سفر به آفریقای جنوبی
در کمتر از 4 ساعت مانده به زمان حضور بازیکنان در اردوی تیم ملی، وضعیت اکثر ملی‌پوشان همچنان در ابهام است!
در حالی که بازیکنان دعوت شده به تیم ملی فوتبال برای اعزام به اردوی آفریقای جنوبی باید تا کمتر از 4 ساعت دیگر خودشان را به کادر فنی تیم ملی معرفی کنند اما حضور 22 بازیکن از لیست 28 نفره کی‌روش در این اردو همچنان در ابهام قرار دارد!

بالاخره پس از ماه‌ها، بزنگاه معروف رسید و ملی‌پوشان بر سر دو راهی حضور در تیم‌هایشان برای 2 بازی لیگ قهرمانان آسیا و رفتن به اردوی تیم ملی قرار گرفتند؛ بزنگاهی که 5 ماه است سوال همیشگی خبرنگاران از مسوولان فدراسیون و باشگاه‌ها بود و هر کسی از مواضع خودش دفاع می‌کرد و چون زمان انتخاب نرسیده نبود، جدالی پیش نمی‌آمد. اکنون با نزدیک شدن به انتهای این موعد انتظار هنوز هم تصمیم‌گیری فدراسیون و باشگاه‌ها واحد نیست و ظاهرا کاری هم از عهده وزارت ورزش و جوانان برنیامده است!

کارلوس کی‌روش شنبه‌ی پیش اسامی 28 بازیکن دعوت شده به تیم ملی برای اردوی آفریقای جنوبی را اعلام کرد تا آنها در ساعت 18:30 روز دوشنبه (امروز) در اردوی تیم ملی حاضر شوند. او پیش از این هم در نشست خبری گفته بود امیدوار است باشگاه‌های آسیایی همچون گذشته "گذشت" داشته باشند و ملی پوشان خود را در اختیار تیم ملی بگذارند.

از طرفی علی کفاشیان رییس فدراسیون هم در نامه‌ای به باشگاه‌ها تاکید کرده بود که بنابر بر مصوبه ستاد جام جهانی که به دستور وزارت ورزش و جوانان هم تشکیل شده، تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا موظف هستند با فدراسیون همکاری کرده و بازیکنانشان را برای اردوی آفریقای جنوبی در اختیار تیم ملی قرار دهند.

همچنین کی‌روش در خبر اعلام اسامی بازیکنان، به صراحت تاکید کرده بود ملی‌پوشان می‌بایست پس از هفته پایانی لیگ برتر که جمعه برگزار شد، تا دوشنبه استراحت مطلق داشته باشند تا با آمادگی جسمی و روحی کامل در اردو حاضر شوند.

از این دستور سرمربی تیم ملی می‌توان نتیجه گرفت که هر کدام از تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا که طی دو روز گذشته از ملی‌پوشان خود در تمرینات استفاده می‌کند، یعنی قصد ندارد بازیکنانش را فعلا به اردوی آفریقای جنوبی بفرستد!

در فاصله 4 ساعت مانده به زمان حضور بازیکنان در اردوی تیم ملی، وضعیت ملی‌پوشان تیم‌های آسیایی که حکایت از بلاتکلیف بودن حضور 15 بازیکن در اردو است نیز در زیر می‌آید:

** استقلال:

بازیکنان دعوت شده: هاشم بیگ زاده، امیر حسین صادقی، آندارنیک تیموریان و خسرو حیدری

وضعیت: نامعلوم

استقلالی‌ها طی دو روز گذشته عملکرد دوگانه‌ای داشتند و مشخص نیست نهایتا چه تصمیمی بگیرند!

از طرفی علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل استقلال روز گذشته (یکشنبه) تاکید کرد طبق مصوبه هیات مدیره باشگاه، بازیکنانش را در اختیار تیم ملی قرار نمی‌دهد و آنها را برای سفر به عربستان و بازی با تیم الشباب در آسیا اعزام می‌کند؛ اما از طرف دیگر غیر از تیموریان که در هفته پایانی لیگ بازی نکرد و تمرین می‌کند، سه ملی‌پوش دیگر هیچ کدام در دو روز گذشته تمرین نکردند! بالاخره تیمی که می خواهد این هفته بازی حساسی را در لیگ قهرمانان آسیا انجام دهد و بازیکنانش را هم به تیم ملی ندهد، چرا این 3 ملی پوش تمرین نمی‌کنند! بنابراین ممکن است استقلالی‌ها در لحظه آخر همه را غافلگیر کنند.

** سپاهان:

بازیکنان دعوت شده: رحمان احمدی، امید ابراهیمی ، شجاع خلیل زاده، مهدی شریفی، یعقوب کریمی و احسان حاج صفی

وضعیت: نمی‌خواهد به تیم ملی بازیکن بدهد

سپاهانی‌ها که همان روز شنبه موضع‌گیری‌شان نسبت به ملی پوشان را اعلام کردند و به صراحت تاکید داشتند نمی‌خواهند در 2 بازی باقیمانده در آسیا 6 ملی پوش خود را در اختیار نداشته باشند، پای حرف شان ایستاده‌اند.

سپاهانی‌ها هنوز پاسپورت بازیکنان‌شان را تحویل آنها نداده‌اند و از طرفی این 6 بازیکن در دو روز گذشته در تمرینات سپاهان شرکت داشته‌اند.

** فولاد خوزستان:

بازیکنان دعوت شده: سوشا مکانی، مهرداد جماعتی و بختیار رحمانی

وضعیت: احتمالا بازیکنان را در اختیار می‌گذارد

مسوولان باشگاه فولاد اعلام کرده‌اند سوشا مکانی در مرخصی بسر می‌برد اما دو بازیکن دیگر در تمرینات شرکت داشته‌اند. آنها گفته‌اند قصد دارند تا ظهر امروز از فدراسیون مهلت یک هفته‌ای بگیرند اما اگر نتوانند بازیکنانشان را به تهران اعزام خواهند کرد.

** تراکتورسازی:

این باشگاه که حامد لک و کریم انصاری‌فرد را در تیم ملی دارد تنها تیمی است که به صراحت اعلام کرده حاضر است به خاطر منافع ملی از ملی‌پوشان تاثیرگذارش چشم‌پوشی کند. جالب اینکه وضعیت تراکتورسازی در لیگ قهرمانان آسیا شباهت زیادی به استقلال و سپاهان دارد.

** الکویت و ماجرای مبهم نکونام!

اما حضور جواد نکونام کاپیتان تیم ملی هم هنوز در ابهام قرار دارد چرا که شنیده می‌شود چون فدراسیون به تعهدات مالی‌اش نسبت به این بازیکن عمل نکرده و از طرفی باشگاه الکویت هم خواهان غرامت شده است. حضور کاپیتان تیم ملی هم در اردوی آفریقای جنوبی هم هنوز مشخص نیست!

** منتظری با ام‌صلال به نتیجه‌ای نرسید!

اما وضعیت پژمان منتظری دیگر بازیکن دعوت شده به تیم ملی که در قطر حضور دارد هم مشخص نیست و ظاهرا باشگاه ام‌صلال با جدایی کنونی او مخالفت کرده است.

** پرسپولیس:

بازیکنان دعوت شده: سید جلال حسینی، حسین ماهینی، محمدرضا خلعتبری،مهرداد پولادی،رضا حقیقی، پیام صادقیان و محسن مسلمان

وضعیت: ملی‌پوشان پرسپولیس مشکلی برای همراهی تیم ملی از نظر باشگاه ندارند اما مشکل اینجاست که 7 ملی‌پوش پرسپولیس به دلیل مشکلات مالیاتی ممنوع‌الخروج‌ شده‌اند و اگر تا آخرین لحظات این مانع بر طرف نشود، غیبت پرسپولیسی‌ها در اردوی آفریقا هم به سردرگمی تیم ملی اضافه خواهد کرد.

* سایر بازیکنان

سایر بازیکنان دعوت شده به تیم ملی که در تیم‌های نفت و ذوب‌آهن حضور دارند، مشکلی برای حضور در اردوی آفریقای جنوبی ندارند که این بازیکنان عبارتند از: احمد آل نعمه و رضا نوروزی از نفت تهران و قاسم حدادی فر و محمدرضا خانزاده از ذوب آهن.

نهایتا باید دید در شرایطی که کفاشیان و نبی در سفر مالزی بسر می‌برند و وضعیت ملی‌پوشان هم امروز باید مشخص شود، نهایتا باشگاه‌ها چه تصمیم خواهند گرفت چون امیرحسین حسینی مدیر روابط عمومی فدراسیون هم در بیان موضع‌گیری رسمی فدراسیون در قبال تمکین نکردن احتمالی این باشگاه‌ها گفت: اگر این تیم‌ها بازیکنان‌شان را در اختیار تیم ملی قرار ندهند، کمیته انضباطی در انتظار بازیکنان خواهد بود.

این ابهامات در شرایطی به وجود آمده که وقتی قبل از عید کی‌روش اعلام کرد با وضعیت به وجود آمده بهتر است اردوی آفریقای جنوبی لغو شود، بسیاری از منتقدان، سرمربی تیم ملی را به "بهانه‌گیری" متهم کردند اما وضعیت ایجاد شده نشان می‌دهد کی‌روش با آگاهی از اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی در فوتبال ایران چنین دوراندیشی را انجام داده بود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
فهرست تیم ملی اعلام شد
حواشی مراسم تقدیر از بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس
بی خوابی بازیکن پرسپولیس + عکس
تصاویر صفحه نخست روزنامه های ورزشی 1393/01/25
تراکتورسازی و سپاهان به دنبال صعود