسان‌تر از بازی با تیم‌های بزرگ دنیا باشند.

* با کدام تیم‌ها هم گروه نشویم؟

مطمئنا سه تیم بدشانس با برزیل در گروه A هم گروه خواهند شد. برزیلی‌ها پس از قهرمانی در جام کنفدراسیون‌ها با قدرت خود را برای جام جهانی 2014 آماده کرده است. البته غیر از برزیل، سه تیم آلمان، آرژانتین و اسپانیا دیگر تیم‌های قدرتمند جام خواهند بود که هم گروهی با آنها شاید اتفاقی تلخ برای هم گروه‌های آنها باشد. البته این را هم باید در نظر گرفت که تیم‌های آمریکایی در خانه قدرتمند هستند و تاکنون هیچ تیم اروپایی نتوانسته در این قاره به قهرمانی در جام جهانی برسد. در واقع تمام جام‌های جهانی که در قاره آمریکا برگزار شده است را تیم‌های همان قاره فتح کردند.

* گروه مرگ؟

گروه مرگ جام جهانی 2014 تا حد زیادی قابل پیش‌بینی‌ است. با توجه به قرار گرفتن تیم‌هایی مثل ایتالیا و هلند در سید دو، گروه مرگ احتمالی جام جهانی 2014 به این شرح خواهد بود.

- برزیل

- ایتالیا

- فرانسه

- مکزیک

و یا این گروه را در نظر بگیرید که امکان رخ دادن در جام جهانی را دارد.

- آرژانتین

- هلند

- ساحل عاج

- ژاپن

* گروه آسان کدام خواهد بود؟

مطمئنا سرگروه سوئیس خواهد بود. احتمال می‌رود آسان‌ترین گروه جام جهانی 2014 به این ترتیب باشد.

- سوئیس

- بوسنی

- بورکینافاسو (در صورت صعود)

- ایران

مطمئنا حضور ایران در این گروه اتفاقی بسیار خوب برای تیم ما خواهد بود. در واقع موفقیت یک تیم در جام جهانی 2014 تا حد زیادی به شانس در مراسم قرعه کشی بستگی دارد. پس روز پانزدهم آذر روز بسیار مهمی برای تیم‌های راه یافته به جام جهانی 2014 از جمله ایران خواهد بود.

علاوه بر قرعه کشی جام جهانی این که کدام تیم در چه گروه جام جهانی 2014 برزیل قرار گیرد نیز اتفاق مهمی است. بیشتر بازی‌های جام جهانی در سواحل شرقی برزیل انجام خواهد شد.

پنجمین کشور بزرگ جهان در یک مقطع سال آب و هوای گوناگونی خواهد داشت. شرایط کاری و درصد رطوبت می‌تواند عوامل مهمی برای تیم‌ها باشد. بیشتر ورزشگاه‌های برزیل در سواحل شرقی هستند، غیر از کوئیابا و برازیلیا رطوبت هوا در سایر مناطق ممکن است به 98 درصد هم برسد. برزیل همیشه کشور مرطوبی بوده و تیم‌ها باید به این آب و هوا عادت کنند. سالوادور و رسیفه دو شهر برزیل در 1500 کیلومتری شمال ریودوژانیرو قرار دارد که مناطق بسیار گرمی هستند. تمام تیم‌ها آرزو خواهند داشت تا در پورتو آلگره در جنوب برزیل بازی کنند که بهترین شرایط آب و هوایی را خواهد داشت.

اگر ایران در یکی از گروه‌های G، E، D،A حضور داشته باشد قطعا از این کابوس رها خواهد بود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع: isna.ir


مطالب پیشنهادی:
سرگروه‌های جام‌جهانی 2014
گلزنان برتر مقدماتی جام جهانی 2014 چه کسانی هستند؟
توپ رسمی جام جهانی 2014+ عکس
کشورهایی که بیشترین تقاضای خرید بلیت جام جهانی 2014 را دارند
فروش یک‌سوم بلیت‌های جام‌جهانی 2014